Uuteen väliseinään valmistelin oven asennusta varten. Seinä on tehty 45x70 rimoilla ja sitten siinä on OSB ja kipsilevyä. Levyt ovat reunakkain rimojen kanssa oviaukossa.

Nyt olemme päättäneet, ettemme asenna ovea ja aukko pitää tukkia.

Jos vain rimoitan aukon, asennan levyt jne. ja tasoitan + liimaan paperinauhaa kipsilevyjen saumakohtaan, kestääkö tämä vai tuleeko halkeamia?

Voihan hieman irrottaa jo asennetuista kipsilevyistä, jotta oviaukon peittävä levy on osittain päällekkäin ja kiinnitettynä myös seinän OSB:hen. Onko tämä vaivan arvoista tai ehkä välttämätöntä välttääksesi halkeamia seinässä? Seinän on tarkoitus maalata, ei tapetoida.

Olen aiemmin tehnyt saman toimenpiteen, mutta silloin höyläsin pienen upotusuran levyjen saumojen ympärille, joihin sitten liimasin paperinauhat ennen ylitasoitusta.

NiclasR sanoi:
Olen aiemmin tehnyt saman toimenpiteen, mutta silloin höyläsin pienen upotuksen levysaumojen ympärille, joihin sitten liimasin paperinauhaa ennen pintakittailua.
Juuri niin, aion tehdä sen myös siellä, missä minulla ei ole jo valmiiksi viistettyä reunaa. Muuten seinään tulee helposti pieni kupru...

Koska sinulla on OSB alla, on helppo saada se menevän päällekkäin. Se on askartelua saada pinnat samaan tasoon niin, että se ei näy tietyssä valaistuksessa, päällekkäiset levyt helpottavat tässä valtavasti.

/Kent

snickarboden sanoi:
Eftersom du har OSB under så är det ju enkelt att få det överlappande.

/Kent
och då menar du överlappande genom att ta bort ett par cm av befintlig gips (runt dörrhålet) antar jag?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.