Hei! Ajattelin asentaa tv-telineen seinään olohuoneen ja makuuhuoneen välille, ja ajattelin selvittää, onko se kaksoiskipsilevyä, jotta voisin ostaa mollyplugia. Poraasin 8 mm reiän ja menin ehkä 70 mm, mutta kun valaisen sisään, ei ole eristystä ja kipsi ei lopu poratessa. Siitä kohdasta, mihin porasin, irtosi hieman pahvia aivan kuten kipsistä. Mutta en ymmärrä, millainen seinä tämä on ja miten se voi olla niin paksu?

Kiitos etukäteen!

BirgitS
Oletko varma siitä, että se on kipsilevyä koko matkan, ettet ole porannut sääreen?
Kuinka vanha talo on?

BirgitS BirgitS sanoi:
Oletko varma, että kyseessä on kipsilevy koko matkan niin, että et ole porannut koolaukseen?
Kuinka vanha talo on?
Poraan melko ison reiän ja valaisin taskulampulla ja kipsi menee paljon yli 26 mm sisään. Yritin työntää taitettua paperiliitintä löytääkseni levyn toisen pään, mutta se ei onnistunut. Se on asunto vuodelta 1984. Olen hyvin hämmentynyt. En myöskään usko, että saavutin mitään koolausta, ei tullut mitään puuta, kun porasin ja se on edelleen vain kipsilevyä.

Terveisin Hampus

ehkä siporex-seinä

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
Siporex tai kevytbetoni. Se ei ole kipsiä enempää kuin 26mm, jos sitäkään, joten se voidaan sulkea pois.

kevytbetonitapit tulevat todennäköisesti erinomaisiksi. Tappi 10mm reiälle ja poraa 10, sitten 6mm ruuvi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Hampus Gran Hampus Gran sanoi:
Porasin melko isosti ja valaisin sisään taskulampulla, ja kipsi menee paljon pidemmälle kuin 26mm. Yritin työntää sisään taitettua paperiliitintä löytääkseni levyn lopun, mutta se ei onnistunut. Se on asunto vuodelta 1984. Olen hyvin hämmentynyt. En usko, että osuisi mihinkään palkkiin, ei tullut puuta kun porasin ja se on edelleen vain kipsiä

Terveisin Hampus
Hei Hampus,

Yritän kiinnittää tv:n sisäseinään ja minulla on aivan sama tilanne. Porasin 70mm mutta en voinut löytää levyn loppua. Pystyitkö ratkaisemaan ongelman tai ymmärtämään mikä se oli?

K Krish8926 sanoi:
Hei Hampus,

Yritän kiinnittää tv:tä sisäseinään ja olen juuri samassa tilanteessa. Porasin 70 mm mutta en löytänyt levyn loppua. Onnistuitko ratkaisemaan ongelman tai ymmärtämään missä se oli?
Moikka! Minulla osoittautui, että seinät ovat kevytsoraharkkoa/siporexia. Käytin 8 mm proppuja muistaakseni. Ihmiset luulevat usein, että kaikki seinät sisällä ovat kipsiä...

• Tykkään
MONTREAL
  • Laddar…
Moi! Minulla on selvinnyt, että minulla on kevytbetoniseinät/siporex. Käytin muistaakseni 8 mm proppuja. Ihmiset luulevat yleensä, että kaikki on kipsiä sisätiloissa..
Kiitos vastauksestasi! Oli todella helppoa porata sitten, sama kuin kipsi. Muistatko, että tunsitko samoin?

K Krish8926 sanoi:
Kiitos vastauksesta! Olihan se todella helppoa porata, sama kuin kipsi. Muistatko, tuntuiko sinusta samalta?
Kyllä, oli todella helppoa porata ruuvinvääntimellä ja tuntui samalta kuin kipsiseinä, kun koputti siihen. Jos olet porannut 70mm sisään ilman, että on tullut tyhjää tilaa tai mennyt läpi, voit käyttää tavallista proppua ilman ongelmia.
Ei hätää, onnea matkaan.

Joo, se oli erittäin helppoa porata ruuvinvääntimellä ja tuntui samalta kuin kipsiseinä, kun koputin siihen. Jos olet porannut 70 mm sisään ilman, että se on ollut ontto tai mennyt läpi, voit käyttää tavallista plugia ongelmitta.
Ei hätää, onnea matkaan
Kiitos paljon, kokeilen sillä sitten!

K Krish8926 sanoi:
Kiitos paljon, kokeilenpa sitten sillä!
Jos sinulla on kipsiä, niin porauksen pöly muuttuu enemmän "kivimäiseksi", kun taas kipsi on kuin jauhoa.

MathiasS MathiasS sanoi:
Jos sinulla on kipsi, niin porauspölystä tulee enemmän "kivinen", kun taas kipsi on kuin jauhoa.
Se näyttää tältä. Kivinen, mielestäni?

• Jauhetta muovirasiassa, näyttää kivimäiseltä.
onko se kova viljaa onko se siporex, onko se jauhoa onko se kipsi.

MathiasS MathiasS sanoi:
onko se kovia jyviä se on siporex, onko se jauhoa se on kipsiä.
Hänellä ei todennäköisesti ole 5 kerrosta kipsiä

Se oli kevytbetoni. Käytetty kevytsoraharkkoruuvi ilman plugia ja nyt olen valmis :)

• Tykkään
Hampus Gran
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.