21 334 lukukertaa ·
6 vastausta
21k lukukertaa
6 vastausta
"Kipsilevyn" puhdistaminen
Toivottavasti tämä on oikea foorumi kysyä :-?
Meillä on pieni pala kipsiseinää (noin 2-3 m²), johon haluaisimme saada rappauksen näköisen pinnan. Olemme tehneet aikaisemmin muutaman seinän hienotasoiteella, mutta se ei oikein onnistunut. Olen lukenut jostain, että voi käyttää Husfix, mutta se on todella kallista.
Onko olemassa hyvää tekniikkaa ja materiaalia, jolla saa "rappaus"-efektin kipsiseinään???
Meillä on pieni pala kipsiseinää (noin 2-3 m²), johon haluaisimme saada rappauksen näköisen pinnan. Olemme tehneet aikaisemmin muutaman seinän hienotasoiteella, mutta se ei oikein onnistunut. Olen lukenut jostain, että voi käyttää Husfix, mutta se on todella kallista.
Onko olemassa hyvää tekniikkaa ja materiaalia, jolla saa "rappaus"-efektin kipsiseinään???
Yksi melko edullinen vinkki, jonka olen kuullut, on pohjustaa seinä ja sitten levittää kaakeli fix. Eli sitä laastia, jota käytetään keittiö- ja kylpyhuonekaakelin asentamiseen. Tulokset riippuvat sitten täysin siitä, miten teet, kun sinulla on "laasti" seinällä 
Mutta se pitäisi varmasti saada hyväksi.
Mutta se pitäisi varmasti saada hyväksi.
Selaa www.maxit.se ja katso tuotetta nimeltä Gypsum.
http://www.maxit.se/media/22/pdf/gds/putsa_inne_gypsum.pdf
En ole itse kokeillut, mutta sattumalta näin tämän äskettäin ja se vaikuttaa tekevän mitä haluat.
http://www.maxit.se/media/22/pdf/gds/putsa_inne_gypsum.pdf
En ole itse kokeillut, mutta sattumalta näin tämän äskettäin ja se vaikuttaa tekevän mitä haluat.
Kaakeliliima ei vaikuta hullulta, mutta vinkkisi Mathias vaikuttaa olevan juuri sitä mitä haluamme. Täytyy katsoa mitä se maksaa 
Hiekansävyä olemme harkinneet aiemmin, mutta emme halua niin ryppyisiä, teräviä ja kovia seiniä kuin miltä se vaikuttaa.
Hiekansävyä olemme harkinneet aiemmin, mutta emme halua niin ryppyisiä, teräviä ja kovia seiniä kuin miltä se vaikuttaa.
Saako liittyä ja kysyä vinkkejä mietteistä, joita meillä on tehdä vale-skoone-seinä, kuten sanomme, kellariimme. Tällä hetkellä pitkät sivut ovat peitetty männypaneelilla, tarkastaja ei löytänyt kosteutta. Haluaisimme, että yksi sivu saisi ristikkäisrakenteisen seinän ilmeen, eli valkolaastipinnan, jossa on feikki-palkit.
Vaihtoehto yksi on poistaa paneeli ja vetää uusiksi sähkö yms. ja rapata, mikä voi olla tarpeettoman suuri työ vain huvin vuoksi.
Vaihtoehto kaksi on saada rappausrakenne paneeliin, mutta sitten siitä tulee ikään kuin feikki-feikki, eli raidallinen rapattu seinä...?
Vaihtoehto kolme on tasoittaa 6 m paneelia ja rapata.
Vaihtoehto neljä on asentaa kipsilevyt ja rapata.
Mikä voisi toimia parhaiten? Kysehän on kellarista ja kosteutta kannattaa pitää mielessä. Tämä tulee olemaan ensimmäinen työ talossa ja toivomme oppivamme matkan varrella, mutta on hienoa, että on paikka, jossa voi kysyä!
Vaihtoehto yksi on poistaa paneeli ja vetää uusiksi sähkö yms. ja rapata, mikä voi olla tarpeettoman suuri työ vain huvin vuoksi.
Vaihtoehto kaksi on saada rappausrakenne paneeliin, mutta sitten siitä tulee ikään kuin feikki-feikki, eli raidallinen rapattu seinä...?
Vaihtoehto kolme on tasoittaa 6 m paneelia ja rapata.
Vaihtoehto neljä on asentaa kipsilevyt ja rapata.
Mikä voisi toimia parhaiten? Kysehän on kellarista ja kosteutta kannattaa pitää mielessä. Tämä tulee olemaan ensimmäinen työ talossa ja toivomme oppivamme matkan varrella, mutta on hienoa, että on paikka, jossa voi kysyä!
Tätä laastia käytän kellarini ulkoseiniin,,,,
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6158
Levittelin sen Skärslevillä ja kanitzilla, sitten tasoitan sen kanitsilla,,, on mahdollisuus saada se rapatuksi pinnaksi,,,, mutta valitsin harjata sen jälkeen ja tehdä hieman kuviointia,,, varustaudu myös pienemmällä maalipensselilläsaavuttaaksesi kulmat ja katon....
huomasin laastin olevan erittäin kätevä,,,, Käytän vispilää porakoneeseen ja sekoitan ämpärissä, mikä mielestäni riittää hyvin minun vauhdillani...
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6158
Levittelin sen Skärslevillä ja kanitzilla, sitten tasoitan sen kanitsilla,,, on mahdollisuus saada se rapatuksi pinnaksi,,,, mutta valitsin harjata sen jälkeen ja tehdä hieman kuviointia,,, varustaudu myös pienemmällä maalipensselilläsaavuttaaksesi kulmat ja katon....
huomasin laastin olevan erittäin kätevä,,,, Käytän vispilää porakoneeseen ja sekoitan ämpärissä, mikä mielestäni riittää hyvin minun vauhdillani...
Klikkaa tästä vastataksesi