Spontaanisti sanoisin tasoitus, mutta se riippuu olosuhteista kuten tavallisesti. Laske materiaalimenekki ja kustannus. Tavallista seinätasoitetta ei voi levittää kuinka paksuksi tahansa, joten jos on suuria kuoppia, ne on ehkä täytettävä esimerkiksi kipsilaastilla, joka voidaan rakentaa paksummaksi. Kipsilevyillä levyttäminen kuluttaa usein tarpeettoman paljon materiaalia, joka on suhteellisen raskasta kuljettaa ja osittain tarpeeton kustannus.

Kestää muutaman päivän oppia tasoittamaan kohtuullisella nopeudella ja pinnan tasaisuudella, mutta sen taidon oppimisen jälkeen siitä on hyötyä.

Ohut kerros kipsiä, jota seuraa tavallinen tasoite, on mielestäni tehokkain ja taloudellisin. Sitten se riippuu osittain alustasta, jos seinässä on suuria halkeamia, se varmasti halkeaa uudelleen, silloin olisi varmaan kipsi ollut parempi.

Kyse on kellarista, joten käytetään c-rapsia kipsirapin sijaan Kellaritila remontissa, lattialla romua ja rakennusjätettä, taustalla purettu seinä ja putkia katossa.

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Olen ajatellut kipsata katon harvarimalla hyödyntääkseni korkeuden mahdollisimman hyvin, mutta olen kuullut, että kipsilevyä ei voi kiinnittää harvarimaan, onko se totta?

Claes Sörmland
Onhan siinä esteettinen ja rakennustekninen näkökulma myös. Ja molemmat puoltavat rappaamista, eikä paperisia seinälevyjä kellarissa.

Kiitos avusta! Silloin laitan rappauksen koko kellariin kun aion tehdä täysremontin kellarissa, jonka olen ajatellut muuttaa pieneksi asunnoksi.

Viimeksi muokattu:
BirgitS
  • Tykkään
tergo
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.