Hei!
Minulla on 40-luvun talo, jossa on puurunko, rapattu julkisivu ja perusrakenteessa kaislamatto. Se on remontoitu lisäämällä kivivillaeristys ja paksurappaus (Weber Serpomin) vuonna 2015.
Nyt pohdin rakentaa lasiverantaa ja haluan tietysti saada liitännän oikein toteutettua (harjakatto saumatulla pellillä, joka nousee ylös julkisivua vasten).
Valitettavasti olen saanut huonoja ja epäselviä vastauksia eri ammattilaisilta, joten tunnen, että perusteellinen esivalmistelu ja suunnittelu on tärkeää hyvän lopputuloksen saavuttamiseksi.
AMA 2018:n ja myös Weberin omien asiakirjojen mukaan jokainen kiinnitys tulee tehdä kiinnityslevyllä, joka nousee eristyksen taakse ja päättyy valmiin rapatun pinnan tasolle. Tämä on ainoa "oikea" menetelmä, mutta se tuntuu laajalta työltä suhteellisen uusitulle julkisivuremontille.
Olen myös miettinyt, että rakentaisin lasiverannan itsekantavana ja asettaisin sen tiiviisti julkisivua vasten ja laittaisin pohjaeristyksen (vaahtomuovivaihtoehto, joka on noin 5 mm paksu) liitoksen kohdalle julkisivua vasten saadakseni kelluvan lasiverannan.
Ajattelin kysyä, onko kenelläkään täällä kokemuksia tai vinkkejä ratkaisuun?
Liitän yksinkertaisen luonnoksen sekä julkisivujärjestelmän piirustuksen
Haha, ei, vastaustahti oli vähän heikko
Ratkaisu oli kiinnitys neljällä 8x240 mm ruuvilla kattoristikoiden läpi lähimpänä julkisivua. Porasin reiät hieman isommiksi (10 mm) ja täytin Tec7:llä.
Katon pystylista sai kunnon sauman, myös siellä käytin Tec7:ää. En ole vakuuttunut siitä, että tämän pitäisi olla pysyvä ratkaisu, mutta se on pitänyt tiivistä tähän asti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.