5 965 lukukertaa ·
42 vastausta
6k lukukertaa
42 vastausta
Kiinnittää lasivilla kattoon ilman poraamista, mahdollista?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 963 viestiä
45x145 luulen että sopii hyvin.
Kiitos vastauksesta! Minulla on vielä yksi kysymys, joka koskee jotain aivan muuta.
Minulla tulee olemaan paksusti lasivillaa etukulmissakin. Akustikko puhui jostain sellaista, että eristelevyjen asettaminen ulkoseinää vasten voisi aiheuttaa seinään kondenssia ja hometta. Se johtuu siitä, että sisäseinästä tulee jollain tavalla lämpimämpi kuin ulkoseinästä. (epävarma tarkasti, mitä hän tarkoitti) Hän ei ole puuseppä eikä tiennyt, tuleeko se olemaan ongelma minun tapauksessani.
Mutta mitä mieltä olette? Seinä on 4,25 m leveä ja se tulee olemaan lasivillan peittämä 118 cm jokaiselta puolelta. Tuleeko se olemaan ongelma? Tiedän, että eräs toisella foorumilla sanoi, että hänen seinänsä oli aivan musta, kun hän poisti kulma-absorbenttinsa. Pitäisikö minun olla huolissani?
Minulla tulee olemaan paksusti lasivillaa etukulmissakin. Akustikko puhui jostain sellaista, että eristelevyjen asettaminen ulkoseinää vasten voisi aiheuttaa seinään kondenssia ja hometta. Se johtuu siitä, että sisäseinästä tulee jollain tavalla lämpimämpi kuin ulkoseinästä. (epävarma tarkasti, mitä hän tarkoitti) Hän ei ole puuseppä eikä tiennyt, tuleeko se olemaan ongelma minun tapauksessani.
Mutta mitä mieltä olette? Seinä on 4,25 m leveä ja se tulee olemaan lasivillan peittämä 118 cm jokaiselta puolelta. Tuleeko se olemaan ongelma? Tiedän, että eräs toisella foorumilla sanoi, että hänen seinänsä oli aivan musta, kun hän poisti kulma-absorbenttinsa. Pitäisikö minun olla huolissani?
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Kun rakennat "superchunks", jätät ilmarakon seinää vasten, jotta saadaan tuuletettu rakenne. Äänenvaimennus muuttuu erittäin vähän verrattuna siihen, että täytät tilan kokonaan. Sama koskee etuseinää, joka myös pitäisi vaimentaa mahdollisimman syvällä rakenteella.
Jee, kiitos vastauksesta! Olin vähän huolissani, että superchunksien käyttö olisi poissuljettu vaihtoehto, mutta se siis onnistuu? Ilmarako ei ole ongelma, minunhan ei tarvitse vain täyttää villaa koko matkalta seinään asti. Mutta koolaukset ovat seinää vasten, mikä luultavasti luo ilmatiiviin kerroksen? Jos näin on, riittääkö reikien poraaminen koolauksiin, jotta ilma pääsee huoneesta ilmarakoon riittävän tuuletuksen aikaansaamiseksi?Björn Melander sanoi:
Kuinka leveä ilmarako pitäisi olla, jotta voin olla varma siitä, ettei home pääse kasvamaan?
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Sääntöjä sinun ei tarvitse huolehtia lainkaan. Anna niiden olla sellaisina kuin ne ovat.
Riittää muutama cm rako. Asenna pieni tuuletettu puurakenteinen välipohja lattian ja eristyksen väliin. Sokkelin kohdalle laitat arinan. Tee samalla tavalla yläreunassa katon suuntaan. Tällä tavalla ilma saa kiertää eristyksen takana.
Riittää muutama cm rako. Asenna pieni tuuletettu puurakenteinen välipohja lattian ja eristyksen väliin. Sokkelin kohdalle laitat arinan. Tee samalla tavalla yläreunassa katon suuntaan. Tällä tavalla ilma saa kiertää eristyksen takana.
