Suunnittelen tulevia työvaiheita ja pohdin vähän, miten ratkaisen sen diffuusio-muovin kanssa, missä puurakenne kohtaa betonin (antuura) ja lecatiilimuurin (soutteräänikerros).

Löysin ketjun teipistä, jossa muun muassa käsitellään T-Flexiä ja sen saksalaista vastinetta http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/42598-tejp-till-tatning-av-angsparr.html, mutta onko se oikea tapa vai pitäisikö se liimata esimerkiksi butyyliliimalla?
Olen muuraanut 300mm lecalla ja puurakenne on tehty 220 koolauksista.
Suunnitelmana on laittaa muovi koolauksiin ja sitten asentaa 45*45 asennuskerros. Sitten minun on mahdollisesti vahvistettava lisäosan kanssa ja mahdollisesti käytän 45mm teräskoolauksia niissä tiloissa, missä seinä siirtyy lecatiilimuuriin ja puurakenteeseen.

Rakenteilla oleva puutalo, jossa on betoniperusta ja puiset runkorakenteet. Taustalla on metsää.
Renderingin, joka näyttää träkonstruktion, betoni- och lecamuren välin, diffuusiosuojarakenteen suunnittelua varten.

Käytän yleensä Butylfog:a siihen. Se ei kuivu ja kovetu kuten muut saumat.

Matti_75 sanoi:
Käytän yleensä Butylfogia siihen. Se ei kuivu eikä kovetu kuten muut saumat.
Muistelin lukeneeni sen jostain... Ei ehkä toimi täysin hyvin betoniin kiinni teipatessa, mutta puuhun sen pitäisi tarttua, se ainakin onnistuu T-Flexin asennusohjeen mukaan.

On aika palata aikaisempaan kysymykseen vastaamalla T-emballage, kun käytän heidän järjestelmäänsä. Vastaus oli seuraava:
"Leca tai muu betoni tulee pohjustaa asfalttiprimerilla Katepal K-80, jotta kuivuttuaan T-Tät voidaan kiinnittää sopivalla kaksipuolisella saumanauhalla butyylillä. Puu ym. ei tarvitse pohjustusta."

Ei, joten butyylisauma ei ole täysin väärin...

Ei, olen kokeillut butyylisaumanauhaa eikä se ole kovin hyvä työskennellä sen kanssa. Siksi käytän butyylitiivistettä. Se on myös suhteellisen halpa.

• Tykkään
Robert 75
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.