En tiedä mitään. Otan kiitollisena vastaan kaikki näkemykset tästä valinnasta. Talous, aika, ääni, jne, ..., ...

Pelti on noin 3 euroa kalliimpaa/metri, mutta tarjoaa huomattavasti nopeamman asennuksen. gyprocin XR-kiskot ovat erinomaisia tai Danoksen Rdb-kiskot.... Nämä ovat jonkin verran parempia kuin perinteiset teräskiskot äänen osalta... Teräskiskot helpottavat huomattavasti sähköasennusta.... Sekä teräs on parempi äänen kannalta...

Puuomilla etuillaan, mutta minä suosin peltiä... joka tosin voi vaatia hieman enemmän kokemattomalta.

Hyviä näkökulmia yllä!

Itse käytän mielelläni puuta, lähinnä sen tunteen vuoksi - tukevan oloista! Lisäksi ei tunnu oikein puusepäntyöltä sählätä pelileikkureilla....

Kellarissa sen sijaan pitäisi/kannattaa kuitenkin käyttää metallikiskoja!

• Tykkään
anton_lindahl
  • Laddar…
Kiitos vinkeistä... Aion kokeilla molempia vaihtoehtoja kun hetki koittaa. Puu on varmaan suositeltavaa ovien ja muiden aukkojen ympärillä?

• Tykkään
PeterS1971
  • Laddar…
LinaoMarkus sanoi:
Kiitos vinkeistä... Aion kokeilla molempia vaihtoehtoja, kun sen aika tulee. Puu on varmaan suositeltava ovien ja muiden aukkojen ympärillä?
Tuotannossa kun laitetaan kaksinkertainen kipsi, tehdään erikoisratkaisu. Jos käytetään esimerkiksi 70 teräsrankaa, niin ruuvataan 95 puuranka sen kanssa. Ensimmäinen kipsilevykerros kiinnitetään 95 rankaan ja seuraava kerros 95 rankan päälle.

Miksi ihmeessä tehdään näin? Yksinkertaisesti katsotaan, missä karmi reikä sijaitsee, ja se on sijoitettu melkein tarkalleen sisäisen kipsilevyn ja rangan väliin, jos käytetään 70 rankaa... 95 rangalla on 13 mm ylimääräistä... Selitinkö niin, että ymmärrettiin? Jos käytetään puurankoja, voi käyttää 95 lautaa tai vaneria...

• Tykkään
eriksthlm
  • Laddar…
Itsestäänselvää... lukuun ottamatta karmissa olevaa reikää. Ehkä se liittyy siihen, että en ole koskaan asentanut ovea enkä tiedä, miten karmi on tehty !??!

silloin voit vilkaista :-)

mr Z sanoi:
då får du ta en titt:-)
OK, nyt mä tajusin ;D. Nyt ymmärrän miksi karmini asettuvat niin huonosti 45 regleni, kun vaihdan vanhat 70-luvun muovikarmit...

Rakensin viime vuonna seinän metallitangoilla, se oli todella hauskaa. Vähän kuin Meccano!

Kuitenkin olin kokematon ja tein virheen. Menin halpaan rakennusmarkettiin, jossa ei ollut asiantuntevaa henkilökuntaa, he antoivat minulle mukaan tangot, kiskot, ruuvit ja eristyksen. Kotiin päästyäni tajusin, että eristys oli tarkoitettu puisille tangolle ja oli siis liian kapea metallisille tangoille. Joten menin takaisin vaihtaakseni eristyksen, mutta he eivät olleet ajatelleet, että ne ovat erilaisia, joten he myivät vain eristyksiä puisille tangoille. Sitten menin viereiseen halpaan rakennusmarketiin ja sain varman vastauksen, että "eristys on sama riippumatta tangoista", sitten menin kalliiseen rakennusmarketiin ja sain tietää, että kukaan ei käytä 95-tankoja cc60:lla, joten minun piti tehdä erityistilaus eristyksestä.

Varmista, että hankit kerralla yhteensopivat tavarat! Jos tarvitset apua ostopäätöksissä, mene rakennuskauppaan, jossa henkilökunta osaa auttaa!

joskus käytän sekoitusta...toimii erittäin hyvin ;)u-profiili pohjassa ja yläosassa.muut osat puutukit..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.