Meillä on aikaisempi varasto, jossa on ulko-ovi, jonka olemme nyt sulkeneet muuttaaksemme huoneen makuuhuoneeksi. Huoneessa on vain maalattuja lastulevyjä ja nyt haluamme laittaa tapetin. Talo on vuodelta -93 ja tänään näkee selvästi, kuinka se on haljennut levyjen välissä. Mietin kipsilevyn asentamista tähän, mutta koska kaksi seinää on ulkoseiniä, mietin kuinka paljon se vahingoittaa höyrysulkua. Kuten kuvista näkyy, sääntö on (jonka olen löytänyt ainakin, ei kovin tiheä. Kuvissa punainen merkintä levyjen välillä (sääntö sielläkin), kun taas sininen osoittaa lisäsäännön.

Mitä vaihtoehtoja on, liimata kipsi? Tai voiko saumoja kitata/vahvistaa jotenkin, jotta ne eivät halkeile uudelleen?

• Seinä, jossa on punaisia ja sinisiä merkintöjä listoista, pieni tikapuu ja maalaustarvikkeita lattialla.
  • Huone, jossa on maalatut lastulevyt ja oveksi suljetun varaston vihreärajattu kohta, punaisilla viivoilla merkityt tuet seinillä.
  • Huone, jossa ikkunaseinä, maalatut lastulevyt ja punaiset sekä siniset viivat kuvaavat seinätukien sijainteja. Suunnittelu tapetointia varten.
Jos alla on lastulevyä, voit vain kirjoittaa hulluna, jos pelkäät halkeamia kipsissä.

• Tykkään
D Engelbrekt
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Jos alla on lastulevyä, niin voit vain ruuvata kuin hullu, jos pelkäät kipsin halkeamista.
Joten voiko ruuvata suoraan lastulevyyn?

Miten käy muovin takia, koska kyseessä ovat ulkoseinät?

Ei hätää muovin kanssa, vain kiinnitä päälle.

Varmista vain, että ruuvien pituus on oikea.

En apelsin En apelsin sanoi:
Varmista, että ruuvien pituus on oikea.
Hyvä, lastulevy näyttää olevan noin 13mm ja sitten ajattelin käyttää tavallista kipsilevyä, joten vielä 13mm lisää. Pitäisikö ruuvi ottaa niin, ettei mene edes lastulevyn läpi, vai onko sillä mitään merkitystä, jos se menee vähän taaksepäin?

Muovi tulee tiivistymään ruuvin ympärille.
Protte

prototypen prototypen sanoi:
Muovi tulee tiiviisti ruuvin ympärille.
Protte
Tarkoitatko, että jos käytän 25 mm ruuvia, se ei tee reikää muoviin vai miten tarkoitat, että muovi tiivistää ruuvin ympärille?

Anteeksi tyhmät kysymykset. Olen uusi, mutta haluan yrittää itse nyt, kun on tullut vähän enemmän vapaa-aikaa.

Talo vuodelta -93 ei tuskin ole niin hyvin muovilla pinnoitettu, että sillä olisi merkitystä, jos jokin ruuveista menee muovin läpi............

• Tykkään
lopec
  • Laddar…
Niin kauan kuin ruuvi pysyy reiässä, se on riittävän tiivis. Käytännössä kaikissa viimeisten 40 vuoden aikana rakennetuissa taloissa höyrysulku on suoraan pintakerroksen alla monilla ruuvinrei'illä. Vasta aivan viime vuosina, kun on alettu rakentaa oikeita matalaenergiataloja ja tiiveyttä mitataan tarkasti, siitä on tullut 'ongelma'.

lopec
Olen enemmän huolissani siitä, ettet löydä enempää reglar kuinkaan? Onko talo yhä pystyssä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.