Hei!

Pitäisi asentaa verhotangot kipsiseinään, mutta reikä tuli liian huokoiseksi sitten, kun laitoin proput paikoilleen. Päädyin siihen, että porasin iskuporakoneella proppua varten tiiliseinään 1-2 cm kipsiseinästä. Myös tiiliseinämä tuli huokoiseksi eikä proppu pysynyt.

Miten voisin täyttää ison reiän ja sitten kiinnittää nuo kaksi ruuvia sekä kiinnikkeen samaan kohtaan? Kipsijauhe? Betoni? Tasoituslaasti?

Liitän kuvan toivotusta lopputuloksesta ja reikää kipsiseinässä.

Terveisin

• Iso reikä kipsiseinässä, näkyvissä paljastunut tiiliseinä ja irtonaista muurausta. Pluggen ympärillä murtumia. Yläreunassa kulkee valkoinen putki.
  • Seinässä oleva kiinnike kahdelle ruuville löysällä kiinnityksellä, murentunut kipsiseinä ja näkyvää punertavaa pölyä, joka viittaa poraukseen.
Kipsitehdas

J Johan456 sanoi:
Gipsbruk
Peitä koko reikä sillä? Kuinka kiinnitän sitten kiinnikkeen?

Poraa varovasti laastin läpi, kun se on kovettunut, ilman iskua ja käytä sitten iskua tiileen. Se ei ole kovin helppoa, mutta sen pitäisi olla haljennut näin. Tarvitset 2 kertaa levitettävän kipsilaastin, koska se kutistuu, ja sitten 1-2 kertaa tavallisen seinäkittimassan, kuten medium.

J Johan456 sanoi:
Poraa varovasti laastin läpi, kun se on kovettunut. Ilman iskua ja käytä sitten iskua tiilessä. Ei ole kovin helppoa, tuskin se on murtunut Näin. Sinun täytyy levittää 2 kertaa kipsilaastia, koska se kutistuu, ja sitten 1-2 kertaa tavallista seinätasoitetta, kuten medium.
Mutta tiili on täysin huokoinen sisäpuolelta? Eikö kipsilaastiin, jonka täytät, voi kiinnittää mitään?

Se voi onnistua, mutta riski on, että se ei pysy kunnolla. Tällaisissa tilanteissa se johtuu usein siitä, että käytössä on väärä porakone.

Olin varmaan laittanut sisään paksumman vanerikaistaleen, esimerkiksi 20 mm paksun. Laittanut kunnolla rakennusliimaa vanerin ja tiiliseinän väliin. Sitten pakkelia päälle kipsilaastilla ja sen jälkeen hionut ja maalannut. Sitten kiinnittänyt ruuvit pakkelin läpi vaneriin.

Tällaisissa paikoissa husfix on toiminut hyvin minulle.

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Se ei näytä kipsiltä tiilillä. Se on luultavasti rappaus tiilillä.

Helpoin tapa korjata on käyttää samaa rappauslaastia, jolla seinä alun perin rapattiin. Rappauslaasti C toimii yleensä. Jos talo on yli noin 100 vuotta vanha, jokin kalkkilaastin variaatio voi sopia paremmin. Jos korjaa väärän tyyppisellä rappauksella, on riski, että se halkeaa uudelleen ajan myötä.

Koputa seinää ympäriltä ennen korjaamista ja katso, irtoaako enemmän rappausta. On olemassa monia vanhoja keskusteluja, joissa on vinkkejä rappauksen korjaamisesta.

Sen jälkeen on vain porattava uudet reiät, kun rappaus on kokonaan kuivunut. Tai työnnä tulpat rappaukseen, kun se on pehmeää, ja anna niiden kiinnittyä, kun rappaus kuivuu.

• Tykkään
useless
  • Laddar…

Paras vastaus

Claes Sörmland
T topmount sanoi:
Tällaisissa paikoissa husfix on toiminut hyvin minulle
Minulla on sama kokemus, filler kuten Husfix on ratkaisu (vaikka omani on Byggmaxilta ja sen nimi on "Filler"). Irrota kaikki löysästi, imuroi ja levitä. Kun se on kuivunut, voit vain porata.

Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
Minulla on sama kokemus, filler tyyppi Husfix on ratkaisu (vaikka omani on Byggmaxista ja sen nimi on "Filler"). Pyyhi kaikki löysät pois, imuroi ja levitä paikalleen. Kun se on kuivunut, voit vain porata.
Jotain sellaista ajattelin.
Toimiiko tämä? https://www.byggmax.se/filler-utomhus-p01204
Voin siis porata ruuvilla, kun se on kovettunut vai?

Claes Sörmland
F Frosse sanoi:
Jotain tällaista ajattelin.
Toimiiko tämä? [linkki]
Voinko siis porata ruuvilla kun se on kovettunut?
Tarkalleen, pelastus meille, joilla on heikko kalkkilaasti tiilessä. Joskus olen sivellyt muovitulpan suoraan täytteeseen oikealle paikalle. Sitten voi ruuvata, kun se on kuivunut.

Se on sementtiä kevyttäytteellä (pieniä muovipalloja). Siihen voi porata, kun se on kuivunut, mikä tosin vie aikansa (päivän tai pari jos on paksua). Cascolta on jokin nopeasti kovettuva vaihtoehto (jota en ole koskaan testannut, Husfix Rapid tai jotain).

Juuri niin, pelastus meille, joilla on tiili heikolla kalkkilaastilla. Joskus olen voidellut muovitulpan oikealle paikalle suoraan täyteaineeseen. Sitten ruuvataan, kun se on kuivunut.

Se on sementtiä kevytttäyteaineella (pieniä muovipalloja). Siihen voi porata, kun se on kuivunut, mikä tosin vie aikansa (päivän tai kaksi, jos se on paksua). Cascolla on joku nopeasti kovettuva vaihtoehto (jota en ole koskaan testannut, Husfix Rapid tai jotain).
Juuri niin, pelastus meille, joilla on tiili heikolla kalkkilaastilla. Joskus olen voidellut muovitulpan oikealle paikalle suoraan täyteaineeseen. Sitten ruuvataan, kun se on kuivunut.

Se on sementtiä kevytttäyteaineella (pieniä muovipalloja). Siihen voi porata, kun se on kuivunut, mikä tosin vie aikansa (päivän tai kaksi, jos se on paksua). Cascolla on joku nopeasti kovettuva vaihtoehto (jota en ole koskaan testannut, Husfix Rapid tai jotain).
Täydellistä!
Eli aion tehdä näin:
  • Poista kaikki irtonainen
  • Imuroi reikä
  • Täytä koko reikä rakennusmakasiinin täyteaineella
  • Anna kuivua 40 tuntia
  • Ruuvia sitten kaksi tavallista ruuvia ja kiinnitä kiinnitin näin
Kuulostaako hyvältä Claes?

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
F Frosse sanoi:
Täydellinen!
Tehdään siis näin:
  • Poista kaikki irtonainen
  • Imuroi reikä
  • Täytä koko reikä fillernillä från byggmax
  • Anna kuivua 40 tuntia
  • Ruuvataan kaksi tavallista ruuvia ja kiinnitetään näin kiinnike
Kuulostaako hyvältä Claes?
Pluggar för ruuvit!

Tukit ruuveille!
Pitäisikö tuki laittaa samaan aikaan fillerin kanssa ja kovettua siellä, vai pitäisikö minun porata kuivumisen jälkeen ja laittaa tuki paikalleen aivan kuten normaalistikin?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.