Minä ja vaimoni olemme aikeissa rakentaa taloa, mutta emme ole vielä päättäneet tuleeko siitä kivi- vai puutalo.

Olen lukenut vähän erilaisista kevytbetoni-rakenteista, ja nämä vaikuttavat melko helpoilta tehdä itse paljon. Ainoa ongelma vaikuttaa olevan sähkövetokseen, missä on tarpeen jyrsiä uria.

Onko haittoja siitä, että kevyesti betonilla oleviin väliseiniin laitetaan kipsilevy helpottamaan sähkövedon (muuta kuin tilan pinta-ala pienenee)? Onko riskiä kosteudelle?
 
Miksi ei tehdä uria ??? Se on todella helppoa... kevytbetoni on mahtava työskennellä. Lisäksi menetät homogeenisen seinän idean, jos alat lisätä kipsiä...
Ei, rakenta kevytbetonitalo (mielellään elementeistä) ja jyrsi urat asennuksille. On olemassa vuokrattavia urajyrsimiä, halpoja ostaa Jula:sta ja hätätapauksessa se onnistuu erinomaisesti tavallisella sirkkelillä tavallisella HM-terällä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.