Minulla on autotalli, jonka oviaukon vieressä olevat seinät ovat päällystetty lastulevyllä, joka on maalattu, mutta tämä on hajonnut paloiksi ja maali on kuoriutunut. En ymmärrä, miksi he ovat laittaneet lastulevyä ulos, mutta se on varmaan rakennettu 80-luvulla. Ajattelin vaihtaa nämä levyt ja maalata, voinko käyttää OSB-levyä tai kovalevyä? tai mitä käytetään ulkona...?

Ystävällisin terveisin, Abel

Tarkoitat varmaan OSB. :)
Kuitenkin mielestäni kuulostaa riskialttiilta käyttää OSB:ta ulkona, vaikka maalaisikin sen?
Eikö jokin paneelimuoto olisi vaihtoehto?

Mikael_L
Mitä tarkoitat:
siellä on portin ulkopuolella olevien seinien maalattu lastulevy
Onko koko seinä, eli julkisivu?

joo olin osb tarkoitin :D

ne ovat seinä katon alla portin ympärillä, itse julkisivu on laudoista. Paras olisi varmaan laittaa laudat, mutta se on niin paljon enemmän työtä. Ajattelin ratkaista sen nopeasti ja halvalla....

/abel

Mikael_L
Hmm, en ymmärrä vieläkään ..... :x

Ovatko ne smygarna portin ympärillä?

Sanoisin, että OSB ei koskaan ole ulkokäyttöön tarkoitettu materiaali. Pelkkä pitkäaikainen korkea ilmankosteus riittää, niin se turpoaa ja menettää muotonsa.

Riippumatta siitä, onko kyseessä smygar tai muu lisärakennus, valitse toinen materiaali. On olemassa useita vanerityyppejä, jotka sopivat hyvin ulkokäyttöön, esim. formplywood. Jos se ei ole suorassa altistuksessa, tavallinen rakennusvaneri voi toimia, jos se maalataan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.