Hei. Minulla on pieni kysymys.
Minulla on kylmä autotalli, jossa on ongelmia kondensaation kanssa katossa. Siinä oli vain runko ja peltikatto, joten laitoin sinne kondenssikankaan. Nyt olen huomannut, että melkein yhtä paljon kondensaatiota muodostuu kankaan alapuolelle. Uskon, että ongelma johtuu siitä, että laitoin kankaan rimojen ja pellin väliin, joten pellin kylmyys saa kondenssin tiivistymään kankaalle.
Uskotteko, että voin nostaa pellin ja laittaa sinne lämmön, ja sitten palauttaa pellin saadakseni välin, vai pitäisikö minun luopua kankaasta ja panostaa raakaponttiin?

Onko siellä ilmanvaihtoa?

Luonnollinen ilmanvaihto

Venttiilien kautta? Kattilappu?

Ajaako lämmin auto autotalliin?

Kattorako. Ei, autotallia käytetään varastona tällä hetkellä. Ei herkkiä esineitä, puutarhakalusteita, trampoliini jne.

Se on sään muutoksen aikana, kun kondenssi tulee. Olen nähnyt, että kondenssi roikkuu siellä, missä pellin laaksot ovat. Eli siellä, missä pelti on kosketuksissa kankaan kanssa. Siksi ajattelen hieman laittaa rimoja..

Luulen, että sinun täytyy lisätä ilmanvaihtoa.

Saa kokeilla mekaanisella ilmanvaihdolla. On muutama 100mm tuuletin jäljellä.

Onko seinäventtiilejä? Muuten olisin aloittanut siitä.

Kyllä, on olemassa. Se oli ensimmäinen asia, jonka tein muuttaessani tänne. Viime kesänä laitoin kondenssikangasta, koska venttiilit eivät riittäneet. Ajatuksena oli, että kondenssi päätyisi pellin ja kankaan väliin, ja sitten tuulettuisi ulos luonnollisella vedolla. (Minulla on erittäin pieni kattokulma)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.