Hei!
Olen aikeissa laittaa kipsiä seinille makuuhuoneessa, jota ollaan remontoimassa.
Olen katsellut hieman eri firmojen kipsin hintoja.

Byggmaxilla on selvästi halvimmat hinnat, mutta onko kenelläkään kokemusta sen kipsin laadusta?

Käyttänyt sitä kun rakensin autotallin, ainoa ero mitä olen huomannut verrattuna niihin jotka maksavat tuplasti enemmän on että paperi on paksumpi, joten riski että ruuvi menee läpi levyn/paperin on pienempi, mutta jos ruuvaa rauhallisesti niin se toimii hyvin.

Olen ostanut useita erilaisia kipsilevyjä eri hintaluokissa remontoidessani taloa, ja oikeastaan olen löytänyt vain yhden merkin, joka mielestäni oli suoraan sanottuna huono. Ja ne olivat kalliit Gyproc-levyt paikallisesta XL:stä... En nyt oikeastaan usko, että Gyprocissa olisi mitään vikaa, mutta koska paikallinen rakennustarvikeliike kierrättää noin erän kipsilevyjä vuodessa "itsepalvelupyynnöllä", niin levyt ehtivät muuttua aika kosteiksi kylmävarastossa (että he myyvät lastillisen kipsilevyjä viikossa isoina erinä rakennuksille, ei auta minua, kun ostan 5-10 levyä kerrallaan). Byggmaxin ja vastaavien etuna on se, että he myyvät vain "itsepalveluna" ja sen takia levyt kiertävät nopeasti, joten ne ovat aina kuivia ja raikkaita.

Olen kyllä pääasiassa ostanut 2700mm pitkiä levyjä, ja luulen, että ne ovat hieman parempaa laatua myös Byggmaxilta, Bauhausista ym. Ne ovat ainakin hieman kalliimpia kuin ne todella halvat levyt. Mutta silti paljon edullisempia kuin XL:ssä.

• Tykkään
Briaxxm
  • Laddar…
Olen ostanut paljon kipsilevyjä Byggmaxista enkä ole kokenut mitään ongelmia lainkaan...

Krilleman
Olen ostanut paljon gipsiä Byggmaxista. Olen kipsannut sekä katon että seinät. Ei mitään ongelmia.

S
Muistaakseni heillä on kaksi, ruotsalainen ja EU-versio. Se, jonka nimi on EU, on ihan mahdoton ruuvata ilman että siitä tulee hämärä. Ruotsalainen (vähän kalliimpi) on ihan huippu.

Koko taloni on rapattu Byggmaxin kipsillä.
Se halpa laji.

Kuitenkin heidän våtrumsgips on kalliimpaa per m2 kuin K-rauta jostain syystä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.