6 140 lukukertaa ·
20 vastausta
6k lukukertaa
20 vastausta
kipsilevy ja tasoite, pitääkö sen olla niin vaikeaa?
Hei!
Olen tekemässä kipsilevyjen asennusta ja tasoitusta.
Siinä menee hyvin, missä viistetyt reunat kohtaavat toisiaan, levitän ohuen kerroksen tasoitetta, lasikuitunauhan ja sitten peittävän kerroksen tasoitetta suoraan. Se sujuu melko hyvin.
Mutta kun leikattu reuna kohtaa viistetyn, tai kun kaksi leikattua reunaa kohtaavat toisiaan, miten toimia täällä?
Olen yrittänyt leikata, hioa, näprätä, viilata, raapia. Paperin poisto noin 5 cm leveästi, jotta saadaan samanlainen viiste kuin tehtaalla, jotta nauhalle ja tasoitteelle jää tilaa ilman, että se rakentaa seinään.
Pitääkö tähän olla joku niksi? Se vie niin paljon aikaa, ja parhaiten se onnistuu moraknivillä käytetyistä menetelmistä...
Ystävällisin terveisin
Olen tekemässä kipsilevyjen asennusta ja tasoitusta.
Siinä menee hyvin, missä viistetyt reunat kohtaavat toisiaan, levitän ohuen kerroksen tasoitetta, lasikuitunauhan ja sitten peittävän kerroksen tasoitetta suoraan. Se sujuu melko hyvin.
Mutta kun leikattu reuna kohtaa viistetyn, tai kun kaksi leikattua reunaa kohtaavat toisiaan, miten toimia täällä?
Olen yrittänyt leikata, hioa, näprätä, viilata, raapia. Paperin poisto noin 5 cm leveästi, jotta saadaan samanlainen viiste kuin tehtaalla, jotta nauhalle ja tasoitteelle jää tilaa ilman, että se rakentaa seinään.
Pitääkö tähän olla joku niksi? Se vie niin paljon aikaa, ja parhaiten se onnistuu moraknivillä käytetyistä menetelmistä...
Ystävällisin terveisin
En tiedä onko tämä oikea tapa, mutta yleensä teen seuraavasti:
-viistää reunat terävällä veitsellä
-täyttää viisteen kitillä
-liimata paperinauha tapettiliimalla kittauksen päälle, kun se on kuivunut
-kitata noin 30 cm nauhasta niin, että siitä tulee hyvin loiva kumpu.
Nauha ei ole enempää kuin noin 1 mm paksu, joten jos kittaa leveästi, se ei juuri näy.
-viistää reunat terävällä veitsellä
-täyttää viisteen kitillä
-liimata paperinauha tapettiliimalla kittauksen päälle, kun se on kuivunut
-kitata noin 30 cm nauhasta niin, että siitä tulee hyvin loiva kumpu.
Nauha ei ole enempää kuin noin 1 mm paksu, joten jos kittaa leveästi, se ei juuri näy.
okej, teet siis vain V-sauman levyjen väliin...
se saattaa toimia paremmin paperinauhalla, lasikuitunauha tuntuu siltä, että haluaisi sen keskelle tasoitetta, ettei se pääse esiin...
pitää ehkä vaihtaa metodia paperinauhaan...
se saattaa toimia paremmin paperinauhalla, lasikuitunauha tuntuu siltä, että haluaisi sen keskelle tasoitetta, ettei se pääse esiin...
pitää ehkä vaihtaa metodia paperinauhaan...
Yleensä täytän kipsitasoitteella, se ei painu kasaan kuten tavallinen tasoite. Sitten on tärkeää, että käytät vedenpitävää liimaa paperinauhaan!
Yleensä käytän märkätuonetetta liimana... Se on niin ohutta, ettei haittaa vaikka "läikkyy" vähän paperinauhan reunoille. Varmista vain, että liimaat nauhan kunnolla ja anna sen kuivua, muuten tulee helposti kuplia, kun märkä tasoite laitetaan päälle.
Yleensä käytän märkätuonetetta liimana... Se on niin ohutta, ettei haittaa vaikka "läikkyy" vähän paperinauhan reunoille. Varmista vain, että liimaat nauhan kunnolla ja anna sen kuivua, muuten tulee helposti kuplia, kun märkä tasoite laitetaan päälle.
Sitten kysymys, miksi saat leikatun reunan toista vasten?
Jos oletetaan, että on OSB alla, aloita puolikkaalla levyllä kulmasta, leikattu reuna kohti kulmaa, sitten jatka vain, kunnes seuraava kulma. Älä hankaloita palojen kanssa ovien ja ikkunoiden luona, vain jatka ja sahaa pois.
Paperinauha sitten kaikkina viikon päivinä, liimattu kankaalla/kosteusliimalla.
Jos oletetaan, että on OSB alla, aloita puolikkaalla levyllä kulmasta, leikattu reuna kohti kulmaa, sitten jatka vain, kunnes seuraava kulma. Älä hankaloita palojen kanssa ovien ja ikkunoiden luona, vain jatka ja sahaa pois.
Paperinauha sitten kaikkina viikon päivinä, liimattu kankaalla/kosteusliimalla.
niinpä, en ollut ajatellut sitä, ehkä pitäisi tehdä niin sen sijaan... kipsi on niin halpaa...Stefan N sanoi:Sitten kysymys kuuluu, miksi saat leikatun reunan toista vastaan?