Hei! Kiitos jälleen!Björn Melander sanoi:
Muutama sana, joita en ymmärrä. Tarkoitatko, että minulla on ilmaa myös lattian ja eristyksen välissä? Ja katon ja eristyksen välissä? Ja että lattian reglar saavat päälleen gallerin ja sitten laitan eristyksen gallerin päälle? Ja teen aukon lattian regeliin, jotta ilma pääsee sisään? Ymmärränkö sinua oikein silloin?
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Rimat pystyasennossa lattiaa vasten ovat vain tarkoitettu luomaan ilmarako. Ilma tulee sisään sokkelin luona olevan säleikön kautta ja tuulettuu ulos yläreunasta sopivassa paikassa. Säleikkö on vain ehdotus sen tekemiseksi siistiksi. Toimii yhtä hyvin reikä- tai viiltolevytyksen kanssa. Vaihtoehto rimat lattiaa vasten ovat antaa eristyksen levätä kanaverkolla tai ohuella raudoitusverkolla hieman irti lattiasta.
Edelleen hieman epävarma, tarkoitatko että minulla on koolaukset pystysuorassa, joiden päälle laitan eristeen? Jotta koolaukset muodostaisivat kanavat, joiden läpi ilma kulkee? Sitten minulla on pitkänomainen ritilä kanavien aukkojen edessä?Björn Melander sanoi:
Koolaus pystysuorassa lattiaa vasten ovat vain ilmanvälin luomiseksi. Ilma tulee sisään ritilän kautta sokkelin kohdalla ja tuuletetaan yläreunassa sopivassa paikassa. Ritilä on vain ehdotus, jotta se näyttäisi siistiltä. Yhtä hyvin toimii reikä- tai uraperforointi. Vaihtoehto koolauksille lattiaa vasten on antaa eristyksen levätä kanaverkon tai ohuen raudoitusverkon päällä hieman irti lattiasta.
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Totta, tärkeää on, että ilma saa kiertää ulkoseinän välillä.
Ok, sitten ymmärrän!
Vain yksi lisäys. Akustiikka-asiantuntija sanoi, että kosteus tulisi syntymään seinän sisällä, mitä muistan. Ja jotain siitä, että olemassa oleva eristys on mitoitettu estämään kosteuden kerääntyminen ulko- ja sisälämpötilan erojen vuoksi ja että lisäeristys voisi muuttaa tätä tasapainoa. Puhutko myös tästä? En epäile, ettetkö tiedä, mistä puhut, olen vain hieman epävarma.
Vain yksi lisäys. Akustiikka-asiantuntija sanoi, että kosteus tulisi syntymään seinän sisällä, mitä muistan. Ja jotain siitä, että olemassa oleva eristys on mitoitettu estämään kosteuden kerääntyminen ulko- ja sisälämpötilan erojen vuoksi ja että lisäeristys voisi muuttaa tätä tasapainoa. Puhutko myös tästä? En epäile, ettetkö tiedä, mistä puhut, olen vain hieman epävarma.
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Ehdottomasti, puhumme samasta asiasta täällä (mihin kohtaan konstruktiota kastepiste sijoittuu). Hyvä, että akustikollasi oli tästä tietoa, helppo jättää huomaamatta.
Miten ihanaa! Olin hetken epävarma, tarkoititteko samaa. Nyt tiedän, miten muotoilen superchunkini!
Yritin laskea kattopalkkien painon ja sain 63 kg, voiko se pitää paikkansa? Lähdin 0,5 kg / dm3 ja sain, että 145 puu painaa 3,26 kg metriä kohden ja 120 puu 2,7 kg metriä kohden. Varsinainen lasivillakerros painaa hieman yli 68 kg. Palkit kaksinkertaistavat painon!
