6 302 lukukertaa ·
5 vastausta
6k lukukertaa
5 vastausta
Kiinnittää tolpat aitaan
Kun on lukenut paljon hyviä asioita, on aika esittää ensimmäinen kysymys.
Aion rakentaa aidan tontin ympäri ja minulla on idea tolppien kiinnityksestä, josta haluan keskustella kanssanne.
Tällä hetkellä minulla on aita tontin ympärillä, joka on kiinnitetty vanhoihin terästolppiin, jotka on valettu betonijalkoihin. Ne ovat olleet siellä pitkään, muutimme sisään 12 vuotta sitten, eivätkä ne olleet silloinkaan aivan uusia.
Mietin, voinko sahata tolpat betonin tasalle ja sitten laittaa tolppakengän ja täyttää betonilla. Tökin mittatikun tolppaan ja siinä on noin 15-20 cm kapea tila valaa betonia ja halkaisija on noin 4 cm.
Jalat ovat erittäin tukevia ja jos voi välttää niiden kaivamista vain uusien jalkojen valamiseksi, se olisi aika mukavaa.
Teenko minä tämän itselleni liian helpoksi ja aita romahtaa ensimmäisessä tuulenpuuskassa vai luuletteko, että se voi toimia?
Aita tulee olemaan 180 cm korkea, liitän mukaan piirustuksen aidasta ja nopean luonnoksen siitä, miten ajattelen.
Aion rakentaa aidan tontin ympäri ja minulla on idea tolppien kiinnityksestä, josta haluan keskustella kanssanne.
Tällä hetkellä minulla on aita tontin ympärillä, joka on kiinnitetty vanhoihin terästolppiin, jotka on valettu betonijalkoihin. Ne ovat olleet siellä pitkään, muutimme sisään 12 vuotta sitten, eivätkä ne olleet silloinkaan aivan uusia.
Mietin, voinko sahata tolpat betonin tasalle ja sitten laittaa tolppakengän ja täyttää betonilla. Tökin mittatikun tolppaan ja siinä on noin 15-20 cm kapea tila valaa betonia ja halkaisija on noin 4 cm.
Jalat ovat erittäin tukevia ja jos voi välttää niiden kaivamista vain uusien jalkojen valamiseksi, se olisi aika mukavaa.
Teenko minä tämän itselleni liian helpoksi ja aita romahtaa ensimmäisessä tuulenpuuskassa vai luuletteko, että se voi toimia?
Aita tulee olemaan 180 cm korkea, liitän mukaan piirustuksen aidasta ja nopean luonnoksen siitä, miten ajattelen.
Se riippuu hieman siitä, kuinka syvälle olemassa olevat lohkot menevät, mutta idea on järkevä, ja kokeilisin tehdä niin juuri siksi, että menetelmä on erittäin yksinkertainen. Jos kaikki menee pieleen, voihan kaivaa ympäriltä ja valaa lisää niin, että ne pysyvät paikallaan, mutta jos sanot, että ne ovat hyvin kiinni, sen pitäisi kestää hyvin alusta alkaen mielestäni.RikDem sanoi:
Olen lukenut paljon hyvää ja nyt on aika esittää ensimmäinen kysymys.
Aion rakentaa aidan tontin ympärille ja minulla on idea tolppien kiinnityksestä, jota haluan keskustella kanssanne.
Tällä hetkellä minulla on aita tontin ympärillä, joka on kiinnitetty vanhoihin teräspylväisiin, jotka ovat valettu betonilohkoihin. Ne ovat olleet siellä pitkään, muutimme 12 vuotta sitten, eivätkä ne olleet uusia silloinkaan.
Mietin, voinko sahata pylväät betonin tasalla ja sitten työntää alas tolppakengän ja täyttää betonilla. Pistin mittatikun pylvääseen ja siellä on noin 15-20 cm tyhjä tila valamista varten ja halkaisija on noin 4 cm.
