Hei
Olemme poistaneet vanhan tapetin aina seinärunkoon asti vastikään ostetussa saaristotalossamme. Tähän runkoon (joka koostuu raakaista vaakalaudoista) aiomme kiinnittää uudet peitelevyt. Mutta olen hieman skeptinen kipsilevyistä juuri siksi, että on olemassa riski, että niistä tulee liian tiiviitä, ja siksi aiheuttaa ongelmia, jos vanha talo (vuodelta 1924) ei ehkä voi hengittää kunnolla. Pitääkö se paikkansa? Onko - siitä näkökulmasta - parempi asentaa Masonit-levyjä, vai ovatko nekin yhtä tiiviitä?
Ikuisesti kiitollinen vastauksestanne ja neuvoistanne!