Jos oletetaan, että sinulla on OSB alla, aloita puolikkaalla levyllä kulmasta, leikattu reuna sisäänpäin kulmaan ja jatka vain, kunnes seuraava kulma tulee vastaan. Älä ala säätämään palojen kanssa ovien ja ikkunoiden kohdalla, vaan jatka vaan ja sahaa pois. Paperinauha sitten joka päivä viikossa, liimattu kanssa kuitu-/kosteatilaliima.
mutta en ole saanut leikattua reunaa lattiasta kattoon vaan ainoastaan ikkunoiden ja ovien yläpuolella, niin käy, jos yrittää saada maksimaalisen irti jokaisesta levystä, mutta kipsi on niin halpaa, ettei se ehkä ole sen arvoista... aion kokeilla vain jatkaa seuraavassa huoneessa, jolloin täytyy mitata, kuinka monta levyä menee ja leikata ensimmäinen levy niin, että se sopii jotenkin loppuun.
Ystävällisin terveisin
j
Kunhan ei aloita kokonaisella levyllä, monet snickare, jotka eivät ska spackla i hörnet, tekevät sen tietämättömyyttään. Jos on skuren kant, otetaan vain vähän mjukfog sitten se on valmis.
olen ainakin oppinut sen, ajan leikattuja kulmia nurkissa 
hitto, kuinka paljon virheitä tekee 
paperinauhaa PITÄÄ käyttää... olen ostanut paljon lasikuitunauhaa ja viihdyn niiden kanssa melko hyvin... pitääkö vain repiä seinät auki ja aloittaa alusta paperinauhalla?
paperinauhaa PITÄÄ käyttää... olen ostanut paljon lasikuitunauhaa ja viihdyn niiden kanssa melko hyvin... pitääkö vain repiä seinät auki ja aloittaa alusta paperinauhalla?
Onpa hieman hassua, että tämä pahvi ja lasikuitu aina esitetään ja keskustellaan "aftonbladet tai expressen" -keskusteluna, kun todellisuudessa alan säännöt ovat melko selkeät siitä, että pahvinauha on se, jota tulee käyttää kaikissa altistuneissa sovelluksissa (ja siten se on kestävin). Onko siis menty niin pitkälle, että sanotaan, että pahvinauhaa tulee aina käyttää?
Silloin vältämme ainakin sen keskustelun foorumilla...
Silloin vältämme ainakin sen keskustelun foorumilla...
Rauhoitu.....lasikuitunauhat toimivat loistavasti 9 tapauksessa 10:stä.... minulla on lasikuitunauhat koko talossa eikä missään ole halkeamia...thestrut sanoi:
Työskentelen juuri nyt laajennuksen parissa, ja minulla on pari paikkaa, joissa minulla on leikattu reuna samaan tapaan kuin sinulla, leikkaan nauhat niin, että ne ovat leikattujen reunojen tasalla, ja sitten tasoitan sen täysin tasaiseksi...
Sitten minulla on pari erikoisratkaisua paikoissa, joissa tiedän, että talo voi liikkua... siellä olen sekoittanut 12 mm lasikuitua tasoitteeseen, sellaista, jota käytetään vahvistuksena tasoitemassassa... se ei luultavasti halkeile
Paperinauhat ovat hiukan vahvempia kuin lasikuitunauhat... ja jos olet ammattilainen, haluat tietysti minimoida kaikki mahdollisuudet valituksiin... mutta kotirakentajana tuntuu siltä, että henkseleiden ja vyön käyttäminen on vain ajan tuhlausta.
Teen paraikaa laajennusta, ja siellä on pari paikkaa, missä minulla on leikattu reuna samalla tavalla kuin sinulla, siellä leikkaan suikaleet niin, että ne ovat reunasta reunaan leikatun reunan kanssa, sitten tasoitan sen täysin tasaiseksi...
miten tarkoitat? eli meneekö kaistanauha yli tehdasviistotun reunan huomattavasti enemmän ja ulkonee leikattua reunaa kohti.
ei siis saa molempien levyjen päällekkäisyyttä, mikä luulin olevan kaistanauhojen tarkoitus...
olen käyttänyt lasikuitua makuuhuoneessa yläkerrassa ja se on toistaiseksi halkeilematon, vaikka olen nostanut koko talon tänä kesänä, mutta kulmat halkeilivat armotta, mutta tässä minulla ei varmaan ollutkaan kaistanauhaa mitä muistan, mutta alakerroksen kulmiin olen laittanut metallikulmaprofiilit osb:n ja kipsin väliin, joten se pysyy varmaan hyvin
miten tarkoitat? eli meneekö kaistanauha yli tehdasviistotun reunan huomattavasti enemmän ja ulkonee leikattua reunaa kohti.
ei siis saa molempien levyjen päällekkäisyyttä, mikä luulin olevan kaistanauhojen tarkoitus...
olen käyttänyt lasikuitua makuuhuoneessa yläkerrassa ja se on toistaiseksi halkeilematon, vaikka olen nostanut koko talon tänä kesänä, mutta kulmat halkeilivat armotta, mutta tässä minulla ei varmaan ollutkaan kaistanauhaa mitä muistan, mutta alakerroksen kulmiin olen laittanut metallikulmaprofiilit osb:n ja kipsin väliin, joten se pysyy varmaan hyvin

Katso kuva...se skurna kanteni on ju fasad noin 45 grader...så remsa peittää skivan kant. mielestäni ei pitäisi olla bredspacklade bullar seinällä...thestrut sanoi:
liimattaessa pappersremsor...siis, remsorna ovat tarkoitettu att armera spacklen, ei skivorna...on syy siihen, att remsa pitäisi olla kahden kerroksen spacklen välissä.