Lohkot ovat hyvin kiinni ja jos välttyä kaivamasta niitä ylös vain valmiiden lohkojen takia, olisi se aika mukavaa.
Teenko siitä liian helppoa itselleni ja aita kaatuu ensimmäisessä tuulenpuuskassa vai luuletteko että se voi toimia?
Aita tulee olemaan 180 cm korkea, liitän piirustuksen aidasta ja nopean luonnoksen siitä, miten ajattelen.
Mielestäni sinulla ei ole mitään menetettävää tehdäksesi sitä kuvattuun tapaan.
Katkaise pylväät niin matalalta kuin mahdollista, työnnä tolppapidikkeitä niin syvälle kuin mahdollista, kiinnitä nämä oikeaan asentoon niin, että ne ovat suorassa, ja kaada laajeneva betoni. Sinun on käytettävä laajenevaa betonia, jotta tämä onnistuu.
Peitä mielellään hieman muovilla ympäriinsä ja kastele 2-3 päivää, jotta valaminen on oikein hyvä.
Uskon, että tästä voi tulla hienoa. Ainoa, mitä voi tapahtua, on, että katkaistujen pylväiden metalliosat alkavat ruostua valamisen ympärille, mutta se on mahdollinen tulevaisuuden ongelma. Saman syyn vuoksi voit kaataa niin paljon betonia, että se kattaa metallin reilusti, jottei se altistu liialliselle kosteudelle. Huomaa, että laajeneva betoni leviää uskomattomasti, joten tee pieni valli maasta tai vastaavasta ympärille, jotta betoni jää siihen ja kattaa metallin.
Toivottavasti tämä on paras vastauksesi! Onnea projektiin!
Talon omistaja
· Västerviks kommun
· 465 viestiä
Sinun on oltava vähintään kaksi kiinnitystä tolppaan, muuten et koskaan saa vakautta. Käytä tällaisia niin siitä tulee paljon tukevampi. https://www.byggmax.se/plintjärn-p729168
Betonipilareita voit käyttää, jos ne ovat niin tukevat kuin kuvailet ne.
Betonipilareita voit käyttää, jos ne ovat niin tukevat kuin kuvailet ne.
Mutta hän ei mitenkään voi saada alas 2 kpl. sellaisia, 95 mm välein (tolpan paksuus), nykyisiin talusiin. Hän voi ainoastaan saada alas tolpanpitimen, jossa on keskittyvä sauva.Fel av Åke sanoi:
Mitä hän voi tehdä, on toimia kuten kirjoitin, ja tarvittaessa täydentää vinojalustoilla, jotka ankkuroituvat uusiin perustuksiin noin 30-40 cm aidan sisäpuolella. Näitä voi sitten kiinnittää jokaiseen tolppaan, joka toiseen tolppaan tai joka kolmanteen tolppaan, hieman riippuen siitä, kuinka vakaa se on alusta alkaen. Jos se on erittäin vakaa, ehkä joka 3. tolppa riittää. Jos se on erittäin huterasti, niin sitten jokainen tolppa on sopivaa, jne.
Laudat tolppakenkien päällä ovat epävakaita. (Olen kokeillut.)
Vähintään kaksi pylväsrautaa, jotka ruuvataan kiinni tolpan kummallekin puolelle, jotta se olisi vakaa. Tai valaa painekyllästetty tolppa suoraan maahan.
Vähintään kaksi pylväsrautaa, jotka ruuvataan kiinni tolpan kummallekin puolelle, jotta se olisi vakaa. Tai valaa painekyllästetty tolppa suoraan maahan.
Rakentaa tolppakengillä 180 cm korkeaa aitaa on vain unohdettava. Se tulee heilumaan äärimmäisesti ja taipumaan pienemmässäkin tuulessa....
Toki voit tukea sitä diagonaalisilla tukijoilla, mutta kuinka tyylikästä se on?
Toki voit tukea sitä diagonaalisilla tukijoilla, mutta kuinka tyylikästä se on?
Klikkaa tästä vastataksesi