8 628 lukukertaa ·
5 vastausta
9k lukukertaa
5 vastausta
Kiinnittää kaide kipsiseinään
Minulla on pieni ongelma, josta olen itse suurimmaksi osaksi vastuussa. Olemme tapetoineet uudelleen portaikon ja unohdin merkitä, mihin kaide oli kiinnitetty. Talo on vanha lautarakenteinen talo, joka on remontoitu 70-luvulla ja seinät ovat kipsilevyä. Minulla ei ole aavistustakaan, mitä kipsilevyn takana on, mutta kun tökkään neulan, näyttää siltä, että useimmissa paikoissa on tyhjää.
Hankin rimalöytäjän, mutta Murphyn lain mukaisesti se tuntuu toimivan täydellisesti kaikilla muilla seinillä paitsi portaikossa. Yhdeltä seinältä en löydä yhtään pystyrimaa, mutta toisaalta yhden vaakariman väärällä korkeudella. Tiedän suunnilleen, missä vanhan kaiteen ruuvit olivat, mutta sieltä ei näytä löytyvän mitään. Kaiken kaikkiaan rimalöytäjän toiminta vaikuttaa epäselvältä ja oudolta juuri portaikossa. Jossain mainitaan, että saattaa olla ongelmia uudella tapetoidulla seinällä, mutta siitä on kulunut kolme päivää tapetoinnin jälkeen. Sen pitäisi olla kuiva.
Ei tunnu optimaaliselta kiinnittää kaidetta suoraan kipsiankkureilla. Voisiko olla, että kipsilevyn takana on lautarakenneilman välitilaa välissä? Kuinka kipsilevyjä asennettiin vanhoihin lautataloihin 70-luvulla? Kiitollinen vinkeistä.
/Mats
Hankin rimalöytäjän, mutta Murphyn lain mukaisesti se tuntuu toimivan täydellisesti kaikilla muilla seinillä paitsi portaikossa. Yhdeltä seinältä en löydä yhtään pystyrimaa, mutta toisaalta yhden vaakariman väärällä korkeudella. Tiedän suunnilleen, missä vanhan kaiteen ruuvit olivat, mutta sieltä ei näytä löytyvän mitään. Kaiken kaikkiaan rimalöytäjän toiminta vaikuttaa epäselvältä ja oudolta juuri portaikossa. Jossain mainitaan, että saattaa olla ongelmia uudella tapetoidulla seinällä, mutta siitä on kulunut kolme päivää tapetoinnin jälkeen. Sen pitäisi olla kuiva.
Ei tunnu optimaaliselta kiinnittää kaidetta suoraan kipsiankkureilla. Voisiko olla, että kipsilevyn takana on lautarakenneilman välitilaa välissä? Kuinka kipsilevyjä asennettiin vanhoihin lautataloihin 70-luvulla? Kiitollinen vinkeistä.
/Mats
Aloita kulmasta, sillä se on todennäköisesti sinulla portaikossa. siellä on sääntö ja jos se ei ole virheellisesti rakennettu, sinun pitäisi löytää sääntö enintään noin 60 cm:n etäisyydeltä tai lähempää, kun olet löytänyt yhden, siitä lähtien cc60 cm on voimassa.
1920 ei varmasti tiedetty mitään cc 60:sta
olen nyt etsinyt palkkeja koko päivän vuokratulla ammatti-instrumentilla enkä löydä lainkaan pystyssä olevia palkkeja. Löydän joitakin vaakasuoria, lisäksi todennäköisesti alhaalla on jokin paneeli, liian matalalla kiinnitettäviksi paitsi yhteen kiinnikkeeseen. Miten kipsilevyt on kiinnitetty, kun ne laitettiin vuonna 70, on minulle arvoitus. Arvaan, että pystysuorat palkit ovat kauempana seinässä, saavuttamattomissa palkkien etsijälle. Erityisesti yksi seinä on ongelmallinen ja nyt ratkaisu on asettaa kolme kiinnikettä sille seinälle. Keskellä ja toisessa päässä oleva kiinnittyy palkkiin tai taustapaneeliin. Kolmas menee ankkuriruuvilla kipsiseinään. Jos palkkia ei ole, niin ei ole, enkä aio repiä auki juuri tapetoitua portaikkoa ja asentaa palkkia. Se kiinnittyy kuitenkin hyvin kahteen kiinnikkeeseen.
