Hei,

Olen utelias saamaan mielipiteenne kipsilevyjen käytöstä seinillä. Asun tiilitalossa, joka on rakennettu 70-luvun lopulla. Aion nyt tehdä täysremontin keittiööni, olohuoneeseeni ja eteiseeni. Olen kuullut, että jotta vältetään halkeamat uusissa tapeteissa, pitäisi kiinnittää kipsilevyt olemassa oleviin lastulevyihin. Onko tässä perää?

Onko ehkä jokin parempi tapa välttää näitä tapetin halkeamia? Jos kiinnitän kipsilevyt, joudun irrottamaan vanhat ikkunalistat ja asentamaan uudet, syvemmät. Joten jos teillä on parempi ratkaisu tai jopa väitätte, että kipsilevyistä ei ole apua, ottakaa yhteyttä.

Lastulevy on tosiaan "elävämpi" materiaali kuin kipsi, joten se liikkuu enemmän. Etu siitä, että kiinnität kipsin lastulevyjen päälle, on se, että saat erinomaisen kiinnityspinnan kipsin taakse, johon voit kiinnittää esimerkiksi tauluja ja vastaavia.

Haitat, jotka liittyvät kaksinkertaisiin levyihin, ovat kuten mainitsit, että listat täytyy muuttaa. Tarvitset myös korotuskehykset virtakoteloille.

Yksi vaihtoehto on poistaa lastulevyt kokonaan ja korvata ne kipsillä, mutta mielestäni tämä on huonompi vaihtoehto, koska työmäärä on luultavasti ainakin yhtä suuri, ja menetät edun siitä, että seinissä on kaksinkertaiset levyt.

Ovatko ne pelkkiä lastulevyjä, jotka ovat kiinni? En tiennyt, että on koskaan rakennettu vain lastusta seinämateriaalia, mutta oppii jotain uutta joka päivä.

Kyllä vain on joskus rakennettu niin aina. Minulla on sellaiset seinät itse talon puolikkaassa.

Olen samaa mieltä, mm. älvsbyhusiin vuodelta -80 on ainakin 12 mm lastulevyä seinissä.. varmasti myös useammissa paikoissa.
Se toimii hyvin.

Käyttääköhän jyrsijätasoitteita, ehkä selviydyt listoista.
Montako ikkunaa ja ovea?

Ystävällisin terveisin,
Putte

On paljon ovia ja ikkunoita, päätös on tehty siitä, että kipsaamme kaikki seinät ja vaihdamme listat, mutta kiitän vinkeistä, kävi jopa niin, että vaihdamme yhden ikkunan samalla kun olemme siinä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.