Olemme parhaillaan remontoimassa ruokasaliamme. Talo on vuodelta 1923 ja seinät koostuvat kaislasta ja rappauksesta, niin sanotuista kloasong-seinistä, jos olen ymmärtänyt oikein. Aiomme joko maalata tai tapetoida ja mietimme nyt, voiko tavallista tasoitetta käyttää ylitasoitukseen vai tekeekö se talosta liian tiiviin? Ja jos päätämme maalata, pitääkö maalin silloin olla hengittävää?
 
Claes Sörmland
Tietysti voit tasoittaa kalkkilaastin päälle. Maalin ei tarvitse olla hengittävä, päinvastoin se on vain etu levittää tiheään akrylaattityyppiseen seinämaaliin. Se vähentää kosteuden siirtymistä talon sisältä seinään, jos se on ulkoseinä. Jos kyseessä on sisäseinä, sillä ei ole mitään merkitystä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.