Hei

Olen kunnostamassa ja haluaisin saada toisen mielipiteen. Olen gyprockaamassa koko huoneen ja haluan tietää, miten minun pitäisi tehdä vanhan avotakan ympärillä, jonka olemme purkaneet pois. (Se oli rakennettu ulos savupiipusta)

Voinko gyprockata olemassa olevaa seinää vasten ja savupiipun päälle. Kanava tullaan muuraamaan umpeen ennen!
 
  • Vanha tiiliseinä, jossa on purettu takka. Oikealla sinivihreä seinälevy, lattialla roskia ja työkaluja. Seinällä sähköjohto ja pistorasia.
Onko se kuumuus vai kosteus, joka huolestuttaa sinua?
 
nimhed nimhed sanoi:
Oletko huolissasi lämmöstä vai kosteudesta?
Eniten kosteudesta. Tällä savupiipun osalla ei tule kuuma, kun alakerrassa poltetaan 🙂
 
Henkilökohtaisesti olisin varmaan valinnut puhdistaa ja levittää tasoitteen savupiipun päälle. Mielestäni kipsilevyjen kartonki on herkkä kosteudelle.

Mutta onhan olemassa kipsilevyjä, joissa ei ole kartonkikäärettä. Etkö voi käyttää sellaista juuri savupiipun kohdalla?
 
nimhed nimhed sanoi:
Henkilökohtaisesti olisin valinnut savupiipun puhdistamisen ja tasoittamisen. Kipsilevyjen kartonki on mielestäni herkkä kosteudelle.

Mutta on olemassa kipsilevyjä, jotka eivät ole kartongilla päällystettyjä. Etkö voisi käyttää sellaista juuri savupiipun kohdalla?
Ajattelin myös tasoitusta, mutta niin paljon irtonaista tiiltä, että se vaatii paljon laastia jne.

Ajatteletko märkätilalevyä vai ulkokipsilevyä? 🙂
 
Ajattelin märkätilalevyä 😊
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.