Kyllä, olen testannut menetelmää vanhojen kaiteiden pitämisestä, mutta valitettavasti olen epävarma siitä, mikä on mikä. Ne olivat leveitä yksinkertaisia lankkuja, joita käytettiin ja ne sopivat täydellisesti portaikon rakenteeseen ja niitä leikattiin hieman. Ne oli kiinnitetty erittäin pitkillä ruuveilla, mutta kun pistän pianolangan poraamalleni alueelle, on vielä pidempi matka johonkin kiinnitettävään.
Maksaisin aika paljon nähdäkseni, miltä seinän sisällä näyttää.
/Mats
Kyllä, olen testannut menetelmää vanhojen kaiteiden pitämisestä, mutta valitettavasti olen epävarma siitä, mikä on mikä. Ne olivat leveitä yksinkertaisia lankkuja, joita käytettiin ja ne sopivat täydellisesti portaikon rakenteeseen ja niitä leikattiin hieman. Ne oli kiinnitetty erittäin pitkillä ruuveilla, mutta kun pistän pianolangan poraamalleni alueelle, on vielä pidempi matka johonkin kiinnitettävään.
Maksaisin aika paljon nähdäkseni, miltä seinän sisällä näyttää.
/Mats
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 036 viestiä
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 036 viestiä
Millainen kaide olet asentamassa? Jos on kyse siitä tyypistä, jossa on karkeampi ruuvi, jossa on kierre molemmissa päissä, niin voi hitsata jatkeen kiinnittämiseksi lautaseinään taustalla. Ei niin, että se on lastulevy eikä kipsilevy?
Kirjoitat, että et halua repiä seinää auki, mutta jos teet sen, käytä suurempaa reikäsahaa ja sahaa reikä siihen kohtaan, johon haluat kiinnittää ruuvin. Työnnä puupala reiän läpi ja liimaa se levyn taakse. Liimaa sitten takaisin leikattu osa reikään ja tasoita. Paras tehdä ennen tapetointia...
Kirjoitat, että et halua repiä seinää auki, mutta jos teet sen, käytä suurempaa reikäsahaa ja sahaa reikä siihen kohtaan, johon haluat kiinnittää ruuvin. Työnnä puupala reiän läpi ja liimaa se levyn taakse. Liimaa sitten takaisin leikattu osa reikään ja tasoita. Paras tehdä ennen tapetointia...
Se on yksinkertainen kaide pyöreistä suorista puusauvoista. Nyt se on suurimmaksi osaksi ylhäällä paitsi että mittasin sen melko hassusti. Vähän hankalaa U-portaissa, kun vankkuripuut ovat kaarevat ja laitat suorat kaiteet. Jos sen haluaa todella tyylikkääksi, kaiteiden pitäisi olla myös taivutetut vankkuripuiden mukaisesti ja yhdistettynä kulmissa. Mittasin vankkuripuusta ylös kiinnikkeisiin, mutta se ei onnistunut hyvin. Olisi pitänyt mitata kaiteen päistä saadakseni sen kohtuulliseksi.
Mutta asiaan... Taperit ovat jo ylhäällä ja kiinnikkeet ovat yksinkertaisia, kaksi ruuvia kussakin. Vanhoista kaiteista, jotka olivat yksittäisiä leveitä lautoja, tuli materiaalia kehikolle ja ne on leikattu ja sekoitettu keskenään. Kokeilin mitata niiden avulla, mutta se ei mennyt hyvin. Ja kyllä, seinissä on kipsiä.
Mats
Mutta asiaan... Taperit ovat jo ylhäällä ja kiinnikkeet ovat yksinkertaisia, kaksi ruuvia kussakin. Vanhoista kaiteista, jotka olivat yksittäisiä leveitä lautoja, tuli materiaalia kehikolle ja ne on leikattu ja sekoitettu keskenään. Kokeilin mitata niiden avulla, mutta se ei mennyt hyvin. Ja kyllä, seinissä on kipsiä.
Mats
Klikkaa tästä vastataksesi