3 718 lukukertaa ·
30 vastausta
4k lukukertaa
30 vastausta
Kondenssi ulkokulmissa
Hei,
Olen rakentanut ja ollut viimeistelemässä OSB-Kipsiä, kun huomasin kondensaatiota.
Kävin koko talon läpi, vaikuttaa siltä, että kaikissa talon ulkokulmissa on kondensaatiota.
Onko kyse siitä, että muovin sauma katto-seinässä on huonosti teipattu?
Tein ohjeiden mukaan, vähintään 20 cm päällekkäin teipattu seinämuovi kattomuoviin ja sitten kiristin 45x45 asennuskerroslistalla.
Kun tunnen kynsilläni, niin teippi ei ole irronnut/kuplinut mistään, joten se ei ole sitä. Se on tiivis.
Minulla on lattialämmitys päällä eikä suoraa ilmanvaihtoa, olen vain vähän avannut julkisivuventtiilejä. Ei kuivaajaa myöskään. Talo tiivistettiin heinä-/elokuussa.
Voiko joku antaa vinkkejä ja auttaa?
Olen rakentanut ja ollut viimeistelemässä OSB-Kipsiä, kun huomasin kondensaatiota.
Kävin koko talon läpi, vaikuttaa siltä, että kaikissa talon ulkokulmissa on kondensaatiota.
Onko kyse siitä, että muovin sauma katto-seinässä on huonosti teipattu?
Tein ohjeiden mukaan, vähintään 20 cm päällekkäin teipattu seinämuovi kattomuoviin ja sitten kiristin 45x45 asennuskerroslistalla.
Kun tunnen kynsilläni, niin teippi ei ole irronnut/kuplinut mistään, joten se ei ole sitä. Se on tiivis.
Minulla on lattialämmitys päällä eikä suoraa ilmanvaihtoa, olen vain vähän avannut julkisivuventtiilejä. Ei kuivaajaa myöskään. Talo tiivistettiin heinä-/elokuussa.
Voiko joku antaa vinkkejä ja auttaa?
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Onko sisällä lämmintä?
Minullakin oli tuo ajatus, mutta eikö kondenssin pitäisi silloin muodostua koko matkan mitalla hammarbandeilla/syll, koska se kulkee koko matkan ilmarakosta ulkoa sisällä olevaan muoviin?... vai ajattelenko aivan väärin?P Patzie sanoi:
Kaikissa kulmissa (sisältä katsottuna) syntyy geometrinen kylmäsilta, minkä vuoksi saat kondensaatiota ensin kulmiin.
Käytä kosteusimuria.
Käytä kosteusimuria.