1 484 lukukertaa ·
11 vastausta
1k lukukertaa
11 vastausta
Kitata roiskeensuojuksen alla?
Hei!
Meillä on keittiössä komposiittiroiskesuoja, joka tulee noin 25 cm ylös työtasosta. He tulevat mittaamaan sen noin viikon kuluttua. Tällä hetkellä siellä on kipsilevy. Nyt mietin, pitäisikö seinä tasoittaa myös sieltä, mihin roiskesuoja tulee? Onko kenelläkään tietoa?
Meillä on keittiössä komposiittiroiskesuoja, joka tulee noin 25 cm ylös työtasosta. He tulevat mittaamaan sen noin viikon kuluttua. Tällä hetkellä siellä on kipsilevy. Nyt mietin, pitäisikö seinä tasoittaa myös sieltä, mihin roiskesuoja tulee? Onko kenelläkään tietoa?
Hei! Miten teitte tässä?V VOEKA sanoi:
Henkilökohtaisesti minulla on asia vähän toisin kuin TS:llä, koska minulla on betoniseinä. Olen saanut vanhan laastin poistettua melko hyvin. Se pitäisi maalata roiskesuojan ja yläkaappien väliin. Mietin kuitenkin samoin kuin TS, että toimiiko tasoite roiskesuojan alla vai tarvitaanko laastin kiinnityslaastia tai vastaavaa.Paul-Staffanstorp sanoi:
Paul-Staffanstorp
Remontoija
· Skåne
· 8 989 viestiä
Paul-Staffanstorp
Remontoija
- Skåne
- 8 989 viestiä
Ok, mutta miksi ei poistaa kaikkea kiinnityslaastia tasaiselle pinnalle parhaan tuloksen saamiseksi.Grussladd sanoi:
Henkilökohtaisesti minulla on vähän erilainen kuin TS koska minulla on betoniseinä. Olen saanut pois vanhan kiinnityslaastin melko hyvin. Se tullaan maalaamaan roiskesuoja ja yläkaappien väliin. Pohdin kuitenkin kuten TS, toimiiko tasoite roiskesuojan alla vai tarvitaanko kaakeliliimaa tai vastaavaa.
On olemassa todella hyviä jyrsimiä tähän tarkoitukseen vuokrattavaksi.
https://www.byggahus.se/forum/threads/renoverings-saneringsfraes-festool-protool-rgp-80-11.324285/
Olen miettinyt sitä! Mutta siitä ei kuitenkaan tule täysin tasaista - on joitain kuoppia ja aukkoja. Voiko ne täyttää tavallisella spackelilla siinä tapauksessa?Paul-Staffanstorp sanoi:
Paul-Staffanstorp
Remontoija
· Skåne
· 8 989 viestiä
Paul-Staffanstorp
Remontoija
- Skåne
- 8 989 viestiä
Joo, mutta huokoset ja muut pienet reiät betonissa eivät varmaan näy, jos aiot laittaa roiskesuojan siihen myöhemmin... 😱
Pointtina on saada tarpeeksi tasainen alusta, johon roiskesuojan voi liimata, joten pienet kuopat ja sisäänpäin menevät kolot eivät merkitse siinä tilanteessa.
Täytä toki, jos haluat, mutta sillä ei ole merkitystä, koska tärkeintä on poistaa kaikki, mikä törröttää ulos.
Pointtina on saada tarpeeksi tasainen alusta, johon roiskesuojan voi liimata, joten pienet kuopat ja sisäänpäin menevät kolot eivät merkitse siinä tilanteessa.
Täytä toki, jos haluat, mutta sillä ei ole merkitystä, koska tärkeintä on poistaa kaikki, mikä törröttää ulos.
Se on totta! Mutta roiskeensuoja yltää vain 30 cm ylös. Yläpuolella on maalattu 30 cm. Sitten yläkaapit. Sinne haluan saada sen sileäksi ja hienoksiPaul-Staffanstorp sanoi:
Kyllä, mutta betonin huokoset ja muut pienet reiät eivät näy, jos aikomus on kuitenkin kiinnittää siihen roiskeensuojan jälkeenpäin... 😱
Tärkeintä on saada tarpeeksi sileä alusta, johon liimata roiskeensuoja, joten pienet kolot ja kuopat, jotka menevät sisäänpäin, eivät ole ongelma tässä vaiheessa.
Täytä, jos haluat, mutta se ei tosiaan ole merkityksellistä, kun tärkeintä on saada pois se, mikä ulkonee.
Paul-Staffanstorp
Remontoija
· Skåne
· 8 989 viestiä
Paul-Staffanstorp
Remontoija
- Skåne
- 8 989 viestiä
Anteeksi, joko olen hieman hidas tai ilmaisen itseäni huonosti. Mutta ongelmani on se, että haluan sekä tasaisen pinnan roiskesuojan alla että erittäin tasaisen pinnan maalattavaksi. Ajattelin ensin laittaa kittauksen, mutta en tiedä, kestääkö se roiskesuojaa, joka kuitenkin painaa jonkin verran. Toinen vaihtoehto on käyttää remonttikipsiä, mutta siitä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta.Paul-Staffanstorp sanoi:
Miten tarkoitat - poistaa kaikki kohoumat levyn alta, selvä juttu, mutta tarkoitatko sitten, että kitattaisiin vain se osa, joka maalataan?
Paul-Staffanstorp
Remontoija
· Skåne
· 8 989 viestiä
Paul-Staffanstorp
Remontoija
- Skåne
- 8 989 viestiä
Kyllä, poistetaan kiinnitysaine koko pinnalta ja sitten tasoitetaan ja maalataan se osa, joka jää näkyviin.Grussladd sanoi:
Sori, joko olen vähän hidas päässä tai sitten ilmaisen itseäni huonosti. Mutta ongelmani on, että haluan sen olevan sekä melko tasainen roiskesuojuksen alla että erittäin tasainen yläpuolella, jossa aion maalata. Ensin ajattelin tasoittaa kaiken kokonaan, mutta en tiedä, kestääkö se roiskesuojuksen painon, joka kuitenkin painaa jonkin verran. Vaihtoehtoisesti käyttää remonttikipsiä, mutta siitä minulla ei ole aiempaa kokemusta.
Miten tarkoitat - ymmärrän, että kaikki kohoumat poistetaan levyn alta, mutta tarkoitatko, että tasoitetaan vain se osa, joka maalataan?
Sitten liimataan roiskesuoja paikoilleen ja voi laittaa pehmeän sauman sen yläreunaan ja viimeistellä maalatun osan viimeisen kerran.
Voila 😜🤣
Voin ilmoittaa, että tämä menettely toimi erinomaisesti! En saanut jyrsintälaitetta, mutta kun minulla oli piikityslisälaite vasaraporaan, pystyin käyttämään sitä saadakseni pois suurimman osan kiinnitysaineesta, sitten otin loput pois vanhalla taltalla ja vasaralla. Tasoittelin sitten yläosan ja maalasin, kun taas alaosa sai olla hieman epätasainen (paitsi vanha sähkörasian aukko, joka täytettiin kipsilaastilla). Tuli loistava, kun suoja tuli paikoilleen. Kiitos avusta!Paul-Staffanstorp sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi