Se kallistuu nyt kohti yhdistelmää liimatessasi nykyisten päälle ja upottamalla jonkin lisäsäännön ottaessasi huomioon pitkän keskietäisyyden.
Olen myös löytänyt sisäseinän ja voin nähdä seisovia lankkuja. On myös sääntö useiden lattiaohjaimien välillä telineessä, koska yläkerran oven aukko on hieman leveämpi.
[kuva]
[kuva]
Onko okei, jos puutavara, jonka liimaat päälle, ei ole yhtenä kappaleena koko matkan? Ajattelin halkaista 45x70-kortregel 60 mm leveäksi ja ruuviliimata paikalleen. Kun liima on kovettunut, ruuvaan todennäköisesti ruuvit pois tai upotan ne hieman syvemmälle. Sitten kiinnitän rätskiva ja tasosahaan ohjaimet kiinteiksi.
Kuulostaako tämä hyvältä ratkaisulta?
Olen tehnyt juuri kuten ehdotat korottaakseni ja samalla oikaistaakseni muutamia kolmementuumaisia lattiaohjaimia kylpyhuoneen rakennusprojektissa ja kaikki meni erinomaisesti. Vähän hankalaa käyttää sahaa sivuilla lohkoissa samalla, kun kuljet ohjaimien päällä, mutta se toimii. Ei ole juurikaan ongelma liimata useita paloja yhden pitkän sijaan. Ruuvitin ruuvit pois liiman kuivuttua, sahasin ja lopuksi ruuvasin ruuvit takaisin.
Näyttää lupaavalta, halkaisin yhden palan ja asetin sen paikoilleen:
Olen muuten huomannut, että yksi lattiapalkki tekee siitä vaikeaa päästä tarpeeksi lähelle seinää wc:n viemäriputken kanssa. Olisiko rakenteellisesti ok, että ruuvaisin kiinni ja liimaisin yhden tai kaksi 50-60cm palaa kokoa 45x220 olemassa olevaan palkkiin, ja sitten leikkaisin palkkia ylhäältä päin? Epäilen, että minun on mentävä koko leveyden läpi päästäkseni oikeaan paikkaan.
Mielestäni on hieman epäselvää, mitä tarvitsee vahvistaa verrattuna tavalliseen putkiläpivientiin palkin keskellä.
Olen myös melko lähellä kannatuspistettä, joten se parantanee tilannetta.
När jag mäter så verkar det behövas max 13cm brett och 13 cm respektive 9cm djupt (liknande problem för en golvbrunn också).
Båda fallen är ganska nära ett bjälkupplag (ca 50cm)
För avloppet så hade jag nog i vilket fall som behövt skruva dit extra regel för att ha något stabilt för golvspånet och väggen.
Övriga genomföringar (endast 75mm avloppsrör som måste korsa bjälklaget) tänkte jag limskruva 15mm k-plywood på ca 80-90cm. (Inspirerad av mallen från säker vatten som är beskriven för 110-rör).
Minusta tuntuu hieman epävarmalta, mutta minun on vähän vaikea nähdä tilannetta oikein selvästi. Etkö voisi ottaa kuvan nykyisestä tilanteesta? Joku sortin abrovinsch vaaditaan varmasti, kysymys on, mikä?
Minusta tämä tuntuu hieman epävarmalta, mutta minun on hieman vaikea nähdä tilannetta selvästi. Etkö voisi ottaa kuvaa nykytilanteesta? Jotain abrovinsch:iä varmasti vaaditaan, kysymys on vain mitä?
Ensimmäinen tapaus on wc:n mutka noin 50 cm ulkoseinästä. On hyvin mahdollista, että liioittelin 13 cm syvyyttä (tarkoitin silloin 220-regelin yläpinnasta) ja että sitä voi vähentää vielä muutama cm.
Muuten on erittäin vaikeaa saada wc paikoilleen seinää vasten. Tavoitteena on saada viemäri noin 125 mm keskeltä keskelle valmiista seinästä.
Toinen tapaus on pienempi lovi lattiatyhjennykseen, joka on silloin 8-9 cm syvä. Se sijaitsee noin 1,4 m ulkoseinästä ja 1,1 m lattiasäätimen toisesta päästä (säätäjä loppuu vanhaan savupiippuun).
