14 282 lukukertaa ·
17 vastausta
14k lukukertaa
17 vastausta
Kiinnittää kipsi savupiippuun?
Hei,
Olen asentamassa saneerauskipsiä (6mm) makuuhuoneeseen. Savupiippu tulee esiin yhdeltä seinältä, miten kiinnitän kipsin siihen? Savupiippua ei käytetä tällä hetkellä, ja kun kamiina asennetaan, se tulee olemaan sisäputkella savupiipussa. NokiMies vahvisti, että on ok päällystää savupiippu kipsillä silloin.
Kokeilin Pl600 tänään, mutta se ei toiminut. Kiinnittyi kipsilevyyn mutta ei seinään. Vanha tapetti on mennyt mutta on jäljellä jotain ohutta materiaalia, joka on kiinni rapatussa savupiipussa.
Jotain vinkkejä?
Olen asentamassa saneerauskipsiä (6mm) makuuhuoneeseen. Savupiippu tulee esiin yhdeltä seinältä, miten kiinnitän kipsin siihen? Savupiippua ei käytetä tällä hetkellä, ja kun kamiina asennetaan, se tulee olemaan sisäputkella savupiipussa. NokiMies vahvisti, että on ok päällystää savupiippu kipsillä silloin.
Kokeilin Pl600 tänään, mutta se ei toiminut. Kiinnittyi kipsilevyyn mutta ei seinään. Vanha tapetti on mennyt mutta on jäljellä jotain ohutta materiaalia, joka on kiinni rapatussa savupiipussa.
Jotain vinkkejä?
Viimeksi muokattu:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kiitos vastauksesta! Okei, ja se tarttuu sekä muuriin että materiaaliin, johon tapetti on kiinnitetty?Claes Sörmland sanoi:
Kiitos vastauksesta! Mietin, jos se ei toimi 600:n kanssa, miksi se toimisi 400:n kanssa? Eikö 600 ole vahvempi? Vai ovatko nämä kaksi täysin erilaisia?KnockOnWood sanoi:
Se oli pirun kallis, 1200:- pussista. Tarvitsen vain yhteen levyyn...N Nils82 sanoi:
Tavallinen fix kiinnittyy hyvin myös,
https://www.hornbach.se/shop/CASCO-fastbruk-MultiFix-4-kg/6149030/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/CASCO-fastbruk-MultiFix-4-kg/6149030/artikel-detaljer.html
Okei, kokeilen tätä. Yritän poistaa mahdollisimman paljon, jotta savupiippu tulee esiin. Tarvitsenko primeria luuletko?Thyro89 sanoi:
Yksi mietintä.. Sitä kutsutaan kipsibruk, mutta miten kipsilevy oikein kestää kosteutta? Nehän ovat niin herkkiä vedelle, ja bruk on melko märkä valmiiksi sekoitettuna?
En tiedä miten vastata tuohon kysymykseen, mutta minulla on kysymys kysymykseen. Miten se on mahdollista, että maalari voi sekä tasoittaa että maalata suoraan kipsilevyihin? Molemmissa asioissa on myös kosteuttaV Villapark sanoi: