Joku, jotkut tai monet, joilla on kokemusta piilotetusta terassiruuvin asennuksesta. Itse olen testannut Hecos-työkalua invisible ja mielestäni siitä tulee melko ok. Itse työkalun ostin hintaan 599,00 kr ja se toimii sekä 95 että 120 terassiin. 145 terassille pitäisi olla jatkoja. Olen vielä vetänyt sisään vain noin 3 000 ruuvia. Haittapuolena on, että olen löytänyt terassiruuvia vain 200 pakkauksessa. Mitä kokemuksia teillä on piilotetusta terassiruuvista? Tiedän, että esswe:llä on yksi vaihtoehto ja vähintään yksi muu merkki pitäisi löytyä.
Ei kokemusta siitä, mutta mielestäni on tyylikkäämpää olla tekemättä generalskarv (kerätä kaikki päätteen liitokset samaan sääntöön). Mielestäni katse kiinnittyy heti sellaisiin.
Eräs kollega ajoi piilotetulla terassiruuvilla asentaessaan terassiaan viime vuonna. Keväällä hänen piti täydentää uusilla näkyvillä ruuveilla, koska laudat olivat vääntyneet. Ostettu puutavara Byggmaxista.
Inet kokemus siitä, mutta mielestäni on tyylikkäämpää olla tekemättä generalskarv (kerätä kaikki päät yhteen kohtaan). Omasta mielestäni katse kiinnittyy suoraan sellaisiin.
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta jos generalskarvar puuttuu, katse kiinnittyy sen sijaan terassiruuvit, jotka eivät ole piilotettuja.
Onko jollakulla, joillakuilla tai monilla kokemusta piilotetusta terassiruuvikiinnityksestä? Itse olen testannut Hecos invisible -työkalua ja mielestäni se on melko ok. Itse työkalun maksoin 599,00 kr ja se toimii sekä 95 että 120 terassilaudalle. 145 terassilaudalle pitäisi olla jatko-osia. Olen vielä ruuvannut vain noin 3 000 ruuvia. Haittapuolena on, että olen löytänyt terassiruuveja vain 200 pakkauksessa. Mitä kokemuksia teillä on piilotetusta terassiruuvista? Tiedän, että esswe:llä on yksi malli, ja pitäisi olla ainakin yksi muu merkki.[kuva]
Olen asentanut 25m2 terassia Camolla ja yhden talven jälkeen oli muutama kohta, joita jouduin täydentämään, kun unohdin ruuvata sinne.
Suunnittelin kuitenkin rakenteen niin, ettei tullut yhtään saumoja, ja piilotetun ruuvin kanssa ei ole paljonkaan, mihin kiinnittää katseensa...
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta jos generalskarvar puuttuu, katse kiinnittyy sen sijaan näkyviin trallskruv-ruuveihin
Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tarkoitan, että useimmat suosivat skarvar hajonaista sijoittelua eikä kokoontumista yhdelle kohdalle kuvan tapaan, vaan mieluummin satunnaisesti. Ei kritiikkiä, vain huomautus.
Olen utelias ja seuraan ketjua siltä varalta, kun on aika uusia tai rakentaa uusi trall jossain.
Niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tarkoitin, että useimmat suosivat saumojen sijoittamista satunnaisesti sen sijaan, että kokoaisi saumat yhteen kuten kuvassa. Ei kritiikkiä, vain huomio. Olen utelias ja seuraan ketjua, kun joskus on aika asentaa tai rakentaa uusi terassi jossain.
Löysi vain tämän kuvan, enkä ajatellut yleissaumaa ennen kuin huomautit siitä. Hyvä huomio.
Kysymys koskien piilotettua ruuvaamista käytössä. Miten toimitaan ihan talon seinän vieressä esimerkiksi, missä työkalut eivät tule siihen kohtaan seinää vasten? Ruuvataanko silloin tavallisesti suoraan ylhäältäpäin?