Asennamme käsittelemättömiä mäntypuuvanerilevyjä kattoon, mutta huomaamme, että on vaikeaa saada ne täysin kiinni toisiinsa. Tietääkö joku, toimisiko rakojen paikkaaminen puukitillä? Vai onko olemassa parempaa ratkaisua?

Levyjen on kai tarkoitus asentaa liikkumavaralla?

Ei aavistustakaan? Ne ovat suoria reunoja, joten niitä ei tule "napsauttaa" yhteen. Tavalliset 10mm 1x2 m

Lattiasauma antaa liikkumavaraa, kallis mutta toimii

H Huzzbutt sanoi:
Lattiamassa antaa liikkumavaraa, kallis mutta toimii
Kuvia ?

Jyrsitä naulat ja jyrsin Kieli ja urat niihin, tulee selvästi siistein ja paras, mutta myös hieman työläs. Kitti ei kestä pitkällä aikavälillä. En myöskään usko pehmää saumaukseen, jos haluatte ne tiukasti kiinni.

• Tykkään
SvanteC ja 2 muuta
  • Laddar…
Jyrsii ura ja pontti!
Sitten saat puuta myös saumaan.

Kitti ja saumaus eivät kestä, yksi vaihtoehto on laittaa listat kuten ennen vanhaan kaikkien saumojen päälle.

• Tykkään
heimlaga
  • Laddar…
Näin se näyttää. Se on enintään 3-4mm, joten eikö se silti toimisi kitillä?

• Vaneriseinä, jossa kaksi punaista nuolta osoittaa levyjen välisen pienen raon.
Ö Ölin sanoi:
Tältä se näyttää. Se on korkeintaan 3-4 mm, joten eikö sen pitäisi silti toimia tasoitteella?
Puu on elävä materiaali, raon koko vaihtelee vuoden mittaan, joten tasoite halkeaa. Jos käytät jotain, sen tulisi olla elastinen sauma, mutta jyrsiminen on 1000 kertaa tyylikkäämpi ratkaisu. Ajattele kipsilevyä, se on kuollut materiaali, mutta halkeamia tulee silti, jos et käytä nauhoja saumoissa. Tässä tapauksessa sinulla on elävä materiaali ilman nauhaa.

Yritä välttää tarpeettoman monta saumaa, miksi käytätte niin pieniä paloja?

Kiitos kaikista inputista. En tiedä miksi käytimme pieniä paloja. Ehkä siksi, että kattokorkeus on 3,5 metriä ja olisi ollut todella raskasta työskennellä painavampien levyjen kanssa. Mutta nyt olen päättänyt asentaa listoja kaikkien saumojen kohdalle. Luulen, että siitä voi tulla siistiä.

• Tykkään
Oldboy ja 1 muu
  • Laddar…
Ö Ölin sanoi:
Kiitos kaikista kommenteista. En tiedä miksi käytimme pieniä paloja. Ehkä siksi, että kattokorkeus on 3,5 m ja raskaampien levyjen kanssa olisi ollut todella hankalaa. Mutta nyt olen päättänyt laittaa listat kaikille saumoille. Uskon, että siitä voi tulla siistiä
Hei, olen nyt saman ongelman edessä, kun asennamme koivuvaneria sisustukseen. Voitko kuvailla, miten teitte ja mielellään kuvien kera?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.