Tarvitsen vinkkejä, kun aion asentaa kipsilevyjä seinärunkojen väliin nykyisen pintakipsilevyn taakse. Ei ole mahdollisuutta ruuvata, joten täytyy käyttää jotain toista tekniikkaa. Olen miettinyt kiinnityksen tekemistä liimalla, mutta minua on varoitettu siitä, että liimaan tulee usein nopeasti "kalvo," mikä heikentää kiinnittymistä. Joten toinen ajatukseni on käyttää laattalaastia, koska se tarttuu todella hyvin laattojen ja kipsin välillä, joten ehkä se voisi toimia myös kipsin ja kipsin välillä?
Onko teillä ideoita?
Mahdollisesti käytän Fermacellia tavallisen kipsin sijasta, koska se on raskaampi. Mutta ei kai se vaikuta ratkaisun valintaan?

Sitten aion rakentaa uuden sisäseinän olemassa olevan rinnalle, mutta niiden väliin jää pieni ilmarako, niin sanottu kaksoisseinärakenne. Välissä (lämmitetyllä) betonilaatalla ja sisäseinän alajuoksulla on 300 mm leveä muovikalvo. Voinko asentaa seuraavan alajuoksun samalle muovikalvolle vai täytyykö niiden välinen tila olla vapaa muovikalvosta?

Kiitos!

Viimeksi muokattu:
Kaakeliliima toimii erinomaisesti kipsin liimaamiseen, sekoita se melko löysäksi.

Stefan, onko sillä väliä, jos se on Fermacell vasten kipsilevyä fixillä?

Kävin ostamassa kipsilevyjä ja Weberin laastia, joten kyllä se varmaan menee hyvin.

Tarvitsen myös vastauksen tähän kysymykseen:

Sen jälkeen rakennan toisen sisäseinän rinnakkain olemassa olevan kanssa, mutta hieman ilmarakoa niiden väliin, niin sanottu kaksiseinärakenne. (Lämmitetyn) betonilaatan ja sisäseinän alajuoksun väliin on asetettu 300 mm leveä muovikalvo. Voinko laittaa seuraavan alajuoksun samalle muovikalvolle, vai täytyykö tila niiden välillä olla muovikalvosta vapaa?

Onko rakentaminen tehty lisääntyneen äänieristyksen vuoksi?

Björn Melander sanoi:
Onko kyseinen rakenne rakennettu parantamaan äänieristystä?
Tarkalleen

Silloin on parasta liimata. Et halua, että levyjen väliin jää ilmarako.
Levyjen väliin ei tarvita paljon liimaa, koska ne tulevat pysymään kunnolla kiinni myös ympärillä olevassa pehmeässä saumassa.

Olen aiemmin saanut neuvon välttää liimaa juuri tämän takia, mutta myös siksi, että esim. PL400 muodostaa helposti kalvon, jolloin se ei tartu ollenkaan.
Ajattelin, että jos kampaa kiinnitysaineen ja sitten hieroo irtonaista levyä kiinteää vasten, voisi minimoida ilmarakoja. Vaihtoehtoisesti voisi levittää kiinnitysaineen telalla.
Mitä mieltä olet?

Riittää muutama pehmeäsauma. Levy tulee lisäksi olemaan ohuesti pehmeäsaumassa ympäriinsä. Jos haluat henkselien lisäksi, voit lukita sen kiiloilla koolauksia vasten.

Tarkoitatko, että laitellaan vähän satunnaisesti lateksisaumaa ja painetaan levy kiinni? Ajatus on tullut mieleeni, että voisi asentaa kolmiolistaa tai vastaavaa, jotta myös levy ruuvataan kiinni.

Totta kai, voit käyttää esim. Tec 7 tai muuta elastista tiivistemassaa. Sitä ei tarvita paljon, kun levy lisäksi tiivistetään ympäriinsä. Ruuvaa tukipalikat seinärankoihin.

LD 708 toimii hienosti.

Kyllä, minä yleensä kirjoitan studiobygge osastolla sillä foorumilla:)

Onko sinulla tietoa toisesta pohdinnastani muovin käytöstä uuden sisäseinän alla?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.