3 042 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Kissanluukku
Har börjat göra hål väggen för en kattlucka, plasten fick jag ju oxå skära i då, hade fått till mig att det inte är någon fara men nu när jag googlat läser jag om hur hela väggar kan mögla om ångspärren går sönder.
Räcker det med att plasta isoleringen i väggen eller har jag verkligen förstört något nu i mitt nybyggda hus
Hade tänkt ha en lucka på både utsida och insida och sätta trävägg runt isoleringen men nu blev jag orolig för fuktspärren.

Räcker det med att plasta isoleringen i väggen eller har jag verkligen förstört något nu i mitt nybyggda hus

On olemassa riskejä, mutta sinun ei tarvitse panikoida. Kaikki riippuu kissaluukun asennuksesta ja siitä, kuinka tiiviiksi se saadaan osasta, joka on seinän sisäpuolella, ja itse "putkessa," jonka läpi kissa kulkee, jotta et saa ilmavuotoa seinään. Tiivistä ympäriinsä tiivistemassalla.
Elektroniikkahullu
· 2 457 viestiä
En henkilökohtaisesti huolestuisi.N Nickelina sanoi:Olen alkanut tehdä reikää seinään kissaluukkua varten, ja jouduin myös leikkaamaan muovia. Minulle oli kerrottu, ettei se ole vaarallista, mutta nyt kun olen googlannut, luen kuinka kokonaiset seinät voivat homehtua, jos höyrynsulku menee rikki.
Riittääkö, että muovitan eristetty seinä, vai olenko todella jo pilannut jotain uudessa talossaniMinun oli tarkoitus asentaa luukku sekä ulko- että sisäpuolelle ja laittaa puuseinä eristyksen ympärille, mutta nyt huolestuin kosteussulusta.
[bild]
Mutta voit aina muovittaa aina tuulensuojaan asti ja teipata huolellisesti. Silloin kosteus ei pääse eristeisiin. Toki teipin pitäisi oikeastaan olla painettuna, jotta se olisi mahdollisimman tiivis, mutta pitää ottaa rennosti
Joten jos teippaan rakennusmuovin toisen kuorman kanssa yhteen ja varmistan, että siitä tulee tiivis, niin ehkä se ei ole niin vaarallista? Muovi on nyt eristeen välissä lähimpänä sisäseinää, mutta pitäisikö minun muovittaa kaikki eristys aina ulkoseinään asti? Ajattelin laittaa paksut puulevyt seiniksi ja silokonoida kaikki saumat, voiko se toimia näin?
Elektroniikkahullu
· 2 457 viestiä
Höyrynsulku puhkaistaan hyvin usein... myös moderneissa taloissa ja ne näyttävät pysyvän pystyssä.N Nickelina sanoi:Joten jos teippaan rakennusmuovin kiinni toiseen kuormaan ja varmistan, että se on tiivis, niin ehkä se ei ole niin vaarallista? Muovi on nyt eristyksen välissä lähimpänä sisäseinää, mutta pitäisikö minun muovittaa koko eristys ulkoseinään asti? Ajattelin käyttää paksuja puulevyjä seiniin ja sitten voin silikoida kaikki saumat, voiko se toimia?
https://www.byggahus.se/forum/threads/angspaerr-och-foenster.270001/
Tässä näet kaksi esimerkkiä siitä, miten voit ratkaista ongelman.
Kiitos vastauksesta, sitten menen huomenna ostamaan muovia ja teippiä, nyt voin tuntea oloni vähän rauhallisemmaksi, google voi tosiaan tehdä hermostuneeksinorrbottenssnickaren sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi