3 269 lukukertaa ·
22 vastausta
3k lukukertaa
22 vastausta
kipsilevyt höyrysulkukalvolla
Sivu 1 / 2
Hei
Talo rakennettu 1972, 1.5 kerrosta.
Aion vaihtaa sisäkaton huoneessa hallissa.
Kipsilevyissä, jotka ovat siellä nyt, on jokin muovikalvo takapuolella. Diffuusiosulku?
Yläkerran seinissä on muovia (alkuperäinen) ja alempien kerrosten ulkoseinissä on diffuusiotiivis pahvi.
Missä aion vaihtaa katon, sen yläpuolella on puoliksi ullakko.
Pitäisikö minun laittaa muovia kattoon siinä tapauksessa?
Miten teen siinä tapauksessa liittymän seiniin, joita ei revitä?
Kiitos vastauksesta.
Talo rakennettu 1972, 1.5 kerrosta.
Aion vaihtaa sisäkaton huoneessa hallissa.
Kipsilevyissä, jotka ovat siellä nyt, on jokin muovikalvo takapuolella. Diffuusiosulku?
Yläkerran seinissä on muovia (alkuperäinen) ja alempien kerrosten ulkoseinissä on diffuusiotiivis pahvi.
Missä aion vaihtaa katon, sen yläpuolella on puoliksi ullakko.
Pitäisikö minun laittaa muovia kattoon siinä tapauksessa?
Miten teen siinä tapauksessa liittymän seiniin, joita ei revitä?
Kiitos vastauksesta.
Syy siihen, miksi sinun tulisi käyttää diffspärr, on se, että mahdollinen vesihöyry ei nousisi ullakolle ja jäähtyisi. Kuinka paljon vesihöyryä sinulla on hallissa?
Jos päätät laittaa jotakin kattoon, ehdotan humminboard (märkätilakipsiä) ja jonkinlaista remsaa taustalistaan ja katon kipsin alle.
Jos päätät laittaa jotakin kattoon, ehdotan humminboard (märkätilakipsiä) ja jonkinlaista remsaa taustalistaan ja katon kipsin alle.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Helppoahan se on ottaa asioita pois asiayhteydestä, vai mitä? TS kaipaa jonkinlaista kipsiä diffspärrillä ja minä esitän yksinkertaisen (mutta kalliin) ehdotuksen. En ymmärrä miksi ihmisten auttaminen, jotka kysyvät apua, on niin hemmetin vaikeaa sen sijaan, että kommentoisi typerästi auttajia?! Jos ei ole sitä mieltä, että märkätilakipsi eteisessä on järkevä ratkaisu, voi ehkä käyttää foorumia tarkoitukseensa ja antaa vähän informatiivista kritiikkiä muista paremmista ratkaisuista sen sijaan, että esittäisi ilmeisen järjettömän idean, joka on valmis pilkkaamaan vastausta?? Onhan se luonnollista, että kaikki eivät tiedä kaikkea, siksi BH.SE on olemassa?
Ei tule isommaksi painamalla jonkun toisen alas.
Ei tule isommaksi painamalla jonkun toisen alas.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Rauhoitu nyt. Me vitsailtiin vain vähän, minä ainakin.DeesL sanoi:Helppo ottaa asioita irti asiayhteydestä vai? TS kysyy jonkinlaista kipsiä diffspärrilla ja esitän yksinkertaisen (mutta kalliin) ehdotuksen. En ymmärrä, miksi se on niin pirun vaikeaa auttaa kysyviä ihmisiä sen sijaan, että tekisi tyhmiä kommentteja heille, jotka auttavat?! Jos nyt ei pidä kostean tilan kipsiä eteisessä järkevänä ratkaisuna, voi ehkä käyttää foorumia sen oikeaan tarkoitukseen ja antaa hieman informatiivista kritiikkiä paremmista ratkaisuista sen sijaan, että tekee ilmeisen järjettömän idean, joka on vain pilkkaa vastausta varten? Onhan se melko luonnollista, ettei kaikki tiedä kaikkea; siksi BH.SE kai on olemassa?
Ei kasva isommaksi painamalla toista alas.
Eihän huumoriin ole kukaan kuollut?
Olen sitä mieltä, että olen auttanut TS:ää löytämään eräänlaisen diffuusiosuljetun kipsilevyn, ja olen myös sitä mieltä, että olen yksi harvoista, jotka ylipäätään ovat auttaneet TS:ää keskusteluketjussa. Märkätilojen kipsi kattoon on paljon enemmän apua kuin esimerkiksi pyyhekuivain. Onko märkätilojen kipsi oikea ratkaisu vai ei, sinulla näyttää olevan kivenkova käsitys siitä?! Voimme palata siihen, mitä aiemmin kirjoitin informatiivisesta kritiikistä pilkan sijaan. Koska (jos lukea rivien välistä) tiedät, mikä on oikein, voisit ehkä auttaa TS:ää kääntämällä omaa korttasi pinon sijaan kyseenalaistaa minua, kun yritän tehdä koko rakennustalo.fi-sivustosta paremman paikan antamalla kaikille "näppäimistöritareille" moitteita siitä, että kirjoittavat alas muita ihmisiä?injonil sanoi:
Ensinnäkin, märkätilakipsi ei ole diffusiontivis. Ainakaan ei tiiviimpi kuin tavallinen seinäkipsi. Toiseksi, määrä kosteutta, joka todellisuudessa diffundoituu sisäkaton läpi, on häviävän pieni, se on ainakin niin pieni, ettei sillä ole käytännön merkitystä kosteuden kannalta ullakollasi.DeesL sanoi:
Mikä sen sijaan on tärkeää, on varmistaa, että se on täysin ilmatiivis. Konvektion kautta kulkeutuva kosteus voi nopeasti aiheuttaa huomattavia seurauksia, mitä tulee kondensoituvan kosteuden kannalta ullakollasi. Jos käytät tavallista kipsiä ja teet saumanauhoitukset paperinauhalla, tämä riittää tekemään siitä riittävän ilmatiivis. Varmista vain, että se on tiivis kulmista myös. Muovi on mielestäni liioittelua, ainakin eteisessä, jossa on ullakko yläpuolella.