Ajattelin kiinnittää kaksinkertaiset kipsilevyt suoraan betoniseinään.
Luultavasti käytän Casco BoardFixiä ja 6 mm hammastettua lastaa.
Mutta miten teen toisen kerroksen kipsin kanssa, täytyykö minun liimata ensimmäisen ja toisen kerroksen väliin myös?
Sehän aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia. Eikö voi kiinnittää toista kerrosta ruuveilla ensimmäiseen kerrokseen?

• Tykkään
salkin85
  • Laddar…
Hei

Olin liimannut kiinni ensimmäisen kerroksen juuri kuten kuvailit sekä kiilatulppien ja nauhalevyn avulla. Sitten olisin ruuvannut toisen kerroksen nauhalevyyn.

E Ett_unikt_namn sanoi:
Ajattelin kiinnittää kaksinkertaiset kipsilevyt suoraan betoniseinään.
Aion todennäköisesti käyttää Casco BoardFixia ja 6 mm:n hammastettua lastaa.
Mutta miten teen toisen kerroksen kipsilevyjen kanssa, pitääkö minun liimata myös ensimmäisen ja toisen kerroksen välillä?
Siitä tulee ylimääräinen kustannus. Eikö toista kerrosta voi kiinnittää ruuveilla ensimmäiseen?
Miksi tarvitset tuplakipsiä?
Toisen kerroksen voi liimata asennusliimalla, mutta siinä menee kyllä valtavasti liimaa.

Miksi ei putsata betoniseinää?

Ajatus on äänieristys.

Koska haluan nyt liimata fixillä, en halua porata ja käyttää naulatulppaa.
Ongelma on toinen kipsilevykerros. Aionhan rakentaa päälle 0,6 cm fix + 1,2 mm kipsi + 1,2 mm kipsi = 3,0 cm.
Jos ruuvi pitää olla 3 cm ulommalle kipsikerrokselle, se tuntuu hieman liian tiukalta, jotta voisi ruuvata, osunhan betonin kanssa ruuvilla. Voinko käyttää lyhyempää ruuvia? Ruuvihan tuskin menee kipsin läpi ennen kuin se osuu betoniin.
Ehkä jos minulla on 1 cm fixkamm - mutta silloin tarvitaan paljon fixiä...

Yksi kerros kipsiruuvia riittää 25mm metallikoolaukseen. Joko kipsi täytyy liimata yhteen tai se täytyy kiinnittää mekaanisesti esimerkiksi bändilevyyn, joka on kiinnitetty tulpan avulla.

Voinko käyttää råspontia tai läktia puusääntönä tapauksessani?

Olen tehnyt samanlaisen harjoituksen seinien tasoittamiseksi. Minun tapauksessani siporex-seinät, mutta se on sama asia. Laitoin Weberin suosituksesta ensimmäisen kerroksen rappauslaastilla, en kuitenkaan muista tarkalleen millä.

Jos laittaisin toisen kerroksen tähän, käyttäisin tavallista valkoista liimaa ja painaisin levyt yhteen sillä.

Jos aiot sen sijaan käyttää rankarakenteita, voit käyttää rimoja, jos seinä ei varmasti ole kostea. Et voi koskaan ruuvata yhtä kerrosta kipsilevyä toiseen (vain puuhun tai metallirankaan).

Kellarissa tulisi välttää orgaanisia materiaaleja, joten metallikehys on paljon parempi.

onko se kellari?

Anteeksi. Minun vikani. Ei se ehkä ole kellari, ei.

Ei ollenkaan kellaria, joten ei kosteutta.
Toisen seinän aion rakentaa koolauksella, toiseen vain laitan kaksoislevyä (aion kokeilla casco boardfixiä).

Olin vain huolestunut, jos koolaus tai raakapontti olisi liian heikkoa. Aion porata raakapontin ja betonin läpi ja sitten käyttää naulatulppia.

Toisen seinän kohdalla aion käyttää casco boardfixiä ja vain "liimata" kaiken yhteen.

Kiitos vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.