3 546 lukukertaa ·
16 vastausta
4k lukukertaa
16 vastausta
Kipinät reikäsaha laatoille
Hei!
Olen poraamassa reikää kylpyhuoneen seinään ilmastointia varten. Kun olen päässyt muutaman millimetrin sisään laattaan reikäsahalla, se alkaa kipinöidä. En oikein uskalla jatkaa. Pitääkö näin olla? Olen yrittänyt käyttää porakonetta pienemmillä kierroksilla, mutta sitten reikäsaha alkaa heilua liian alhaisen kierroksien vuoksi.
Pitääkö näin olla? Mitä teen väärin?
Käytän PRO-FIT Reikäsahaa 105 mm tavallisessa laatassa.
https://www.hornbach.se/shop/PRO-FIT-Halsag-HM-105mm/8783839/artikel-detaljer.html
Olen poraamassa reikää kylpyhuoneen seinään ilmastointia varten. Kun olen päässyt muutaman millimetrin sisään laattaan reikäsahalla, se alkaa kipinöidä. En oikein uskalla jatkaa. Pitääkö näin olla? Olen yrittänyt käyttää porakonetta pienemmillä kierroksilla, mutta sitten reikäsaha alkaa heilua liian alhaisen kierroksien vuoksi.
Pitääkö näin olla? Mitä teen väärin?
Käytän PRO-FIT Reikäsahaa 105 mm tavallisessa laatassa.
https://www.hornbach.se/shop/PRO-FIT-Halsag-HM-105mm/8783839/artikel-detaljer.html
Se on kaakelilaatta tuotteen etiketissä.GoForIt sanoi:
Tässä on toiselta sivulta:
https://www.toolab.se/produkt/Pro-Fit-halsag-HM-105-mm
Suuria etuja "Drill & Drop" -järjestelmän käytössä yhdessä "Pro-Fit Multi Purpose" -poranterien kanssa
- Kovametalliterät voivat käyttää kaikissa puutyypeissä, kipsissä, kevytbetonissa, muurauksessa sekä kaikissa keraamisissa materiaaleissa kovuuteen 6 asti.
Yleisimmät/parhaat keramiikan reikäsahat vaativat vettä ja matalia kierroksia, en ole koskaan törmännyt keramiikan reikäsahaan, joka toimisi suurilla kierroksilla ilman vettä. Suurin ongelma on yleensä emalin läpäiseminen, voi olla, että reikäsahasi on jo loppuun kulunut, siksi se alkaa kipinöidä.
Katso viestini. Todella korkea kierrosluku kulmahiomakoneella eikä veden läträämistä..J Jörgen Ö sanoi:Yleisimmät/parhaat reikäsahat keramiikalle vaativat vettä ja matalaa kierroslukua, en ole koskaan tavannut keramiikalle tarkoitettua reikäsahaa, joka käyttäisi korkeita kierroslukuja ilman vettä.
Suurin ongelma on yleensä päästä emalin läpi, voi olla, että reikäsahasi on jo loppu, siksi se alkaa kipinöidä.
Kiitos vinkeistä, kaikki! Pääsin lopulta läpi. Pumppasin vaiheittain niin matalilla kierroksilla kuin pystyin ja suihkutin vettä seinälle, jotta kipinät eivät osuneet eristykseen ja muuhun, kun olin läpi. Siitä tuli kuitenkin hieno reikä!
En oikein suosittele tätä reikäsahaa, jonka ostin, tuleville lukijoille. Lisäksi se maksoi 600 kr keskiporan kanssa.. =).
En oikein suosittele tätä reikäsahaa, jonka ostin, tuleville lukijoille. Lisäksi se maksoi 600 kr keskiporan kanssa.. =).
Kyllä, huomasin sen. Kun pääsin kaakelilevyn läpi, oli siellä levy ja sitten puu. Se melkein poltti puun, joten vaihdoin toiseen puu-reikäsahaan sen sijaan.T twoody sanoi:
Mutta mihin se sitten on hyvä? Aika omituista markkinointia sanoa, että se on tarkoitettu puulle JA kaakelille sekä muille materiaaleille, kun se ei kuitenkaan ole hyvä ainakaan puulle tai kaakelille.
Tämä tuote on todella hyvä koville klinkkerilaattoille eikä vaadi vettäJ Jörgen Ö sanoi:
Tebo granito dry, valitettavasti ne ovat todella kalliita

Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 939 viestiä
No, linkissäsi lukee; "Puu, Muovi-VAIHT., Laminaatti, Kipsi, Kevytbetoni, Akryyli" ...F frihopper sanoi:Joo, huomasin sen. Kun pääsin laatasta läpi, siellä oli levy ja sitten puuta. Se melkein poltti puun, joten vaihdoin toiseen puu-reikäsahaan silloin.
Mutta mihin se on hyvä? Aika outoa markkinointia kirjoittaa, että se on tarkoitettu puulle JA laatalle sekä muille materiaaleille, kun se ei ole hyvä ainakaan puulle tai laatalle.
Työkaluhullu
· Sörmland
· 306 viestiä
lukee muilla sivuilla:Dan_Johansson sanoi:
KUVAUS
Täydellinen reikäsaha useimpien materiaalien reikien ottamiseen. Leikkaa yli 10 kertaa nopeammin kuin perinteiset reikäsahat ja sillä on vertaansa vailla oleva käyttöikä. Leikkaa: puu, lastulevy, MDF-levyt, laminaatti, muovi, kipsi, kevytbetoni, leca, lasikuitu sekä klinkkerilaatat ja kiviaines kovuuteen 6 asti.
https://bolist.se/produkt/halsag-integ-adap-pro-fit-hm-2/?article=8714757011678
Ei, erittäin harhaanjohtavaa markkinointia tuosta tuotteesta.F frihopper sanoi:Joo, huomasin sen. Kun menin laatoituksen läpi, siellä oli levy ja sitten puu. Se melkein poltti puun, joten vaihdoin sitten toiseen puu-reikäsahaan.
Mutta mihin se sitten on hyvä? Aika outo markkinointi kirjoittaa, että se on puulle JA laatalle sekä muille materiaaleille, kun se ei ole hyvä ainakaan puulle tai laatalle.
Se toimii aika hyvin Leca:lle ja kevytbetonilohkoille.
Viimeksi muokattu:
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 939 viestiä
Bolist? Läheisyydessäni se oli "COOP Bygg" .. Siellä ei kukaan tiennyt mitään mistään. Ainoa hyvä asia heissä oli, että he vaihtoivat valikoimaa koko ajan ja myivät vanhat tuotteet puoleen hintaan...Martin Berggren sanoi:
sivuilta:
KUVAUS
Täydellinen reikäsaha reikien tekemiseen useimpiin materiaaleihin. Leikkaa yli 10 kertaa nopeammin kuin perinteiset reikäsahat ja on ylivoimainen kestävyydeltään. Leikkaa: puu, lastulevy, MDF-levy, laminaatti, muovi, kipsi, kevytbetoni, leca, lasikuitu sekä kaakelit ja kivimateriaalit kovuuteen 6 asti.
[linkki]