1 584 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Kiven tyypin tunnistaminen ja neuvonta
Hei!
Olen onnistunut saamaan käsiini suuren (ja pirun raskaan) kivilevyn, mutta tarvitsisin hieman neuvoja siitä, miten edetä.
Ensimmäiseksi, minkä tyyppisestä kivestä on kyse ja miksi sitä on käsitelty tällä tavalla? Levyn päällä on paksu kerros kiillotettua lakkaa ja alapuoli näyttää lähes kuin se olisi päällystetty jonkinlaisella lasikuidulla.
Toiseksi, suurin osa levystä on vahingoittumatonta, mutta se on hieman kolhiintunut reunoilta. Siellä, missä se on vaurioitunut, voi nähdä kiven, joka vaikuttaa erittäin huokoiselta tyypiltä. Millaista materiaalia tämä on työstää? Onko mahdollista sahata siihen timanttiterällä tai vaihtoehtoisesti vesileikata?
Pitäisikö minun tehdä vastaavanlaista lakkauskäsittelyä sulkeakseni leikkaukset, kun olen valmis?
Kiitos etukäteen
//Charlie
Olen onnistunut saamaan käsiini suuren (ja pirun raskaan) kivilevyn, mutta tarvitsisin hieman neuvoja siitä, miten edetä.
Ensimmäiseksi, minkä tyyppisestä kivestä on kyse ja miksi sitä on käsitelty tällä tavalla? Levyn päällä on paksu kerros kiillotettua lakkaa ja alapuoli näyttää lähes kuin se olisi päällystetty jonkinlaisella lasikuidulla.
Toiseksi, suurin osa levystä on vahingoittumatonta, mutta se on hieman kolhiintunut reunoilta. Siellä, missä se on vaurioitunut, voi nähdä kiven, joka vaikuttaa erittäin huokoiselta tyypiltä. Millaista materiaalia tämä on työstää? Onko mahdollista sahata siihen timanttiterällä tai vaihtoehtoisesti vesileikata?
Pitäisikö minun tehdä vastaavanlaista lakkauskäsittelyä sulkeakseni leikkaukset, kun olen valmis?
Kiitos etukäteen
//Charlie
Kivi on marmori eli kalkkikivi ja se voi usein olla huokoinen (erityisesti paikoin). Se värjäytyy helposti, jos siihen kaatuu jotain, joten siksi he ovat suojanneet kiven sillä lakalla, jonka näet.
Koska se on huokoinen, he ovat myös vahvistaneet kiven alapuolelta lasikuidulla/matolla eli eräänlaisella lujitteella. Jos sitä on käytetty lattiana ja se halkeaa, lujite pitää silti kiven koossa niin, ettei palasia irtoa.
Se tulisi leikata vesileikkurilla.
Koska se on huokoinen, he ovat myös vahvistaneet kiven alapuolelta lasikuidulla/matolla eli eräänlaisella lujitteella. Jos sitä on käytetty lattiana ja se halkeaa, lujite pitää silti kiven koossa niin, ettei palasia irtoa.
Se tulisi leikata vesileikkurilla.
Kiitos paljon vastauksista Jawen, nyt se selkenee hieman. Lakan suhteen, pitäisikö minun yrittää hioa vanha lakka pois ja sitten levittää uusi lakka päälle? Riittääkö uusien viiltojen sulkemiseen vain uusi kerros lakkaa? Minkä tyyppinen lakka sopii tähän tarkoitukseen? Olen yrittänyt googlata, mutta en mielestäni löydä hyviä vastauksia.
Mielenkiintoista raudoituksen kanssa, tämä on ollut pöytä aikoinaan, mutta oletan, että sama periaate pätee myös siinä. Teenkö täysin väärin, jos yritän päästä siitä eroon hiomalla pintaa?
Mielenkiintoista raudoituksen kanssa, tämä on ollut pöytä aikoinaan, mutta oletan, että sama periaate pätee myös siinä. Teenkö täysin väärin, jos yritän päästä siitä eroon hiomalla pintaa?
Mihin ajattelit käyttää sitä?Chwil sanoi:
Kiitos paljon vastauksista Jawen, nyt asia selkenee hieman. Lakkaa koskien, pitäisikö minun yrittää hioa vanha lakka pois ja sitten laittaa uusi lakka päälle? Vai riittääkö, että suljen uudet leikkaukset uudella lakkakerroksella? Minkälainen lakka sopii tähän tarkoitukseen? Olen yrittänyt googlata, mutta en löydä hyviä vastauksia.
Mielenkiintoista raudoituksen suhteen, tämä oli joskus pöytä, mutta oletan, että sama periaate pätee täällä. Teenko ison virheen, jos yritän päästä siitä eroon hiomalla pintaa?
Käyttötapasi vaikuttaa vähän siihen, minkä mahdollisen käsittelyn sinun tulisi tehdä kivelle.
Voit ostaa pienimmän purkin Zar Ultra -polyuretaanilakkaa, sitä löytyy kaikista maaliliikkeistä kiiltävänä tai mattana.
Ja sudita siinä, missä olet leikannut levyn, jotta se ei ime mitään värjättyä.
Alla oleva linkki kiiltävään. (lähinnä näyttämään purkkia)
https://www.tapethandeln.se/sv/arti...-polyuretanlack-interior-blank-90-oljebaserad
Klikkaa tästä vastataksesi