Hei!
Olen kohdannut ongelman yrittäessäni asentaa pari Elfa Seinäohjainta autotalliini. Ongelma on siinä, että päällyskerros on irtonaista rappausta, ja sen alla näyttää olevan jotain erittäin onttoa puumateriaalia? Olen yrittänyt katsoa sisään, ja se näyttää olevan jotain ilmavaa puulastu-massaa? Yleispultit, joita olen kokeillut, eivät kiinnity kunnolla eivätkä tarjoa mitään pitoa.
Tietääkö joku, kuinka minun tulisi menetellä parhaiten, jotta voisin kiinnittää nämä seinäkiskot kunnolla? Näyttää siltä, että tämä ilmava puuväliseinä on noin 5-8 cm syvä, ja sen jälkeen kohtaan (luulen?) ulkoseinän, johon kai tarvitsisin iskuporan päästäkseni porautumaan, mutta onko tämä tarpeellista?
Liitän mukaan muutaman kuvan, jos joku mahdollisesti tunnistaa tämän ongelman..
Talo on rakennettu vuonna 57, jos se auttaa.
Vaikuttaa siltä, että on vaikeaa saada mitään kiinni.
Universalplugget ovat kuitenkin huonoja ja niitä ei suositella. Jos käytetään pluggia, tulisi ostaa Fischeriä nailonpluggeja.
En luottaisi kantokykyyn tässä materiaalissa vaan kiinnittäisin sen taustalla olevaan betoni/tiiliseinään tällä: http://www.fischersverige.se/tabid-...tegory-1001065231/usetemplate-productdetails/
Tarvitset iskuporan, mutta jos sinulla on talo, niin tarvitset sitä joka tapauksessa jatkossa.
Näyttää olevan vaikeaa saada mitään kiinnitystä.
Universalplugi ovat kuitenkin huonoja eivätkä suositeltavia. Jos haluaa käyttää plugia, kannattaa ostaa Fischerin nailonplugi.
En luottaisi tämän materiaalin kantokykyyn ilman kiinnitystä taustalla olevaan betoni/kiviseinään tällä:
[linkki]
Tarvitset iskuporakoneen, mutta jos sinulla on talo, tarvitset sitä muutenkin tulevaisuudessa.
Kiitos kaikille vastauksista!
Nyt seinäkiskot ja hyllyt ovat vihdoin ylhäällä! Kesti todella kauan ja olen varmaan kokeillut kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja.
Ongelma kaikissa kokeilemissani plugityypeissä (luultavasti ostanut kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja materiaalit..), universal, kevytbetoni jne oli, ettei ne koskaan saaneet kunnon kiinnitystä vaan vain pyörivät ympäri, naulaplugikaan ei toiminut, sillä sen jälkeen kun Träulite luuloni mukaan olisi ollut betonia, osoittautui se olevan joku ontto kevytbetoni kapeilla onteloilla, joten miten tahansa tein, ne vain menivät syvemmälle reikään..
Lopulta sain ratkaistua koko tilanteen käyttämällä kemiallista kiinnitystä ja ruiskuttamalla ainetta reikään ja sitten asettamalla plugi paikalleen ja antamalla sen kiinnittyä. Sitten saatoin antaa plugien laajentua materiaalissa Träuliten jälkeen.
Minulla on sama haaste träulliten kanssa. Ajattelen liimata lastulevyjä seinään, jotta voin porata ja kiinnittää asioita seinään. Se on makuuhuone, eikä mitään raskaita esineitä tule asennettavaksi. Kuitenkin olisi mielenkiintoista tietää, minkälainen tulppa se on, johon linkitit. Linkki ei toimi.