offlarjon
Ajattelin kiinnittää pari seinäkoukkua pyörän ripustamiseksi meidän varastossa. Mietin kuitenkin, millaisia ruuveja tulisi käyttää ottaen huomioon, että kyseinen seinä on OSB:stä? Ei tunnu siltä, että tavallinen puuruuvi kestäisi pyörän painoa.

Luulen, että se tekee.

Mielellään ruuvi, joka on kierteitetty koko matkalta.

• Tykkään
leif_eriksson ja 1 muu
  • Laddar…
tavallinen 5-6mm puuruuvi, jossa on hieman karkeammat kierteet voisi toimia, jos se ei toimi, voit laittaa 5-6mm mollypluggin sijaan

• Tykkään
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
nimhed nimhed sanoi:
Luulen, että se toimii.

Mielellään ruuvi, joka on kierteinen koko matkalta.
Nyt olen hieman hämmentynyt valitettavasti, kyseisellä seinällä ei ole OSB-levyä vaan vanerilevy... Oletan, että se ei suoraan huononna tilannetta? :)

offlarjon offlarjon sanoi:
Tuntuu, että tavallinen puuruuvi ei kestä sitä painoa, mitä pyörä tuo mukanaan käytössä
Mikä pyörä se oikein on?

Nyt olen hieman hämmentynyt valitettavasti, ei ole OSB juuri sillä seinällä vaan on vanerilevy... Oletan, ettei se suoraan huononna tilannetta? :)
ei

Tämä kysymys tulee esiin silloin tällöin. OSB+gyproc on hullun vahva ja tavallinen puuruuvikestää yli 260 kg suoraan alaspäin. Jos pinnassa ei ole gyprocia, se on hieman heikompi, mutta voit silti ripustaa koko perheen polkupyörät yhdellä ruuvilla ilman ongelmia.

Kolme erilaista vahvistuslevyä verrattuna: STABIL, OSB ja vaneri, joissa on ilmoitetut kantavuudet painoina kilona.

• Tykkään
Capt'nCrunch ja 6 muuta
  • Laddar…
offlarjon
Nyfniken Nyfniken sanoi:
Minkälainen pyörä se oikeastaan on?
2 kpl MTBs. Arvelen, että ne painavat noin 14-15 kg/kpl, joten ehkä huolehdin turhaan.

2 st MTBs. Arvaan, että ne painavat noin 14-15 kg/kpl, joten ehkä olen turhaan huolissani.
Kyllä, aivan turhaan huolissasi :)

• Tykkään
Mikael_L ja 1 muu
  • Laddar…
Mutta kai sinulla pitäisi olla jonkinlainen koukku, sillä pelkkä ruuvi ei varmaankaan toimi hyvin.
Mutta jotta koukusta ei tulisi kuin heiluri, tarvitaan kaksi ruuvia.
Mutta jotta polkupyörät eivät heiluisi, tarvitaan kai kaksi koukkua, ja kas, meillä on jo 4 ruuvia.

Protte

• Tykkään
Dowser4711 ja 2 muuta
  • Laddar…
2 kpl MTB-pyöriä. Arvioisin, että ne painavat noin 14-15 kg/kpl, joten ehkä huolehdin turhaan.
Mutta et kai aio ripustaa pyöriä pelkkiin ruuveihin?
Sen pitäisi olla jonkinlainen koukku, jonka ruuvaat kiinni, ja joka voidaan kiinnittää 2 - 3 ruuvilla, vai mitä?
Ehkä jotain tällaista (JULA:sta):
313385.jpg

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Mutta eihän sinun pidä ripustaa pyöriä vain muutaman ruuvin varaan?
Pitäisi olla jonkinlainen koukku, jonka ruuvaat kiinni, ja joka voidaan mieluiten kiinnittää 2 - 3 ruuvilla, eikö?
Ehkä jotain tällaista (från JULA):
[bild]
Parempi pyörälle sovitetulla kiinnikkeellä, kuten tämä poljinpidike esim.
https://www.jula.se/catalog/fritid/...orvaring-och-hallare/upphangningskrok-639169/
Polkupyörän punainen seinäteline, johon on kiinnitetty poljin, metalli- ja ruuvikiinnitys näkyvissä.

• Tykkään
Dowser4711 ja 1 muu
  • Laddar…
Peter2400 Peter2400 sanoi:
Parempi pyöräilyyn sopivalla kiinnikkeellä, esimerkiksi tämä poljinpidike.
[linkki]
[kuva]
Kyllä, katsohan sitä, kaikkeen löytyy hyvät välineet! Ja se on kiinnitetty kolmella ruuvilla (y)

• Tykkään
Peter2400
  • Laddar…
lopec
Polkimien kiinnikkeet ovat todella kätevät!

• Tykkään
offlarjon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.