Ulkopuolelle olen laittanut 20 cm paksua isodränia maan alle ja maan yläpuolelle myös tulee 20 cm eristystä
Sen päälle tulee laajennusosa, jossa julkisivupaneeli on muutama senttimetri eristeen ulkopuolella perusmuurilla
Mutta en ole vielä päässyt niin pitkälle... Minulla on ongelmia, miten rakentaa lattianpalkisto. Ensin asetan sokkelilaudan muurille, ja sitten laitan lattianpalkit sokkelilaudalle
Mutta miten teen uloimman lattianpalkin kanssa? Sillä ei ole perusmuuria/sokkelilautaa, jonka päällä se voisi olla
Sinun ei pitäisi sijoittaa palkistotien muurin ulkopuolelle. Oletan, että keksit sen päästäksesi eristyksen ulkopuolelle, mutta se on väärin, mitä olen oppinut.
Sinun pitäisi varmaan siirtää se lattia oikeaan asentoon, muurin päälle siis!
Rakennusteknisesti ei ole suositeltavaa sekoilla erikoisratkaisujen kanssa.
Muurin tarkoitus on, että siellä on kehys koko lattian ympärillä, josta sitten lähdet liikkeelle, kun "peität" eristeen muuriin.
Eli, ei ulkonemia muurin ulkopuolella tässä tapauksessa.
Muuten on olemassa lattioita muista materiaaleista, kuten teräsrakenteet tai betonilattiat eri tavoilla.
Jos rakennat pystysuorilla kiskoilla kuten 120x45 (jotka seisovat lecamuren päällä), voit sitten ristiinkiskoa ulkopuolella 95x45. Tämä antaa tilaa 100mm solumuoville/isodränille lecamuren ulkopuolella.
Kyllä, siitä tulee paljon painoa. Mietin, eikö se kestäisi paremmin kuitenkaan niin kuin piirsin...
Se on kuten sanottu laajennus, ja haluan, että se näyttää samalta täällä kuin se tekee talon olemassa olevassa osassa (siellä on toinen perustyyppi, ilman eristystä). Siksi välttelen mieluiten droppbleck.
En kuitenkaan usko ratkaisuusi. Tulee aivan väärät kuormat. Jos nyt jo seisot tässä, niin yrittäisin siinä tapauksessa jotain teräsrakennetta.
Muuten, jos on erittäin kekseliäs, niin tee kuten olet piirtänyt, mutta aseta seinä muurin päälle, sanotaan vaikka, että asetat 145x45 kaikkein sisimmäksi kannattajaksi, sitten voit rakentaa Gabben ehdottamalla tavalla ulkopuolelle, jolloin muuri kantaa seinän ja eristyskiskosi kantavat lattian ulkonema. Ei mikään normaali rakenne tarkalleen.
Paras on tietysti keskustella jonkun rakennesuunnittelijan kanssa.
Kuulen, mitä sanot, mutta en silti aio luovuttaa ilman lisäkeskustelua
Ongelmat ratkaisuni kanssa ovat vain pitkällä puolella, jossa lattiahirsi roikkuu ilmassa, siitä olemme samaa mieltä, eikö niin? Lyhyillä sivuilla ei kai voi tulla ongelmia?
Se on pääasiassa sillä puolella, johon laitoit kortlingar, ei se toinenkaan ole ihan hyvä, mutta kyllä se kestää. Kuinka paljon eristystä olit ajatellut? Tänään rakennusnormi on ilmeisesti 195x45 pystyssä ja 45x45 vaakasuorassa, luulen. Koska käytät eristystä kellariosassa, ehkä olet ajatellut samaa puukonstruktion osalta?
Aseta 195x45 vähintään 95 muurille ja sitten laitat 95x45 ulkopuolelle, hyväksi se ei tule, mutta se kyllä kestää.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.