Olen juuri ostanut uuden asunto-osakkeen ja olen saamassa sen yhtä hienoksi kuin se, jonka juuri myin. Yksi asia, joka tulee korjata, on seinälle kiinnitettävä TV. Koska nämä seinät kuulostavat yksinkertaisilta kipsilevyiltä, yritin löytää koolauksia koputtamalla, mutta hämmästyksekseni en löydä koolauksia äänen perusteella. Keittiössä työtaso on nyt poistettu graniitille tilan tekemiseksi ja yhdessä nurkassa näkee kipsilevyt suoraan ja näkee tarkalleen, missä ruuvit ovat. Tämän pitäisi siis olla paikka, missä koolaus on. Koputan, mutta ei kuulu erilaista ääntä.

Onko olemassa tapoja kiinnittää kipsiseiniä, jotka eivät sisällä koolauksia? JM rakensi tämän talon.

Tietenkin koputtaminen ei ole täysin luotettava menetelmä, mutta edellisessä asunnossa kuului erittäin selkeä ero ja se oli lisäksi kaksinkertainen kipsilevy.

Seinällä on luultavasti teräskiskot. Mutta jotain niin kevyttä kuin tv, ei ole ongelma asentaa kipsiin. Pitää vain käyttää oikeita välineitä. Tv:n paino?

huggan sanoi:
Seinän sisällä on varmaankin teräsprofiileja. Mutta jotain niin kevyttä kuin televisio ei ole mitään ongelmaa kiinnittää kipsiin. On vain tärkeää käyttää oikeita tarvikkeita. Televisioon paino?
Kiitos vastauksestasi.

Viimeksi oli teräsprofiileja, mutta eron voi selvästi kuulla koputtamalla.

Kaksoiskipsissä kiinnitin TV:n suoraan seinään osumatta profiiliin, mutta yksikipsissä olen hieman epävarmempi.

TV painaa varmaankin 22-23 kg, luulen, 55''. Kiskoon, joka kiinnitetään seinään, saa 4 kpl 10 mm ekspandiittia ilman, että niitä on liian lähellä toisiaan.

Tiedän, että ekspandiitit kestävät painon helposti, jopa yksi näistä neljästä kestäisi sen, mutta kipsistä olen vähemmän varma.

Kipsi kestää painon ilman ongelmia.

Aivan. 6 kg per ruuvi ei ole ongelma sen enempää ruuville kuin kipsillekään.

Kiitos kaikista vastauksista. Muiden foorumien ja monien muiden lähteiden kautta saa hieman ristiriitaisia mielipiteitä yksinkertaisesta kipsilevystä ja suurista seinälle ripustettavista televisioista, joten olen epävarma.

Mitä tulee kipsilevyyn ilman tukirakenteita, keittiössä ei itse asiassa ollut tukirakenteita, vaan kipsilevy oli kiinnitetty kokonaispeittävään puulevyyn. Onko tämä normaali menetelmä juuri keittiöissä?

Levyn takana on tietenkin koolaukset. Miten muuten levy pysyisi paikallaan?

On normaalia käyttää puulevyä kipsilevyn takana.

Aivan uskomatonta! Mutta sääntöhakija näyttää, että siellä on sääntö taustalla... kun on porattu, ei ole yhtään mitään...
Ok, etsi toisesta paikasta... eipä löydy... ei yhtään sääntöä koko kipsiseinässä! Ei puusääntöjä eikä metallisääntöjä...
86" TV laitettaisiin tuolle seinälle! 45 kg...
Laitoin 7 metalliankkuria, ja kiinnike vaikutti pysyvän kunnolla. Ripustin TV:n - ei komplikaatioita.
Mutta kuinka pelottavalta se tuntuu, kun näin painava TV on kipsiseinässä, jossa lisäksi ei ole sääntöjä.

Kartongista valmistetut tukipuut ovat alkaneet tulla suosituiksi, sillä tukipuita on seinässä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.