hei ,

Aion rakentaa puuterassin ja minun täytyy kiinnittää kantava hirsi talon betoniseen perustukseen. Minulla on tavallinen poravasara ilman iskutoimintoa, mietin tarvitseeko minun hankkia iskuporakone myös, vai onko se tarpeetonta betonikiinnityksessä?

Terveisin,
Farhad

Kokeile porata reikä sillä, mikä sinulla on, mutta todennäköisesti tarvitset poravasaran SDS-istukalla.

• Tykkään
fered
  • Laddar…
Onko se siksi, että betoniin reikä tekemiseen tarvitaan poravasara (tai iskuporakone = huonompi kuin poravasara). Ajatteletko kiinnityksen asentamista, niin tavallinen ruuvinväännin riittää, jos käytät julkisivutulppaa tai tavallista tulppaa ruuvin kanssa. Jos aiot käyttää betoniruuveja, saatat tarvita iskuporakoneen niitä varten.

• Tykkään
fered
  • Laddar…
Riippuu täysin kyseisen betonin laadusta, joten emme voi antaa sinulle 100%:n vastausta. Usein et pääse minnekään tavallisella porakoneella ilman iskutoimintoa, mutta jos sinulla on "tuuria", se voi onnistua erinomaisesti. Toisaalta, siinä tapauksessa sinulla on hieman huokoisempi betoni, joka vaatii enemmän kantavan palkin kiinnitykseltä kuin kovempi betoni.

Jos tämä on ainoa asia, jonka vuoksi sinun täytyy porata betoniin ja porakoneesi ei selviydy työstä, on parasta vuokrata tehokas kone muutamaksi tunniksi ja saada työ nopeasti valmiiksi. Mutta, jos ajattelet poraavasi vähän reikiä silloin tällöin, tämä on täysin oikea tilaisuus ostaa tehokkaampi kone.

• Tykkään
fered
  • Laddar…
Oletko varma siitä, että perusmuurissa on teräsbetonia? Se oli yleistä noin 1920-1940, mutta sen jälkeen se on melkein aina betoniharkkoa, johon on hieman helpompi porata. Betoniharkossa on parempi tehdä monta kiinnitystä lyhyemmillä ruuveilla (naulatulppa on helpompi).

• Tykkään
fered
  • Laddar…
Hei,

Kiitos vastauksista, mielestäni haluan vuokrata sellaisen, jossa on iskutoiminto. Sen sijaan haluan ostaa pienen tavallisen ruuvinvääntimen, joka on kevyt ja kätevä eikä raskas, voisitteko suositella minulle hyvää mallia?

Terveisin,
Farhad

Onko sinulla yhtään naapuria, työkaveria tai sukulaista, joka voisi lainata konettaan? Kysy ympäriinsä!

• Tykkään
fered
  • Laddar…
F fered sanoi:
hei,

Aion rakentaa puuterassin ja tarvitsen ruuvata kantavat poikittaispuut talon perustukseen, joka on betonia. Minulla on tavallinen poraruuvinväännin ilman iskutoimintoa. Mietin, pitäisikö minun hankkia myös iskuruuvinväännin vai onko se tarpeen betonikiinnitykseen?

Terveisin,
Farhad
Vuokraa kone tähän hommaan lähimmästä rakennustavaratalosta, kuten Bauhausista... Muuten tulet katumaan myöhemmin... Älä nyt ole tyhmännuuka, koska konevuokraus tulee olemaan erittäin pieni osa kustannuksista.

• Tykkään
fered
  • Laddar…
P petererlandsson1194 sanoi:
Vuokraa kone tähän lähimmästä rakennustarvikeliikkeestä, kuten Bauhaus... Kadut myöhemmin, jos et tee sitä... Älä ole nynnerö, sillä konevuokra on hyvin pieni osa kustannuksista.
Sitten on tietenkin tärkeää, miten kiinnität kantavan linjan riippuen siitä, millaisesta betonista puhumme… Uusi ja paikalla valettu? Silloin riittää 8mm, ruskea tulppa ja ranskalainen puuruuvi... onko kyseessä betoniharkko tai 30-luvun betoni, tarvitset laajenevan tulpan kohtuullisella pituudella... joka tapauksessa tarvitset kunnollisen koneen. kuten joku kirjoitti... kysy ympäriltä naapureilta tai tuttavilta... Jos joku työskentelee "käsityöammatissa", heillä on kone, jota tarvitset.

• Tykkään
fered
  • Laddar…
F fered sanoi:
Hei,

Kiitos kaikille vastauksista, mielestäni haluan vuokrata yhden iskutoiminnolla. Sen sijaan haluan ostaa pienen tavallisen ruuvinvääntimen, joka on kevyt ja kätevä eikä liian painava, voitteko suositella minulle hyvää mallia?

Ystävällisin terveisin,
Farhad
Biltema tai Jula kelpaavat hyvin, jos aiot ostaa poravasaran. Mutta osta sitten poravasara eikä "iskuporakone". Jos kysymyksesi koski oikeaa "ruuvinväännintä", suosittelisin "ammattilaistason" konetta riippuen siitä, kuinka paljon aiot ruuvata... Rakensin 60m2 terassin verkkovirralla toimivalla koneella Julasta (noin 300:-). Kiinnitin kaikki palkit ja kannen laudat. Koskaan ei tarvinnut vaihtaa akkua, koska se toimi sähköllä. Kone paloi kahdesti, mutta palasin Julaan ja sain uuden takuun kautta, joka on kaksi vuotta. Takuu ei koske sitä, miten käytät konetta... se oli kuuma, joten välillä poltin itseni, mutta kun se hajosi... hain uuden. Lopputulos on, että rakensin 60m2 terassin 300:- koneella ja tein kaksi matkaa Julaan.

• Tykkään
fered
  • Laddar…
hsd
Vuokraa en bultpistol, ammu kiinnittimet paikalleen teräskynsillä, nopeasti ja tehokkaasti

• Tykkään
fered
  • Laddar…
hsd hsd sanoi:
Vuokraa pulttipistooli, ampuu kiinni koolaukset teräsnauloilla, nopeasti ja tehokkaasti
Mutta se riippuu alustasta? Murenevan betonin 30-luvulta toimii vähän niin ja näin... tai itse valettu betonilaatta... sisältää yleensä "hiekkaa, jossa sylivettä ja jälkiä sementistä", joten mahdollisten kiinnitysten tulisi olla kunnolla laajenevia tai kemiallisia.

• Tykkään
fered ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.