Hei!

Olen rakentelemassa aitaa kivimuurin päälle. Kivimuuri on muurattu perinteisestä muurikivestä (massiv natursten), jokainen kivi on noin 170 mm korkea.

Aidan on tarkoitus olla korkeintaan 1,5 m. Painekyllästettyä puuta. Tolpat 95x95 ja horisontaaliset rimat 28x45 raoilla. Aidan kokonaispituus on noin 4+1 m kulmassa ja tolpat sijoitellaan noin cc 1 m välein (johtuen muurauksen portaista). Sijainti on tuulinen pohjoisesta, joten haluan, että se pysyy kunnolla.

Joten nyt kysymykseen:
Näen edessäni kaksi vaihtoehtoa.
Toinen on asentaa tolppakengät (tyyppi, jossa pohjaan hitsattu raudoitus) jotka poraan alas ja kiinnitän muurioon ankkurimassalla tai vastaavalla.
Toinen vaihtoehto on asentaa tolppakengät, joissa on 4 pienempää reikää, jotka poraan ja kiinnitän tulpan ja ranskankierteisen ruuvin kanssa.

Olen kallistumassa ensimmäiseen vaihtoehtoon, mutta olen epävarma siitä, selviääkö poravasarani työntämään 22x250 mm poranterän kiveen. Se on vihreä Bosch PBH 2200 RE (570W / 1,8J). Olisi tylsää ostaa kaikki materiaalit ja sitten kone ei jaksa :).

Onko kenelläkään kokemuksia?

95x95 vaikuttaa hieman karkea, onko sinulla kuva seinästä?

Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
95x95 vaikuttaa vähän liian karkealta, onko sinulla kuvaa muurista?
Yes täällä tulee kuva muurista. Mittasin kivet ja ne ovat LxBxH=390x190x170.
Ajatteletko tolppia 70x70 sen sijaan?
Mitä luulet poraamisesta? :)

Kiitos!

• Tiilimuuri puutarhassa, edessä nurmikkoa ja keltaisia kukkia, taustalla punatiilinen talo sekä terassi ja keltainen tuoli.
Jos sinulla on ylimääräinen kivi tai kokeile löysässä kivessä poraamista tolppakenkää varten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.