Ajattelin kiinnittää katon kahdella konsolilla ja yhdellä palkilla, yhteensä kahdeksalla tulpalla. Kaksi kussakin konsolissa ja neljä palkissa. Näiden tulppien vetolujuus on noin 30 kg kappale, yhteensä noin 240 kg. Katto tulee painamaan yhteensä 130-140 kg. Riittääkö, että kiinnitys kestää kaksinkertaisen katon painon ollakseen turvallista? Vai pitäisikö jättää enemmän marginaalia? Voin aina kiinnittää palkin seinään useammilla tulpoilla, esimerkiksi 6 kpl. Silloin saan noin 300 kg vetolujuutta. Mitä suosittelisitte? Tai pikemminkin, kuinka tekisitte, jos joutuisitte asentamaan 130-140 kg katon, jonka alla työskentelisitte? Kuinka suuren turvamarginaalin jättäisitte?
Ajattelin kiinnittää katon kahdella konsolilla ja yhdellä palkilla, yhteensä kahdeksalla tulpalla. Kaksi kussakin konsolissa ja neljä palkissa. Näiden tulppien vetolujuus on noin 30 kg kappale, yhteensä noin 240 kg. Katto tulee painamaan yhteensä 130-140 kg. Riittääkö, että kiinnitys kestää kaksinkertaisen katon painon ollakseen turvallista? Vai pitäisikö jättää enemmän marginaalia? Voin aina kiinnittää palkin seinään useammilla tulpoilla, esimerkiksi 6 kpl. Silloin saan noin 300 kg vetolujuutta. Mitä suosittelisitte? Tai pikemminkin, kuinka tekisitte, jos joutuisitte asentamaan 130-140 kg katon, jonka alla työskentelisitte? Kuinka suuren turvamarginaalin jättäisitte?
Työkaluhullu
· Stockholm
· 1 397 viestiä
Jos seinät ovat betonia, kiinnitä koolaukset tavallisella naulatulppalla seinien kolmea seinää vasten. Näin saat jotain vakaa ankkuroimaan rakenteen. Sinulla on myös mahdollisuus käyttää superchunksia akustiikkakaton tukena. Samoin pystysuora koolaus jokaisella puolella seinää vasten, akustiikkakaton takareunan alla, jos tarpeen.
Täytyy ensin kiittää kaikista vastauksista, mahtavaa että autat minua Björn!
En ole puuseppä, mutta luulen, että asia on seuraava. Ulospäin suuntautuvat seinät näyttävät koostuvan rappauksesta ja sitten kevytbetonista. Tämä johtuu siitä, että voin naulata puuruuvin sisään ongelmitta. Sen täytyy tarkoittaa, että uloimpana on rappaus, vai mitä? Vai voiko olla kevytbetonia koko matkan? Voiko puurunvin naulata kevytbetoniin?
Sisäseinät näyttävät koostuvan vain kevytbetonista.
Voiko käyttää naulatulppaa kevytbetonissa?
Vasen seinä on vaikea kiinnittää runkoon, koska se tulee olemaan ikkunan edessä. Lisäksi ilmanvaihto on ikkunan yläpuolella. Sen sijaan oikeaan seinään voi kiinnittää. Pystysuuntaiset rungot sopivat erinomaisesti. Minulla on sellaisia, kun rakennan superchunksin ja paksumman absorbentin sivuseinän ensimmäiseen heijastukseen. Nämä voin myös antaa katon päälle levätä.
En ole puuseppä, mutta luulen, että asia on seuraava. Ulospäin suuntautuvat seinät näyttävät koostuvan rappauksesta ja sitten kevytbetonista. Tämä johtuu siitä, että voin naulata puuruuvin sisään ongelmitta. Sen täytyy tarkoittaa, että uloimpana on rappaus, vai mitä? Vai voiko olla kevytbetonia koko matkan? Voiko puurunvin naulata kevytbetoniin?
Sisäseinät näyttävät koostuvan vain kevytbetonista.
Voiko käyttää naulatulppaa kevytbetonissa?
Vasen seinä on vaikea kiinnittää runkoon, koska se tulee olemaan ikkunan edessä. Lisäksi ilmanvaihto on ikkunan yläpuolella. Sen sijaan oikeaan seinään voi kiinnittää. Pystysuuntaiset rungot sopivat erinomaisesti. Minulla on sellaisia, kun rakennan superchunksin ja paksumman absorbentin sivuseinän ensimmäiseen heijastukseen. Nämä voin myös antaa katon päälle levätä.