Se vaatii luultavasti jonkinlaisen tukipalkin. On melko suuria lovia, joita haluat tehdä. Oletko harkinnut mahdollisuutta siirtää WC-istuinta tai valita toisen piilotetulla liitännällä?
Voidaan tehdä lovituksia juuri tuen yläpuolella, mutta ei välttämättä siellä missä haluat ne.
Se vaaditaan jonkinlainen poikkipalkki. Se on melko suuri lovi, jonka haluat tehdä. Oletko tarkastellut mahdollisuutta siirtää wc-istuin tai valita toisen piilotetulla liitännällä?
Voit tehdä lovetuksia aivan tuen yläpuolella, mutta et mielellään siellä, missä haluat ne.
Wc-istuimen siirtäminen on varmaan vaikea järjestää tässä pienessä pohjaratkaisussa valitettavasti (1.8x2.3m).
Itse lattiahirsi lähimpänä seinää (johon haluaisin mielelläni tehdä loven wc-istuimelle) on noin 2.5 m tukien välillä. On lyhytlauta noin 105 cm ulkoseinästä, on varmasti mahdollista asentaa uusi hirsi lyhytlaudan ja ulkoseinän väliin, jos se voisi auttaa?
Myös lyhytlautoja toiseen suuntaan lattiahirteen on mahdollista.
Miten olen ymmärtänyt, että on olemassa eksentriset liittimet, jotka voivat auttaa noin 30 mm, mutta on varmasti riski, että mahdolliset muhvit ja vastaavat rakentavat jonkin verran ja johtavat laajempaan/syvempään lovetukseen.
Millainen poikkipalkki on yleinen tällaisissa yhteyksissä?
Ehkä pitäisi selventää muuten, ehdotukseni oli kiinnittää kaksi kiinnitettyä 45x220 yhdelle puolelle palkkia; ajatus oli, että itse lovi vaikuttaisi vain "alkuperäiseen palkkiin" ja kiinnitetyt palkit pysyisivät ehjinä. Ei, että sääntö kaikkien vahvistusten kanssa lovittaisiin.
Koolattian olemassa olevien palkkien mitat ovat todennäköisesti 21/2x7 tuumaa. Melko epätavallista, 3x7 tuumaa oli lähes standardi. Palkkikerros asetettiin, kun laudoitus pystytettiin, se muodostaa kantavuuden. Makaava lankku ei ole osa tuentaa. Uria on luultavasti siksi, että lankku olisi samalla tasolla kuin kattopaneeli, joka on naulattu alapuolelta palkkeihin. Haluaisin tietää, kuinka olet ajatellut, kun olet tullut tähän ratkaisuun?
Rakenteen tyyli muistuttaa meidän taloa, joka on rakennettu vuonna 1929 ja siellä lepäävät palkit lankun päällä, mitään ei mene lautaiseen seinään.
Kyllä, se oli toinen asia. Yksi vaihtoehto on sahata palkki ja kiinnittää sen vapaa pää tukevasti kiinnitettyyn lyhytpalkkiin naapuri-palkkien välissä.
PPeter_K sanoi:
siellä lepäävät tukipuut lankulla
Mutta lankku on luultavasti kattopalkki, joka lepää runkotolpan varassa. Muuten se ei koskaan kestäisi.
Joo, se oli toinen juttu. Yksi tapa voi olla, että sahaat palkin ja kiinnität sen vapaan pään kunnolla kiinnitettyyn lyhyeeseen naapuripalkkeihin.
Mutta lankku on luultavasti tukipuu, joka lepää runkoa vasten. Muuten se ei ikinä kestäisi.
Sitten ensimmäinen ajatukseni kaksoisruuviliimatuista 45x220-puista palkin saamiseksi 150 mm leveydelle ja noin ja polttamisen noin 6-7 cm siitä ei ollutkaan niin outoa? Ajattelen, että silloin palkki on vähintään yhtä paksu kuin ennen koko pituutensa ajan.
Mielestäni rakenne muistuttaa taloamme, joka on rakennettu vuonna 1929 ja jossa palkit lepäävät lankun päällä, mikään ei mennyt lankkuseinään.
[kuva] [kuva]
Edellinen omistaja vähän hämäsi minua, kun hän oli kiinnittänyt palkin vain vaakalankkuun. Mutta kun tarkastelin tarkemmin kaikkia muita lattianpalkkeja, ne oli huolellisesti asetettu ja jotkut eivät lepänneet vaakalankulla ollenkaan.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.