Olen piirtänyt varaston 6x2,4, jossa ajattelin 120+45 seiniä. Valan laatta täällä muutaman päivän kuluttua.
Olen käyttänyt Sundolitin reunaelementtejä, mutta tänään tuli mieleen, että jos alajuoksu on sama kuin seinät, 120 mm, niin ei ole paljon betonia, johon sen kiinnittää?
Ovatko vaihtoehdot:
- Käyttää 170 alajuoksussa ja sitten 120+45 seinissä?
- Siirtää alajuoksua hieman sisäänpäin, koska tuuletusväli (28x70) kuitenkin saa paneelin tulemaan yli reunan?
Olen piirtänyt 6x2,4 kokoisen varaston, jossa ajattelin 120+45 seiniä. Valan laatan täällä muutaman päivän päästä.
Käytin Sundolitin reunaelementtejä, mutta tänään tajusin, että jos sokkeli tehdään samalla tavalla kuin seinät, 120mm, niin ei jää paljon betonia johon sen kiinnittää?
Vaihtoehdot:
- Käyttää sokkelissa 170 ja sitten 120+45 seinissä?
- Siirtää sokkelia hieman sisäänpäin, koska ilmarako (28x70) saa paneelin kuitenkin tulemaan reunan yli?
[kuva]
Kiitos etukäteen!
Autotalliprojektissani valitsin 145*45 sokkelissa ja se oli silloin samassa tasossa reunaelementin ulkoreunan kanssa.
Kun käyttää 145*45mm sokkelin, on vain 25 mm ero 120*45 seinärangojen kanssa. Ehkä voit laittaa OSB + Kipsin sokkelille niin se lähes tasoittuu täydellisesti 😀
Minun autotallirakennuksessa valitsin 145*45 sokkelin ja se asettui silloin samalle tasolle kuin reunaelementin ulkoreuna.
145*45mm sokkeli, siinä on vain 25 mm ero verrattuna 120*45 seinärunkoihin. Ehkä voit asettaa OSB + Gips kielekkeelle niin, että se menee melkein tasaisesti 😀
Kiitos vinkistä! Etsittyäni paljon löysin samanlaisen ketjun, jossa rakensivat 95x45 ja ruvasivat betoniin. Ajattelen, että sokkeli ei tarvitse niin paljon puristaakseen kunnolla, joten 120 tai jos nostan 170 ja sopivan CC:llä sen pitäisi olla hyvä.
170 sokkeli 120+45+OSB+Gips, niin sen pitäisi olla ratkaistu.
Kiitos vinkistä! Pitkän etsinnän jälkeen löysin samanlaisen ketjun, jossa he rakentavat 95x45:llä ja kiinnittävät kiilamaisesti betoniin. Ajattelen, että palkin ei tarvitse olla kovin suuri, jotta se kiristyy kunnolla, joten 120 tai jos siirryn 170:aan ja sopivalla CC:llä, niin sen pitäisi toimia hyvin.
170 palkki 120+45+OSB+kipsi, sen pitäisi ratkaista ongelman.
Muistan heikosti, että 2/3 palkista tulisi olla kantelementin pohjan päällä. Ainakin suurempien kuormien kohdalla, mutta minulla ei ole lähteitä siitä 😀 mutta tämä oli varmaankin varasto...
Olin laittanut 120mm sokkeli 150mm sisäänpäin ulkoreunasta ja sitten laittanut 45x45 makuulle tai pystyyn ulkopuolelle riippuen siitä, minkä paneelin aiot laittaa, näin saat vähän ilmaa paneelin ja elementin väliin.
Olisin asentanut 120 mm kynnyksen 150 mm ulkokulmasta elementin sisäpuolelle ja sitten 45x45 makaa tai seisoo ulkopuolella paneelista riippuen, minkä tyyppistä panelia käytetään, jolloin saat hieman ilmaa paneelin ja elementin väliin..
Eikö olisi sopivampaa asentaa kynnys 45 mm betonilaatan ulkokulman sisäpuolelle ja riman ja paneelin ulkopuolelle, kun 45*45 on naulattu paikoilleen?
Eikö olisi sopivampaa, että sokkelin reunus on 45 mm sisällä betonilaatan ulkoreunasta ja glesen ja paneelin ulkopuolella, kun 45*45 on naulattu paikalleen?
Jos hän aikoo käyttää gles ja joo, mutta näen yksinkertaisemman rakenteen 45x120 rungolla, tuulensuojalla ja naulauskelkka 45x45 ja sitten paneeli.. L-Elementit eivät ole koskaan täysin suoria, joten naulauskelkkaa ei voi laittaa niin, että se alkaa 45 mm sisällä..
Olin ulkona mittaamassa nyt vähän nopeasti.
Uloin eristys on 30mm, sitten menee jyrkästi 100mm (55 asteen kaltevuus).
Ajattelin käyttää 28x70 naulalistoja vaakapaneeliin.
120x45 samansuuntaisena ulkolaidan kanssa antaa noin 20mm ylimääräistä voten/kanttisen päälle, mutta 120 keskikohdassa antaa noin 50mm betonia eristyksen päälle ruuvausta varten, jos ruuvaa keskikohtaan.
170x45 samansuuntaisena ulkolaidan kanssa antaa noin 70mm ylimääräistä voten/kanttisen päälle, mutta 170 keskikohdassa antaa noin 80mm betonia eristyksen päälle ruuvausta varten, jos ruuvaa keskikohtaan.
120x45 asetettuna 28mm ilmaraolle antaa 48mm ylimääräistä voten/kanttisen päälle, mutta asetetun 120 keskikohdassa antaa noin 80mm betonia eristyksen päälle ruuvausta varten, jos ruuvaa keskikohtaan.
Et voi lähtökohtaisesti olettaa, että paneeli on L-elementtiä vasten, sillä valutuksen jälkeen suoruus voi vaihdella jonkin verran, joten yleensä sanotaan, että noin 15 mm elementin ulkopuolelta paneelin pitäisi alkaa.
Jos hän tarvitsee harva ja kyllä, mutta näen yksinkertaisemman rakenteen 45x120 rungolla, tuulensuojalla ja naulakiilalla 45x45 ja sitten paneeli...
L-Elementti ei ole koskaan täysin suora, minkä vuoksi naulakiilaa ei voi asettaa alkamaan 45 mm:n syvyydessä...
Hild sanoi:
- Siirrä alajuoksua hieman sisäänpäin, koska ilmarako (28x70) saa paneelin kuitenkin ulottumaan reunan yli?
Minulle on selvää, että TS käyttää 28 mm harvaa ilmaraokoa/naulakiilaa, ajattelen, että se voi olla betonilevyn ulkopuolella.
Joskus täytyy ajatella uudelleen, kun omat ideat eivät osoittaudukaan niin hyviksi todellisuudessa, kustannuksiltaan ei ole juuri eroa 45x45:n ja 28x70:n välillä, joten tässä tapauksessa 45 on parempi ilmeisistä syistä.
Joskus täytyy miettiä asioita uudelleen, kun omat ideat eivät olekaan niin hyviä todellisuudessa. Kustannusero 45x45 ja 28x70 välillä on lähes merkityksetön, joten tässä tapauksessa 45 on parempi ilmeisistä syistä..
Ehdotatko, että TS:llä olisi 45*45 ilmarako vai oletko vain unohtanut, että viestissä #1 lukee, että sen tulisi olla 28mm ilmarako?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.