3 464 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Korjaa kellarin seinät
Nyt, kun vanha öljysäiliö on vihdoin poissa, alkaa miettiä kellarin seinien kunnostusta. Tällä hetkellä siellä on hieman itäblokkivaroitusta. Seinät ovat valetut niin, että näkee selvästi, missä kukin lankku on ollut muotissa. Eroa on ehkä jopa 10 mm. Onko jollain tietoa, miten saisi seinät kuntoon maalausta varten? Mietin, jos laittaisin rappausta (rappauslaastia säkissä, sekoitettuna veden kanssa), mutta se voi olla liian vaikeaa, jos ei ole tehnyt sitä aiemmin? Muita tapoja?
Putsaa ei ole helppoa, mutta se käy todella nopeasti, jos sen osaa!
Jos kyseessä on betoni, jotkut muurareista saattavat käsitellä pinnan betoni- tai sementtivedellä tai -lietteellä pohjusteena, jos kyseessä on kova betoniseinä. Sen jälkeen he heittävät kiinni rappauslaastia (jonka tulee olla oikeanlaista konsistenssiltaan), ja rappaavat, kun laasti on kuivunut "sopivaksi" - eli he käyttävät kokemustaan arvioimaan, milloin se "tuntuu oikealta". Muurari, jonka sain töihin, hoiti 12 m2 kolmessa tunnissa! Mutta olin poistanut kaiken irtonaisen materiaalin etukäteen.
Jos kyseessä on betoni, jotkut muurareista saattavat käsitellä pinnan betoni- tai sementtivedellä tai -lietteellä pohjusteena, jos kyseessä on kova betoniseinä. Sen jälkeen he heittävät kiinni rappauslaastia (jonka tulee olla oikeanlaista konsistenssiltaan), ja rappaavat, kun laasti on kuivunut "sopivaksi" - eli he käyttävät kokemustaan arvioimaan, milloin se "tuntuu oikealta". Muurari, jonka sain töihin, hoiti 12 m2 kolmessa tunnissa! Mutta olin poistanut kaiken irtonaisen materiaalin etukäteen.
Olen siistinyt jonkin verran omaksi hyödykseni ja kuten Lymmeln sanoo, se vie aikaa sille joka ei osaa. Minulla on enemmän kärsivällisyyttä kuin rahaa
Olin varmistanut, että saan poistettua maalin ym. ja sitten pyytänyt tarjouksen firmalta. Pitkä suoruusviivain on hyvä olla, jos et ajatellut laittaa mitään listoista joiden mukaan vetää.
Olin varmistanut, että saan poistettua maalin ym. ja sitten pyytänyt tarjouksen firmalta. Pitkä suoruusviivain on hyvä olla, jos et ajatellut laittaa mitään listoista joiden mukaan vetää.
Klikkaa tästä vastataksesi