Hei,
Olen purkanut keittiöni ja aion asentaa uuden. Sisältä katsottuna siinä oli masoniitti-tretex-hajallaan olevia lautoja (ilmarako? katso kuva)-pahvi-sinibetoni (kevybetoni). Nyt kysymykseen: Mitä minun pitäisi asentaa, jotta voin kiinnittää kaapit, ja miten tämä pitäisi kiinnittää huokoiseen sinibetoniin? Tarvitseeko sinibetoniin ilmarakoa? Vinkkejä otetaan vastaan erittäin kiitollisena... :S

• Seinä ikkunoilla ja paljastetulla rakenteella, osittain poistettu kipsilevy. Täysin näkyvä betoniseinä, joka odottaa uutta keittiöasennusta.
Kukaan ei vastannut... No, minä ratkaisin sen ja ajattelin jakaa kanssanne. Minä pappade seinän ja sitten rakensin seinän 28x70mm rimalla, jotka kiinnitin 100mm nailontulpilla. Naulotulppien väliin olen myös kiinnittänyt 6 tuuman nauloilla, jotka olen lyönyt sisään-naputtanut viistosti-lyönyt sisään-naputtanut viistosti jne. Ilmeisesti tekniikka, joka saa naulan taipumaan hieman seinään ja siten pysymään paremmin.

Se kuulostaa hyvältä. Kiitos, että jaoit.

Onpa valitettavasti liian myöhäistä sinun osaltasi, en nähnyt kysymystäsi, kun aloitit keskustelun, mutta minä kiinnitin meidän keittiön kalusteet Fischer-tulpilla siniseen betoniin ja ranskalaisilla ruuveilla. Ne ovat olleet kiinni vuodesta 2003 asti.
Menetelmäsi antaa vaikutelman, että se on vanha, kuten tehtiin, kun tulppia ei ollut olemassa. Näin oli vanha sisustus kiinnitetty meidän talossamme (tosin vain nauloilla, ei naulatulpilla), ja se oli paikoillaan vuodesta 1964 vuoteen 2003 ja kaikki pysyi kuin tauti :) Joten kyllä se toimii, ehkä jopa paremmin kuin tulpat ja ruuvit?

Olen käyttänyt menetelmää... Se toimii parhaiten niin kutsutun klippspik:n kanssa. Meillä oli tapana kilpailla siitä, kuka saa spikin ulos samalta puolelta kuin mistä se lyötiin sisään.
Tietysti merkitsimme paikan, mistä arvelimme sen tulevan ulos.
Lähin voittaa. ;)

Terveisin/Findus

On olemassa erilaisia tyyppejä tulppia, jotka on suunniteltu erityisesti kevytbetoniin ja toimivat erinomaisesti tarkoitukseen.
Esim. Fischer GB: http://www.fischersverige.se/Portal...n_infastning/_dokument/Lattbetongplugg_GB.pdf
Gunnebo KBT: http://www.gunneboindustries.com/sv...er/Expander--Plugg/Plugg/Lattbetongplugg-KBT/

Olen kokeillut molempia erittäin hyvällä tuloksella, eivätkä ne ole erityisen kalliita tässä yhteydessä.

Kalliin vaihtoehto on HEMA-naula: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=2982
En ole kokeillut näitä, mutta ne vaikuttavat myös toimivilta :)

Kierretanko + ankkurimassa on myös kelvollinen vaihtoehto.
Klippspik pysyy erinomaisesti ja toimii myös :)

Naulatulppiin kevytbetonissa minulla on vain huonoja kokemuksia, joten niitä välttäisin.

Paul-Staffanstorp
Valitettavasti olen ilmeisesti täysin ohittanut tämän ketjun...

Spikplugg lättbetong/blåbetongissa minulla on vain huonoja kokemuksia, mutta toisaalta on olemassa erityisiä skruv för lättbetong, jotka pitävät hyvin...

Olen juuri kiinnittänyt kaidekehyksen Kevytbetonipalkkeihin, ja siitä tuli erittäin tukevasti kiinnitetty ja hyvä. Käytin erityisruuvia ESSVE:ltä nimeltä "Kevytbetoniruuvi 8x130", joka kierretään suoraan kevytbetoniin ilman esiporausta. Se näyttää periaatteessa erittäin karkealta puuruuvilta. Lisätietoja löytyy osoitteesta: http://www.essve.com/se/Retail/Pressrum/?nditemId=222075&type=pressrelease

Muuten olen käyttänyt Fischer-tulppia, mutta tämä oli paljon parempi. Suosittelen lämpimästi.

Paul-Staffanstorp
hecke sanoi:
Juuri kiinnitin kaiteen kevytbetoniharkkoihin, ja siitä tuli todella tukeva ja hyvän näköinen. Käytin ESSVE:n erikoisruuvia nimeltä "Kevytbetoniruuvi 8x130", joka kierteistyy suoraan kevytbetoniin ilman esiporausta. Se näyttää käytännössä hyvin karkealta puuruuvilta. Lisätietoja löytyy: [linkki]

Muuten olen käyttänyt Fischer-tulppia, mutta tämä oli paljon parempi. Suosittelen lämpimästi.
Juuri tätä tarkoitin edellisessä viestissäni... :) d^_^b

On vastaavia myös betonille, jotka ovat myös todella hyviä, mutta niissä pitää esiporata...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.