2 579 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Kokemuksia Ultra Board norgips
Onko jollakin kokemusta Ultra Boardista Norgipsiltä? (tai vastaavasta)
Samankokoiset kuin kipsilevy, mutta kestää jopa 33 kg ruuvilla ja 60 kg propuilla.
Pitäisi olla kätevä valinta, jos on hankalaa asentaa esim. jne taakse.
Samankokoiset kuin kipsilevy, mutta kestää jopa 33 kg ruuvilla ja 60 kg propuilla.
Pitäisi olla kätevä valinta, jos on hankalaa asentaa esim. jne taakse.
Mielenkiintoista. Minulla on osb koko talossa ja olen laittanut kipsilevyä päälle niissä huoneissa, jotka olen uusinut, ja aion pian aloittaa olohuoneen, jossa yksi seinä takan vieressä on yksinkertaisella kipsillä. Olin ajatellut tehdä kehikon sinne, mihin haluan seinään kiinnitetyn tv:n, mutta tämä olisi paljon parempi ja yhä paloturvallinen.
Hei,
Hieman arviointia ultrabordista.
Aika hankalaa. On melko vaikeaa murtaa kipsiä, erityisesti jos se on vain lyhyt uloke, joka pitää poistaa. Silloin on melkein helpompaa sahata. On vedettävä veitsellä useita kertoja.
Toinen ongelma on, että kova kipsiruuvin on vaikea kiertää sisään. Ei todellakaan ole ongelmana, että pappe revetäisi. Pikemminkin joskus ei saa kierrettyä päätä riittävästi sisään. Erityisesti kun on vähän vaikea päästä käsiksi. Ruuvit voisivat olla torx-muodossa, mutta niitä ei ole saatavilla.
Joten jos ei tarvitse jokaista senttimetriä, jota tavoittelen, en todennäköisesti käyttäisi ultrabordia. Käyttäisin sen sijaan puulevyä ja sitten tavallista kipsiä.
//Anders
Hieman arviointia ultrabordista.
Aika hankalaa. On melko vaikeaa murtaa kipsiä, erityisesti jos se on vain lyhyt uloke, joka pitää poistaa. Silloin on melkein helpompaa sahata. On vedettävä veitsellä useita kertoja.
Toinen ongelma on, että kova kipsiruuvin on vaikea kiertää sisään. Ei todellakaan ole ongelmana, että pappe revetäisi. Pikemminkin joskus ei saa kierrettyä päätä riittävästi sisään. Erityisesti kun on vähän vaikea päästä käsiksi. Ruuvit voisivat olla torx-muodossa, mutta niitä ei ole saatavilla.
Joten jos ei tarvitse jokaista senttimetriä, jota tavoittelen, en todennäköisesti käyttäisi ultrabordia. Käyttäisin sen sijaan puulevyä ja sitten tavallista kipsiä.
//Anders
Olen samaa mieltä sen jälkeen, kun olen käyttänyt sitä noin 10 metrin verran. Olen iloinen, että se oli vain sitä eikä enempää.Moxieman sanoi:
Hei,
Pieni arvio ultralastasta.
Aika hankalaa. On melko vaikea murtaa kipsiä, varsinkin jos kyseessä on vain lyhyt uloke, joka on poistettava. Silloin on melkein helpompaa sahata.
Pitää vetää veitsellä useita kertoja.
Toinen ongelma on, että kovakipsiruuvia on vaikea kiertää. Ei todellakaan ole ongelmana, että vedettäisiin läpi paperin. Pikemminkin se, ettei saa välillä päätä tarpeeksi syvälle. Erityisesti kun on hieman vaikea päästä käsiksi. Ruuveissa voisi olla torx, mutta niitä ei ole saatavilla.
Joten jos ei tarvitse jokaista senttimetriä, kuten minä, en varmaan käyttäisi ultralastaa. Silloin käyttäisin puulevyä ja sitten tavallista kipsiä.
//Anders
Klikkaa tästä vastataksesi