Onko hyvä täydentää eristevaahtoa sisältäpäin muovin kautta, jos mineraalivilla ei ole riittävän hyvin täytetty?

P
Karl-Ove Qvarfordt Karl-Ove Qvarfordt sanoi:
Jokaisessa kulmassa (sisäpuolelta katsottuna) syntyy geometrinen kylmäsilta, minkä vuoksi kondensaatti muodostuu ensin kulmiin.
Käytä kosteudenpoistajaa.
Sitten tilanne vain huononee, kun kulmassa on ylimääräisiä tolppia...
Hyvä havainnollistaminen kuvalla..

Rejäl sanoi:
Sen tulee vain huonommaksi, kun kulmassa on erityisen paljon tolppia…
Hyvä havainnollistus kuvalla..
Aivan oikein, monet tolpat luovat lisäksi lämpösillan

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Tyhmä kysymys...
Tuleeko tämä ilmiö aina esiin talviaikaan minulle? Eli täytyykö minun käyttää kuivainta joka talvi vai miten pitäisi pohtia, jotta pääsee eroon ongelmasta ja geometrisesta kylmäsillasta?

H Harey sanoi:
Tyhmä kysymys...
Onko tämä ilmiö aina talvella mahdollista minulle? Joudunko käyttämään kosteudenpoistajaa joka talvi vai miten pitäisi järkeillä, jotta pääsee eroon ongelmasta ja geometrisestä kylmäsillasta?
Ei, vähän myöhemmin sinulla on ilmanvaihto ja kuiva betonilaatta

P
H Harey sanoi:
Tyhmä kysymys...
Tuleeko tämä ilmiö aina esiintymään talviaikaan minulle? Eli pitääkö minun käyttää kosteuspoistajaa joka talvi vai miten pitäisi ajatella päästäkseni eroon ongelmasta ja geometrisesta kylmäsillasta?
Todennäköisesti ei niin kauan kuin sinulla ei ole puhtaita kylmäsiltoja seinissä.
Jos kuivaat talon kosteuspoistajalla sillä välin kun viimeistelet sitä. Kun olet valmis, hoitavat tulo- ja poistoilma talon...

Rejäl sanoi:
Luultavasti ei, kunhan sinulla ei ole puhtaita kylmäsiltoja seinissä..
Jos kuivaat taloa ilmankuivaimella sillä aikaa kun viimeistelet sen. Kun olet valmis, niin tulo- ja poistoilma hoitavat talon…
Voiko sitä tarkistaa jotenkin jo tässä vaiheessa? Lämpökamera?

P
H Harey sanoi:
Voiko sitä tarkistaa tässä vaiheessa jotenkin? Lämpökamera?
Kyllä, lämpökamera toimii hyvin, oletko rakentanut seinät itse?

Ei ole täysin helppoa tulkita, mitä näet lämpökamerassa. Voi olla vaikea päättää, onko kyseessä yksi vai useampi rima tai onko kyseessä eristeen puute.
Kulmien vertaaminen voi olla yksi tapa.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Ei ole täysin helppoa tulkita mitä näet lämpökamerassa. Voi olla vaikeaa arvioida mikä on yksi tai useampi koolinki tai jos kyseessä on eristyksen puute.
Kulmien vertailu voi olla yksi tapa
Kuulostaa siltä, että tämä kuuluu sinun arkipäivääsi?

• Tykkään
Karl-Ove Qvarfordt
  • Laddar…
Ei ole ihan yksinkertaista tulkita, mitä näet lämpökamerassa. Voi olla vaikeaa päättää, mikä on yksi tai useampi runkotolppa tai onko kyse eristyksen puutteesta.
Vertailu nurkkiin voi olla yksi tapa
Ok, mutta tämä on jotain, johon ei tarvitse kiinnittää huomiota tällä hetkellä, eikö vain? Laitetaan kuivain sisään rakennusajan, sitten kun FVP on paikallaan ja laatta on kuivunut, niin ei pitäisi olla mitään ongelmia? Mutta mainitset eristyksen puutteen... voiko olla niin, että sisäeristys puuttuu tai tarkoitatko ulkopuolella? Jos tarkoitetaan ulospäin runko, niin tämä on suuri ongelma ja laaja toimenpide, joka on tehtävä... :/

H Harey sanoi:
Ok, mutta tämä on jotain, mitä ei tarvitse ottaa huomioon nykytilanteessa, eikö? Sitten laitetaan kuivaaja rakennusajaksi, ja kun FVP on paikallaan ja lattia on kuivunut, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa?
Mutta mainitset eristyksen puuttumisen... voiko olla niin, että sisäeristys puuttuu vai tarkoitatko ulkoista? Jos tarkoittaa ulkoista runkorakenteen eristystä, niin tämä on suuri ongelma ja vaatii laajoja toimenpiteitä... :/
Eristyksen puuttuminen mainittiin toisen toimesta aikaisemmin ketjussa. En usko, että näin on.
Sitten mainittiin lämpökamera, minä vain huomautin sen näkemisen tulkitsemisen vaikeudesta.

Mielestäni voit ostaa hygrometrin, se ei maksa niin paljon. Aseta se muutamaan eri paikkaan talossa, jota rakennat. Sitten laitat sen sinne, missä asut nyt, ja vertaat suhteellista kosteutta. Silloin sinulla on hyvä vastaus siihen, tarvitsetko kostutuslaitetta.
Mikä luulen, että tarvitset.

• Tykkään
Harey
  • Laddar…
U
Kosteus tulee todennäköisimmin materiaalista.
Nykyään useimmat taitavat rakentajat ja suunnittelijat ovat niin tietoisia kylmäsilloista, että se ei todennäköisesti ole ongelma. Sama koskee eristeen määrää.

Uskon, että se on vain niin yksinkertaista, ettei ilma kierrä yhtä helposti nurkissa. Silloin tulee kylmempiä alueita, jotka eivät altistu konvektiolle.

Tämä ei tule olemaan ongelma ollenkaan, kun kaikki materiaali on kunnolla kuivunut ja olet säätänyt ilmanvaihdon. Välttäisin seinien peittämistä, kunnes kondenssi loppuu, ja jos haluat jatkaa töitä jo nyt, se sujuu paljon nopeammin, jos käytät kuivainta.

• Tykkään
Harey
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.