Hei kaikki,
Olen asentamassa uutta alakattoa.

Olen ruuvannut 45x45 koolaukset cc60:lle ja ajattelin kiinnittää kipsilevyn (60x180) tähän.

Kysymykseni on: Onko tämä oikein? Kipsi tulee roikkumaan vain kahdessa koolauksessa ruuvin pituussuunnassa. Pitäisikö minun koolata cc30:lle sen sijaan?

Kiitos vastauksista!
/Andreas

Sinun täytyy asentaa k/kk 30 kattorimoja, jos aiot laittaa kipsiä sinne.

Daniel

Eli luota enemmän omaan järkeesi ja rakennusalan ammattilaisten yhteiseen osaamiseen byggahus.se-sivustolla kuin Bauhausin nuoreen myyjään...

Kiitos vastauksesta!

Minä säädin myös cc30

/Funkis

Mene esim. Gyproc tai Norgips (muistaakseni gyproc vaatii nykyään rekisteröinnin, ilmainen). Niillä olen löytänyt hyviä dokumentteja muun muassa siitä, miten tulisi kiinnittää, oikeat ruuvivälit jne. Mutta myös oikea menetelmä saumauksen tekemiseen (älä käytä lasikuitunauhaa, sen on oltava paperinauhaa). Todennäköisesti myös Danogipsilla on kuvauksia.

Mutta cc30 on hyvä, on myös säädöksiä siitä, tuleeko sitten asentaa levyt kohtisuoraan koolausta vastaan vai ei jne. Nyt en muista yksityiskohtia, siitä on suunnilleen vuosi kun katsoin niitä.

Nyt huomasin, että aiot käyttää 60 X 180. Siinä tapauksessa voivat muut mitat olla voimassa. Myös valmistajilla on varmasti nämä tiedot.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.