O
Hei.

Minulla on suunnitelmia avata julkisivuun kolmen metrin aukko. Liimapuupalkki on mitoitettu, mutta olen hieman epävarma kiinnityksestä.

Ajatukseni on, että se ruuvataan sisäpuolelta ja kiinnitetään jokaiseen pilariin kahdella läpimenevällä ruuvilla. Kaksi pilaria katkaistaan ja siten kiinnitetään yhteensä neljällä, mukaan lukien kaksi kantavaa.

Tuntuuko tämä normaalilta menettelyltä?

Terveisin

O Oskar Ståhl sanoi:
Hei.

Minulla on suunnitelmia avata julkisivussa kolmen metrin aukko. Liimapuupalkki on mitoitettu, mutta olen hieman epävarma kiinnityksestä.

Ajatukseni on, että se ruuvataan sisäpuolelta ja kiinnitetään jokaiseen pilariin kahdella läpimenevällä ruuvilla. Se tulee kahteen pilariin, jotka katkaistaan ja sitten kiinnitetään yhteensä neljään mukaan lukien kaksi kantavaa.

Kuulostaako tämä normaalilta menettelytavalta?

Yst.terv.
Jos tarkoitat, että liimapuupalkkia kantavat vain jotkut ruuvit, olisin epävarma, halutaan että kuorma voidaan ottaa suoraan alas ”pilariin” tai seisovaan runkoon. Minä lovaisin rungot niin, että liimapuupalkki tulee myös niiden ”sisään”.
Tai lisäisin seisoviin ”pilareihin” lisäseisovia rakenteita liimapuupalkin alle.

O
B b8q sanoi:
Jos tarkoitat, että liimapuupalkki kannatetaan vain muutamalla ruuvilla, olisin epäileväinen. Haluaisi, että kuorma voidaan ottaa alaspäin "pilarina" tai pystysuorana koolauksena. Leikkaisin koolauksen siten, että liimapuupalkki tulee myös "sisään" niihin.
Tai vahvistaisin pystysuoria "pilareita" lisäpystysuorilla koolausilla liimapuupalkin alla.
Se oli suunnilleen niin kuin epäilinkin. Olin ajatellut kahta tolppaa vieressä pilareita, jotka säilytetään, jotta kuorma otetaan alaspäin suoraan liimapuupalkin päihin. Kuinka paljon minun pitäisi leikata? Ne ovat 100x100. Olisiko hyvä 50mm?

O Oskar Ståhl sanoi:
Se oli suunnilleen sitä, mitä epäilin. Olin ajatellut kahta tolppaa pylväiden viereen, jotka tulee säilyttää, jotta kuorma otetaan suoraan liimapuupalkin päissä. Kuinka paljon minun pitäisi uurtaa? Ne ovat 100x100. Onko 50mm hyvä?
Kuulostaa hyvältä mielestäni - mutta en ole rakennusinsinööri.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.