Mietin vähän kotona 70-luvun talossani ja pohdin, mitä materiaaleja minun pitäisi käyttää.

Mikä on kipsilevyn etu?

Kuten minä näen sen, kipsiseinä on vain hankala kaikkien lastulevyseinien joukossa!?

On olemassa paljon keskusteluja juuri näiden materiaalien erilaisista ominaisuuksista, käytä mielellään hakutoimintoa.

Jos aiot vain tehdä/ rakentaa YHDEN seinän, käytä lastulevyä sielläkin!

Kipsilevy on muotonsa pitävä, helppo leikata, palonkestävä, edullinen, (jossain määrin) ääntä vaimentava, sileä ja helppo tasoittaa ja hioa tasaiseksi. Haittapuolena on, että se on hauras ja ei kestä hyvin asioiden kiinnittämistä. Hyvä seinärakenne on kerros OSB:a sisempänä ja kerros kipsilevyä päällä. Mutta se on tietysti kalliimpaa ja työläämpää.

Kipsi on kuten sanottu helppo leikata, muokata, helppo kitata ja maalata.. myös paloturvallisuuden kannalta hyvä vaihtoehto,
(sanoo henkilö, jolla ei ole yhtään kipsilevyä koko talossa, vain tretex ja masonite) =)

Tiedän yleiset erot ja edut/haitat, mutta mietin miksi luopuisin lastulevystä 1m seinän kohdalla kaikkien muiden lastulevyseinien joukossa...

ja miksi tekisit niin!? joku pakottaa sinut käyttämään gipsiä!? haluatko spån! Anna mennä spån! :)

Tobbefonsterfixare sanoi:
...ja miksi tekisit sen!? joku pakottaa sinut käyttämään gips!? haluatko lastua! Käytä lastua! :)
...luulin, että sinä seisoit ulkona ja uhkasit minua pistoolilla ja kyltillä, jossa luki:
"Käytä Gips tai kuole..." :D

Milloin tulet kahville?

P-plats sanoi:
ihmettelen vähän, miksi hylkäisin lastulevyn 1 m seinää varten kaikkien muiden lastulevyseinien joukossa...
Päästä eroon sahan etsimisestä?

niinpä, milloin tarjotaan!`? kerro kun on kotileipääkin, niin tulen.
P.s. otan mieluummin purua kahviin kuin kipsiä D.s. :rolleyes:

Milkshaken
Tyypillinen ketju, jossa kaikki faktat eivät tule esiin heti.... jos olisin rakentanut uutta tai tehnyt isomman remontin... sitten olisin valinnut 2 kerrosta kipsiä.... Lyhytpuut sopivilla korkeuksilla.... (Suunnittelu)... mutta kuten kirjoitat vähän alempana... 1 m... Lähden siitä, että 1 Kvm... Silloinhan se on lastulevy, jos sinulla on se muualla kiinteistössä...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.