1 735 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Kipsilevyseinä?
Hei! Ajattelin asentaa tv-telineen seinään olohuoneen ja makuuhuoneen välille, ja ajattelin selvittää, onko se kaksoiskipsilevyä, jotta voisin ostaa mollyplugia. Poraasin 8 mm reiän ja menin ehkä 70 mm, mutta kun valaisen sisään, ei ole eristystä ja kipsi ei lopu poratessa. Siitä kohdasta, mihin porasin, irtosi hieman pahvia aivan kuten kipsistä. Mutta en ymmärrä, millainen seinä tämä on ja miten se voi olla niin paksu?
Kiitos etukäteen!
Kiitos etukäteen!
Poraan melko ison reiän ja valaisin taskulampulla ja kipsi menee paljon yli 26 mm sisään. Yritin työntää taitettua paperiliitintä löytääkseni levyn toisen pään, mutta se ei onnistunut. Se on asunto vuodelta 1984. Olen hyvin hämmentynyt. En myöskään usko, että saavutin mitään koolausta, ei tullut mitään puuta, kun porasin ja se on edelleen vain kipsilevyä.BirgitS sanoi:
Terveisin Hampus
Siporex tai kevytbetoni. Se ei ole kipsiä enempää kuin 26mm, jos sitäkään, joten se voidaan sulkea pois.
kevytbetonitapit tulevat todennäköisesti erinomaisiksi. Tappi 10mm reiälle ja poraa 10, sitten 6mm ruuvi.
kevytbetonitapit tulevat todennäköisesti erinomaisiksi. Tappi 10mm reiälle ja poraa 10, sitten 6mm ruuvi.
Viimeksi muokattu:
Hei Hampus,Hampus Gran sanoi:
Porasin melko isosti ja valaisin sisään taskulampulla, ja kipsi menee paljon pidemmälle kuin 26mm. Yritin työntää sisään taitettua paperiliitintä löytääkseni levyn lopun, mutta se ei onnistunut. Se on asunto vuodelta 1984. Olen hyvin hämmentynyt. En usko, että osuisi mihinkään palkkiin, ei tullut puuta kun porasin ja se on edelleen vain kipsiä
Terveisin Hampus
Yritän kiinnittää tv:n sisäseinään ja minulla on aivan sama tilanne. Porasin 70mm mutta en voinut löytää levyn loppua. Pystyitkö ratkaisemaan ongelman tai ymmärtämään mikä se oli?
Moikka! Minulla osoittautui, että seinät ovat kevytsoraharkkoa/siporexia. Käytin 8 mm proppuja muistaakseni. Ihmiset luulevat usein, että kaikki seinät sisällä ovat kipsiä...K Krish8926 sanoi:
Kyllä, oli todella helppoa porata ruuvinvääntimellä ja tuntui samalta kuin kipsiseinä, kun koputti siihen. Jos olet porannut 70mm sisään ilman, että on tullut tyhjää tilaa tai mennyt läpi, voit käyttää tavallista proppua ilman ongelmia.K Krish8926 sanoi:
Ei hätää, onnea matkaan.
Kiitos paljon, kokeilen sillä sitten!Hampus Gran sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi