1 329 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Kiinnittääkö terassikaide vai ei?
Ajattelin maalata uudelleen verantamme yläpuolella olevan terassin kaiteen. Lopulta otin koko rakenteen alas ja suunnittelen rakentavani uuden, koska se oli useasta kohdasta rikki. Suunnitelmani oli jättää kaksi tolppaa paikalleen ja tehdä vain muut osat uudelleen, mutta toinen tolppa irtosi. Luulin, että tolppa oli kiinnitetty rakenteeseen, mutta se oli liimattu tai vastaavaa katon huopaan.
Onko se normaalia, miten se tehdään? Itse rakenne tuntui aikaisemmin suhteellisen vakaalta, ja onhan hyvä, ettei tarvitse tehdä reikiä kattopaperiin kosteuden kannalta.
Miten teidän mielestänne minun pitäisi nyt korvata kumpikin tolppa? Voihan ostaa tolpan kenkiä, jotka kiinnitetään ruuveilla. Pitäisikö minun ostaa ne ja yrittää tiivistää ruuvinreiät, vai tehdä rakenne vastaavalla tavalla kuin aiemmin, missä tolpat liimataan/töhrätään kiinni?
Kuva jäljellä olevasta tolpasta ja paikasta, jossa irronnut tolppa oli.
Onko se normaalia, miten se tehdään? Itse rakenne tuntui aikaisemmin suhteellisen vakaalta, ja onhan hyvä, ettei tarvitse tehdä reikiä kattopaperiin kosteuden kannalta.
Miten teidän mielestänne minun pitäisi nyt korvata kumpikin tolppa? Voihan ostaa tolpan kenkiä, jotka kiinnitetään ruuveilla. Pitäisikö minun ostaa ne ja yrittää tiivistää ruuvinreiät, vai tehdä rakenne vastaavalla tavalla kuin aiemmin, missä tolpat liimataan/töhrätään kiinni?
Kuva jäljellä olevasta tolpasta ja paikasta, jossa irronnut tolppa oli.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ei ole täysin epätavallista, että teräksiset parvekekaiteet on kiinnitetty vain talon julkisivuun ja ovat sitten irrallaan parvekkeen vedeneristyskerroksen päällä. Jos haluaa tehdä jotain vastaavaa puusta, vaaditaan täysin erilaista turvallisuutta.
Okei. Ja oikeastaan se pysyy vakaana, koska kaide kiinnittyy myös ulkoseinään, joten se ei voi liikkua pois talosta. Mahdollisesti sivusuunnassa siis. Mutta mielestäni on vähän epäilyttävää vain liimata ehkä.
Klikkaa tästä vastataksesi


