Hei

Ajattelin korjata paljon reikiä ja vanhoja korjauksia talomme seinässä. Se on keltaista tiiltä. Talo on vuodelta 1961.

Ajatukseni on hakata pois kaikki irtonainen vanha laasti ja ruma korjattu, jota aikaisemmat omistajat ovat käyttäneet. Sitten täyttää esimerkiksi Finja Murbruk B.

Mitä ehdotatte?

Mitä laastia minun tulisi käyttää, jotta se näyttäisi mahdollisimman paljon alkuperäiseltä?
 
  • Vanhan tiilitalon seinä, jossa on kellertäviä tiiliä ja tumma puuovi; kyseessä on korjausprojekti vuodelta 1961 olevan talon kanssa.
  • Vanha talon seinä, jossa näkyy kuluneita ja lohkeilevia keltaisia tiiliä, rapautunutta laastia ja tumma puupanelointi.
  • Keltainen tiiliseinä, jossa on vanhoja ja uusia korjauksia sekä mustaa puupaneelia. Talossa on lukuisia korjauskohtia.
  • Keltainen tiiliseinä, jossa näkyy irronnutta laastia ja aiempia korjauskohtia. Rakennusvuosi 1961.
Claes Sörmland
On erittäin vaikeaa sovittaa vanhaa laastia pussituotteisiin - täytyy periaatteessa vain olla onnea. Todennäköisesti laastisi sekoitettiin paikan päällä vuonna 1961 hiekasta ja sementistä. Eli kiviaine tuli lähimmästä sorakuopasta, usein niitä oli jokaisessa pienessä yhteisössä.

Osta kotiin useita erilaisia laasteja ja testaa, onko jollain samanlainen kiviaines ja väri (sementti voi olla kaikkea lähes valkoisesta tuhkanharmaaseen.) Tai sitten etsi käytetty hiekka ja sekoita laasti itse muurisementtiin oikeassa värissä.

Sitten on myös se kova tie, vaihda saumaukset koko julkisivussa. Silloin kaikki näyttää samalta.
 
Kiitos kaikista vastauksista.

Onko primer välttämätön?
https://www.byggmax.se/primer-puts-betong-v

Ajattelin jyrsiä pois vanhan porakoneella.

Tuleehan seinä kastella kunnolla ensin (painepesuri) ja sitten levittää laasti?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.