Hei!

Aloittelija täällä byggahusissa ja remontoinnissa, joten toivon, että kysymys on oikeassa paikassa.

Olen remontoimassa pesutupaa kellarissa meidän talossa vuodelta 1940. Nyt olen edennyt kattoon, joka on ylimmältä osaltaan lautoja ja niiden alla kaisloja, kanaverkkoa ja rappausta. Kun vedin alas vanhoja sähköjohtoja, jotka olivat katossa, irtosi osa rappauksesta ja ennen kaikkea osa maalista, sillä johdot oli maalattu paikoilleen. Nyt, jotta voisin tasoittaa ja maalata katon uudelleen, minun täytyy irrottaa kaikki irtonainen maali, ja ainoa tapa tehdä se on pala palalta pienellä tasoituslastalla, jotta en vaurioita alla olevaa rappausta. Ja jokaisesta alas otetusta maalinpalanen alkaa irrota hiukan enemmän.

Kuitenkin minusta tuntuu nyt, että lopulta joudun irrottamaan kaiken maalin katosta, mikä vie valtavasti aikaa. Joten etsin toista tapaa saada hyvä katto. Ajattelin repiä kaiken alas ja sitten laittaa kipsilevyt suoraan lautakattoon. Ongelmaksi tuli, että minulla oli muuraaja täällä, joka rappasi seiniä, ja osa siitä ulottuu kattoon, joten jos repin katon alas, vaarannan repiä alas suuren osan siitä rappauksesta, jonka muuraaja juuri teki. Haluaisin välttää sen.

Ajatukseni ongelman ratkaisemiseksi on yksinkertaisesti laittaa kipsi suoraan rappauksen päälle, ilman rankoja, jotta menetän mahdollisimman vähän huonekorkeudesta, joka on tällä hetkellä ilman laitettuja klinkkereitä noin 2,12 m.

Onko tämä huono idea jollain tavalla? Voiko tämä aiheuttaa ongelmia, kuten kosteutta tai muuta, kipsin kanssa kellarissa? Onko jotain muuta fiksua, mitä voisin tehdä ilman, että minun tarvitsee seistä ja irrottaa muovimaali pala palalta?
Jos se voi toimia, onko jotain mikä minun pitäisi ottaa huomioon tehdäkseni sen mahdollisimman hyvin?

Kiitollinen kaikesta avusta!

//Göran

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.