2 957 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Kipsi lastulevylle
Meillä on aikaisempi varasto, jossa on ulko-ovi, jonka olemme nyt sulkeneet muuttaaksemme huoneen makuuhuoneeksi. Huoneessa on vain maalattuja lastulevyjä ja nyt haluamme laittaa tapetin. Talo on vuodelta -93 ja tänään näkee selvästi, kuinka se on haljennut levyjen välissä. Mietin kipsilevyn asentamista tähän, mutta koska kaksi seinää on ulkoseiniä, mietin kuinka paljon se vahingoittaa höyrysulkua. Kuten kuvista näkyy, sääntö on (jonka olen löytänyt ainakin, ei kovin tiheä. Kuvissa punainen merkintä levyjen välillä (sääntö sielläkin), kun taas sininen osoittaa lisäsäännön.
Mitä vaihtoehtoja on, liimata kipsi? Tai voiko saumoja kitata/vahvistaa jotenkin, jotta ne eivät halkeile uudelleen?
Mitä vaihtoehtoja on, liimata kipsi? Tai voiko saumoja kitata/vahvistaa jotenkin, jotta ne eivät halkeile uudelleen?
Varmista vain, että ruuvien pituus on oikea.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 046 viestiä
Muovi tulee tiivistymään ruuvin ympärille.
Protte
Protte
Tarkoitatko, että jos käytän 25 mm ruuvia, se ei tee reikää muoviin vai miten tarkoitat, että muovi tiivistää ruuvin ympärille?prototypen sanoi:
Anteeksi tyhmät kysymykset. Olen uusi, mutta haluan yrittää itse nyt, kun on tullut vähän enemmän vapaa-aikaa.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 010 viestiä
Talo vuodelta -93 ei tuskin ole niin hyvin muovilla pinnoitettu, että sillä olisi merkitystä, jos jokin ruuveista menee muovin läpi............
Niin kauan kuin ruuvi pysyy reiässä, se on riittävän tiivis. Käytännössä kaikissa viimeisten 40 vuoden aikana rakennetuissa taloissa höyrysulku on suoraan pintakerroksen alla monilla ruuvinrei'illä. Vasta aivan viime vuosina, kun on alettu rakentaa oikeita matalaenergiataloja ja tiiveyttä mitataan tarkasti, siitä on tullut 'ongelma'.
Klikkaa tästä vastataksesi